Klussen in huis-topic

@Druppels Ah jammer, was hier al bang voor. Er komt gelukkig een tv voor dus het zal niet heel erg opvallen, maar een klein deel van de plaklaag en het gevulde gat blijft wel te zien (tussen het tv meubel en de onderkant van de tv zegmaar). Hopelijk valt het niet te veel op als in ieder geval de kleine gaten gefixt zijn.

1 like

Ik volg deze BookTuber en zij heeft dus een flink klushuis gekocht in Nova Scotia (Canada).

Misschien leuk voor liefhebbers hier. :nerd_face: Vind het zelf heel leuk om het proces te volgen!

5 likes

Zooooo irritant dat de gemeente zo traag is met de vergunning voor het dakkapel. De halve straat heeft er een en wij nemen dezelfde want dat moet. Hoeveel extra aanvullende informatie heb je nodig. :cold_sweat:

Nu is de achterkant al 2 weken klaar maar de voorkant niet dus kunnen we niet verder met afwerken.

Maar wel goed nieuws is dat sanidump aan huis komt dus dat hoeven we niet uit te stellen tot na de lockdown.

Erg leuk om te kijken en dankbaar dat ik geen klus huis van dit level heb; hoewel super fantastisch huis en ontzettend veel grond. Een droom voor later als ik ooit ver wil verhuizen haha.

Ik zie net dat de kit in de badkamer tussen de tegels op de vloer en tegels op de wand op sommige plekken loslaat of veel dunner is geworden. Is dat iets dat je moet repareren (nieuwe kit aanbrengen) of een klusje dat wel even kan blijven liggen? Het is nu nog niet zo erg dat ik denk; nu gelijk doen, maar ben wel bang dat het op langere termijn gaat leiden tot lekkage.

In de douche en achter de wasbak, haha. Komt dus wel echt door water! Moet je dan de oude kit er eerst afkrabben of kan je eroverheen kitten?

Heb best wat kit ervaring inmiddels maar gek genoeg nog nooit sanitair gekit.

Dat kan inderdaad, maar let wel heel goed op want mijn ervaren klusvader heeft daarmee zijn vinger eens bijna geheel afgesneden. Dus met speciale mesjes is veiliger.

1 like

Ik heb laatst in de badkamer opnieuw gekit en ik vind deze set heel prettig: Amazon link. Je kan hiermee de dikte van de voeg kiezen en die twee spalkjes helpen met het rechthouden van het rode blokje.

Ik vond deze video erg behulpzaam:

2 likes

Ik ben de keuken aan het verven, want we gaan pas over een jaar verbouwen en dan komt er ook een nieuwe. Maar ik was dat vreselijke hout zo zat. De kastjes zijn nu allemaal gelakt met Stone Blue van Farrow & Ball, gemengd in matte houtlak van Vestingh (niet geinfluenced haha, deze zit hier vlakbij). Het werkblad ga ik vanavond opschuren en lakken in De Nimes van F&B en vervolgens een laagje skylt zodat we het veilig kunnen gebruiken.

Vind het echt een leuk project!

Voor

Na

En tot volgend jaar maar ff doen alsof het plafond niet bestaat. 🥲

54 likes

Wauw wat een verschil. Vind het heel mooi geworden!

1 like

Wat een mooie kleur! Vind de balken in het plafond trouwens ook heel mooi, karakteristiek. Maar wat voor platen zitten erin? Lijken ook niet allemaal gelijk te zijn?

1 like

Dat zijn van die vezelplaten en rond de keuken zelf zit een rare verlaging. Allemaal sierwerk gelukkig, dus kan er prima uit. Er zit echt nog bijna een halve meter extra hoogte onder, dus eigenlijk hebben we gewoon hele mooie hoge plafonds, maar de ouwe lui die hier eerst woonden vonden het mooier verlaagd. Sowieso is alles in dit huis afgewerkt met sierhoutjes en frutsels haha, zin om de sloophamer erin te zetten :no_mouth:

1 like

Misschien een long shot maar we willen ons keukenblad een nieuwe look geven. Heeft iemand ervaring met hout-look folie op een werkblad in de keuken?

Zoiets van de praxis bijvoorbeeld?

Als we zoeken naar houten werkbladen dan zijn die vaak heel duur en er kan geen fornuis op worden gemonteerd…

Zo ziet het werkblad er nu uit

Ik heb zulke folie op mijn keukenkastjes en heb al best vaak een kras er in gemaakt door er tegen aan te stoten, dus ik denk dat het op je aanrechtblad binnen een week vol krassen en scheuren zit.

1 like

Ah balen :cry: thanks voor je reactie

Bij de bouwmarkt zijn vaak houten werkbladen te koop, veelal ook wel in de opruiming/met kleine beschadigingen. Een fornuis en spoelbak kan je er uit (laten) zagen, of hebben jullie een apart soort fornuis? Heb dat in mijn huurwoning ook gedaan, behandeld met boten lak en heeft zeven jaar hartstikke mooi gezeten voor iets van 200 euro (en wat werk voor op maat maken).

3 likes

Ik heb houtlook plakplastic op m’n keukenblad! Het zit er nu bijna twee jaar op en ik zie nu inderdaad wel wat krassen, maar voor plakplastic van 50 euro heeft het het echt heel goed volgehouden. Ik denk dat ik het binnenkort ga vervangen (en eens kijken of ik het motief of de kleur wil aanpassen want dat is makkelijk gedaan!)

2 likes

Oehh klinkt goed! Kan je een foto sturen?

@Rebus thanks voor de tip! Als de bouwmarkten weer open zijn ga ik eens kijken

1 like

Iemand die onlangs iets heeft laten behangen door een professional? Heb een offerte van €12 (excl btw) per m2 maar vind de prijs behoorlijk hoog t.o.v. prijzen die ik zie als ik het google. Wellicht heeft de enorme vraag + corona dusdanige invloed? Benieuwd of iemand dit recent heeft laten doen.

2 likes

Weet iemand hoe je magneetverf van een muur af krijgt? Het zijn aardig wat lagen waardoor het uitsteekt en je het denk ik erg blijft zien als ik er gelijk overheen verf