Klussen in huis-topic

Het is al 5 jaar geleden maar wij hebben een gietvloer, ongeveer 50 m2. Ik geloof dat we er 3000 voor kwijt waren. Maar de kwaliteit is echt bagger. Er zitten overal krassen in en scheuren in. Echt zo zonde van het geld. Bedrijf is inmiddels failliet, zegt misschien ook genoeg.

1 like

Yes, ik heb een lichtgrijze gietvloer. Was wel duur (€3400) omdat het wat minder oppervlak is (ongeveer 30 m2). Hoe meer oppervlak, hoe goedkoper het naar verhouding wordt. Geen scheuren en/of krassen en heel tevreden mee.

Edit: was bij ons trouwens wel inclusief egaliseren (geen nieuwbouw).

2 likes

Dankje en shit hé, dat is wel echt heel ruk voor zo’n bedrag.

@Frankie dat klinkt wel hoopvoller! Heb je ook het idee dat het makkelijk schoon te houden is? Ik heb het idee dat je met zo’n vloer de hele dag aan het poetsen bent, maar vind het zo mooi altijd. Dankje!

Valt me eerlijk gezegd nog best mee! Had het veel erger verwacht gezien de lichte kleur en omdat de vloer in de keuken ligt bij ons. We doen tegenwoordig wel onze schoenen uit in huis (zeker als het geregend heeft valt ontzettend op hoe vies schoenen eigenlijk zijn).
Om de dag stofzuigen deed ik al voordat ik een gietvloer had en dat is nu ook geen overbodige luxe (ik heb lange donkere haren en die zie je wel). Maar als je knoeit met iets veeg je het weg met een nat doekje en dat is heel goed te doen.

1 like

Wat voor gietvloer heb je? En heb je m al lang?

@Shaaar ik heb hier laatst twee offertes voor aangevraagd en die lagen tussen de €100 en €130 per m2, wel voor een stuk grotere oppervlakte en schijnt idd voor kleinere oppervlaktes relatief duurder te zijn. Was voor PU trouwens.

1 like

PU, bijna een jaar nu.

Ok! En blij mee dus? Hoe gaat dat met krassen en evt deuken?

Ik wil er ook eentje laten leggen, ben er eigenlijk wel uit maar ken niemand die er een heeft dus heel benieuwd naar ervaringen!

Edit: krassen zei ze je al zie ik nu, chill!! Heb je misschien het bedrijf dat het bij jou heeft gedaan voor me?

Ja, blij mee inderdaad. Waar woon je? Dit bedrijf neemt alleen klussen aan in Noord-Holland. Als je daar woont kan ik je wel een privébericht sturen.

3 likes

Ah jammer, dat wordt 'm niet dan!

Waarom de boze smiley @Lian? Haha.

Ik heb het net eens bij de kluswinkel gevraagd, misschien heeft iemand anders er ook iets aan. Het is eigenlijk heel makkelijk: de verf die erop zit goed eraf krabben met een driehoekskrabber. Daarna licht opschuren, primer en 2 keer lakken met radiatorlak. Zoals eigenlijk elk verfklusje. Ben erg benieuwd naar het resultaat want het zit er nu super lelijk op inclusief roestvlekken en te dikke lagen.

1 like

haha oeps, dat is per ongeluk gegaan :slight_smile:

1 like

Ik wil een lamp van 4kg aan het plafond bevestigen, maar we hebben een gipsplafond dus ik twijfel of het handig is om zelf te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Een andere optie die ik overweeg is om het via werk…spot te laten doen, heeft iemand daar ervaring mee?

1 like

Ok dit stelt gerust haha, maar we gaan het toch laten doen want mijn partner en ik kunnen allebei niet goed boren.

1 like

ik wil graag massief houten planken ophangen in de keuken. Nu heb ik een proefgat geboord omdat ik niet zeker weet wat voor muur de tussenmuur tussen gang en keuken is. Er komt wit poeder uit de volledige 4 cm die ik geboord heb.

Google vertelt mij dat dit wss een gipsplaat muur is aangezien t fijn poeder is wat blijft plakken. Iemand die hier meer van weet en dat kan bevestigen? Bouwjaar van de flat is jaren 80 als dat helpt

Als je je boor erin steekt, voelt het dan alsof het massief is die 4cm diep, of alsof er een holle ruimte zit na een cm of 2 gipsplaat? Kun je je boormachine van links naar rechts kantelen of bijna niet?
Bij massief zou ik denken dat het metselblokken zijn, dan heb je een gewone plug nodig, bij hol zou ik denken aan gipsplaat en dan heb je een vorm van holle wandplug nodig.

3 likes

Het is wel echt massief. Ik kan de boor niet kantelen oid dat er ruimte is na een paar cm. Maar omdat het zo super fijn poeder is (met ienie beetje gruis) dacht ik dat het dan wel gipsplaat moest zijn. Ik heb nog een stukje verder geboord en het gaat zo massief door (en schiet er niet ineens doorheen).

@C3PO dank voor de tip, daar ga ik naar kijken!

Dank allebei!

Is het geen gasbetonnen muurtje?

Eh :sweat_smile:, geen idee. Is er een manier waarop ik dat kan zien?

Dat zijn meestal wit-grijzige stenen, wel massief maar niet erg hard. Deze zullen bij boren dus wel korrelen maar hebben geen holle ruimte, vandaar dat ik denk dat het gasbeton is. Als dat zo is dan kun je het beste gasbetonpluggen gebruiken (omdat ze dus niet heel hard zijn)

1 like

Oh ok, lastig. Tijdens m’n google speurtocht kwam gasbeton wel omhoog maar daar stond bij wit zanderig gruis en zo voelt het niet aan. Stel dat het toch gasbeton is, dan werken de pluggen die @C3PO aanraadde daar ook voor, toch?