Klussen in huis-topic

Ik denk het wel! Ik heb toevallig laatst in m’n huis een gat in de grond gevuld met betonmortel! En als ik naar de reviews kijk hier zie ik dat mensen er ook mee metselen.

Handig wel om even te hebben: zo’n mixer ding wat je op je boor kan zetten, met de hand mixen lijkt me heel erg zwaar (het wordt best wel dik)

1 like

Dankjewel voor het meedenken! Goeie tip trouwens, misschien is dit niet het topic om dit op te biechten maar ik heb niet eens een boor :see_no_evil: :see_no_evil: Echt erg hahaha.

2 likes

Dichtpurren

3 likes

Ik ga de keuken verven, ik wil graag die lichte kleur (latte ice van histor) mijn moeder pusht die donkere kleur. Mening anyone??

Vind hier echt weinig van te zeggen obv deze foto, donker oogt hier wel heel donker maar nogmaals daar is weinig van te zeggen obv deze foto, snap eigenlijk vooral niet zo goed waarom je niet gewoon voor je eigen voorkeur gaat? Je moeder woont er toch niet?

32 likes

Ja mijn keuken is sowieso vrij donker, en ja hebt gelijk, mijn moeder woont hier niet, maar vind het lastig om tegen haar in te gaan. Als ik optie A kies vind zij dat ik voor optie B moet gaan en blijft dan net zo lang pushen tot ik uiteindelijk kies wat zij wil.

1 like

Mooie oefening om een keer voor jezelf te kiezen, je moeder woont er inderdaad niet.

En als je na een jaar denkt shit, die moeder van me had toch gelijk, dan schilder je die donkere kleur er gewoon overheen (makkelijker dan andersom ook ;))

16 likes

Ga voor je eigen keuze, al was dat de lelijkste kleur op aarde in de ogen van je moeder. Jouw huis, jouw smaak.

6 likes

Schilderen in de kleur die jij wil zonder iets tegen je moeder te zeggen

3 likes

Dat heb ik in de woonkamer gedaan inderdaad, niks gezegd en gewoon begonnen. Maar inderdaad ik woon hier en moet er tegenaan kijken. Maar het zou zoveel makkelijker zijn als ik niet steeds mijn keuze qua kleur moet verdedigen, überhaupt elke keuze die ik voor mijn interieur maak.

dan niet doen, niet op ingaan maar iets van ‘oke’ of ‘bedankt voor het advies’.

6 likes

Ja gisteren een hele discussie dat zij gordijnen tot op de vensterbank mooier vind terwijl ik lange gordijnen omdat ik in de maanden dat de verwarming aan moet ik de gordijnen instop achter de verwarming en dat zag er absoluut niet uit volgens mijn moeder wij daarna samen naar kwantum waar haar gedram niet stopte maar verder ging, ik wilde nl vouwgordijnen maar omdat mijn oudere zus blijkbaar veel tijd en werk heeft aan haar vouwgordijnen wassen kon ik maar beter rolgordijnen kiezen volgens m’n moeder. Wordt hier zo moe van en weet niet hoe ik op een niet botte manier kan zeggen dat ik hier de keuzes maak en geen zin meer heb in haar gemanipuleer want dat is het eigenlijk.

Ik hou van mijn moedertje maar ik wil graag zelf kiezen in mijn huis. Daarom doe ik juist dingen zonder haar op de hoogte te brengen en dit speelt als sinds m’n oudste kind (bijna 26) werd geboren, alles wat ik voor haar kocht werd afgebrand op een subtiele manier als in kritische vragen stellen die alleen gesteld werden om mijn keuzes af te branden.

Maar zij stond erop dat ik nu meteen nieuwe gordijnen moest maar ze hanteert het wie betaald bepaald principe maar verkoopt het dan als iets wat mijn ouders voor mij willen doen, nieuwe gordijnen hebben geen prioriteit voor mij maar volgens mijn moeder duurt het maanden voor ze klaar zijn. Ben hier gewoon klaar mee

2 likes

Je mag gewoon bot zijn hoor.

Snap dat het moeilijk is als je in een bepaalde dynamiek zit in je familie hoor, maar bot zijn is echt niet verboden en soms gewoon nodig.

9 likes

Maar je bent dus zelf eind 40/ begin 50? Dan kun je toch wel een keer duidelijk maken dat je je eigen keuzes maakt wat zij er ook van vindt? Bijzondere dynamiek hebben jullie dan. Doet ze ook zo tegen je kinderen?

14 likes

Hoog tijd om de navelstreng door te knippen lijkt me.

Ik vind de lichte kleur trouwens veel mooier, dus dat is +1 voor jouw mening.

6 likes

Lastig zeg als dit patroon er al zo lang is tussen jullie. Maar duidelijkheid helpt uiteindelijk het best. Haar huis, haar keuzes, jouw huis, jouw keuzes. Als je consequent laat zien dat je je eigen keuzes maakt en er geen ruimte is voor haar dwingende ‘tips’ houdt het op den duur vast op. Succes!!

1 like

Wie doet dit überhaupt

27 likes

Voortaan dan maar zonder haar gaan

Ik snap dat het lastig is als de dynamiek al zolang zo is, maar ik denk dat jij de enige bent die er iets aan kan veranderen

5 likes

Ik denk dat je de ook de overweging moet maken voor jezelf of je ‘de prijs’ wil betalen om je moeder te laten betalen voor zaken. Als ik het zo lees zou ik denken oké jammer van het geld wat het zou schelen als je zaken krijgt maar als het zo moet, dan hoeft het niet.

5 likes

Dit wilde ik ook zeggen! Liever langer moeten sparen dan deze (ontzettend ingewikkelde) dynamiek nog verder versterken

2 likes