Top! Dan ga ik die vanmiddag halen in de bouwmarkt
Ik ben mijn hoogglans ikea tafel aan het pimpen nav een tiktok filmpje. Wat een werk…echt op verkeken. Maar t wordt zo leuk.
Ik moet nu nog:
- naadjes vullen met schuursel uit de schuurmachine
- hout donkerder beitsen
- rand zagen en monteren
- rand zwart verven
- poten zwart verven.
Of ik laat de poten wit maar neig naar zwart spuiten.
Zo! Maar het resultaat mag er wezen hoor, wat een verandering! Laatste stuk zal vast ook wel lukken
Dit is de korte versie, op zijn account staan meer filmpjes over het maken!
Toffe DIY. Ik denk dat zwarte poten het totaalplaatje nog een luxere/duurdere uitstraling geeft dan witte.
Heeft een van jullie ervaring met een hor met pollen bescherming? Ik ben me aan het verdiepen in horren maar zie dit als optie staan en ben benieuwd naar de ervaringen. Ik ben een beetje skeptisch
Ik heb in onze uitbouw een enorme barst. Deze wil ik vullen, maar ik vraag me af met welk middel ik dat zou moeten doen. Ik denk dat rotband er zo weer uit brokkelt en bovendien heeft de ondergrond textuur, dus dat zou er raar uitzien. Misschien met een overschilderbare kit? Wie heeft er ervaring met dit soort massive barsten?
Ja klopt, de breuk die je ziet is precies de dekvloer van de eerste verdieping. Toch is het heel lang niet zichtbaar geweest maar nu sinds 1,5 jaar ofzo wel. Ik ga me er eens op beraden.
Slopen is meestal het werk niet, maar afvoeren wel. Kan me voorstellen dat dat al meegerekend is? En is het alleen beton of beton met wapening? Want dan is het wellicht veel werk qua slopen?
Geen idee hoor, maar zit even te denken waar de tijd in kan zitten. Voor de rest ga ik volgende week pas slopen haha dus dan weet ik meer van tijd van werk ;).
Ik ben bezig met mijn zolderkamer en heb er nu eindelijk een muur in aangelegd (het was een houten karkas, geen isolatie, geen muur, geen vloer, niks). Maar nu zit ik dus na te denken wat ik ermee wil en een muur wil ik gaan behangen.
Maar man ik word zo moe van mezelf. Ik heb voor een ander deel al een effen kleur in m’n hoofd dus wil iets leuks, maar echt elk patroon vind ik te veel herhalend. Dan maar kijken voor een fotomuur, maar dat had m’n broer en vond ik ook weer niet supermooi. Waarom doe ik zo moeilijk ;’’)
Het klinkt misschien als weinig werk, maar in ons huis is vorige week een betonnen vloer van ongeveer 3 m2 en 3 cm hoogte gesloopt. Met twee man waren ze een hele dag mee bezig! Beton is zo hard. Ze gebruikten zowel een slijptol als breekhamer en het is in blokjes van 5 bij 5 cm eruit gehaald. Het lijkt mij dus geen verkeerde inschatting van jullie hovenier.
Meerdere vragen:
- Wat voor boor gebruik je? Een van de opties waarom je op iets stuit kan namelijk zijn dat je een klopboor nodig hebt om er doorheen te komen.
- Heb je gecheckt of er niks achter zit wat je niet mag raken? Kan je doen met een leidingzoeker. Is handig om even te checken voordat je met brute kracht toch door probeert te boren.
- Zijn je gaten niet te groot voor de plug die je erin kwijt wilt? Je hebt drie compleet andere formaten aan gaten. Zou een van de redenen kunnen zijn dat de boel naar beneden komt. Check even het nummer op de plug met het nummer op je boor.
- Heb je de juiste pluggen voor dit materiaal? En waarom krijg je de plug er niet in? Past ie niet?
De gaten zijn trouwens niet zo’n groot probleem. Dat krijg je wel weer netjes. Je komt er wel en als je het eenmaal een keer gedaan hebt weet je voortaan hoe het moet
Je kan als je een gat geboord hebt ook even met de schroef kijken hoe ver hij erin kan, of wat ik eigenlijk altijd doe is van tevoren de plug naast de boor houden en een stukje schilderstape om de boor doen ongeveer bij die diepte. Dan kan ik tijdens het boren zo zien hoe diep ie al is en wanneer ik kan stoppen.
Hmm dan weet ik het eigenlijk niet zo goed. Leidingzoeker kan ik aanraden. Heb je nu niks aan, maar dan weet je van tevoren of er metaal, leidingwerk of iets ander zit. Is meer betrouwbaar dan kloppen. Je kan de gaten vullen met muurvuller, geen kit. Als je ze netjes afstrijkt kan je ze aanstippen met verf en zie je vaak niks meer.
Enige wat ik me nog kan bedenken is aan de hand van de dikte van het materiaal een ander soort plug proberen. Universeel bij gipsblok of zo’n gipsplug met zo’n draad die je er in een keer inschroeft zonder boren.
Hoe kom jij zo handig? Je verbaast me echt elke keer met je tips
Super gaaf! Is ook mijn hoop om ooit zo handig te worden
Mooi zeg die radiatorombouw. Zoiets wil ik in de gang maar ik ben bij zulke dingen altijd eerst een half jaar moed aan het verzamelen voor ik durf te beginnen . Viel het mee?
Ik zou zo graag zelf een stukje muur stucen , maar iedereen zegt dat het vet moeilijk is, en nooit zo glad wordt als de stukadoor met zn intens gespierde armen die zo kwakwak dat er op knalt
…
Hoe is dat jullie vergaan?
Volgens mij is een schuurmachine daar wel handig voor
Iemand ervaring met alb.astine muurglad of iets soortgelijks ? Begrijp ik het goed dat dit gebruikt kan worden als je bijvoorbeeld behang hebt afgedaan en geen nieuw vliesbehang e.d. wil hangen? Kan je hiermee een volledige muur doen en is het aan te raden als je weinig kluservaring hebt?
Ik verhuis namelijk naar een nieuw huis en daar hebben de vorige bewoners de slaapkamers behangen en wil dit er af halen en strakke moderne muren creëren. Of zijn er betere opties want ik denk dat de ondermuur toch wel wat ruw zal zijn na het afhalen van het behang. Zou liever niet opnieuw behangen.