Klussen in huis-topic

Ik heb even gezocht maar kan het niet vinden :joy: ik heb zelf in mijn kast planken hangen op een hout balkje. Maar als je 1 zo en 1 hout hebt is dat ook een raar gezicht

Zag nog wel deze maar da’s ook niet die van jouw plaatje

Ah bedankt voor het zoeken! Een houten balkje is ook een goed idee, kan ik wel even wit schilderen.

https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/hout/lijstwerk/hoekprofiel-kunststof-30-x-30mm-wit-260cm/2152035?channable=02490e69640032313532303335f3&gclid=EAIaIQobChMIi7bPuIny9AIVBAGLCh1YpwBcEAQYBSABEgLDvfD_BwE

Mijn vriend denkt dat het een aluminium hoekprofiel is, zoals op deze foto. Zou heel goed kunnen, maar vraag me wel af hoe stabiel dat gaat zijn. Denk dat ik voor een houten balkje ga!

2 likes

O natuurlijk! Ja dat zal m wel zijn idd

1 like

Ik weet eindelijk welke verfkleuren in mijn appartement zijn gebruikt, dus ik kan eindelijk alle lelijk gevulde gaatjes fixen en overschilderen!

Heeft iemand tips voor deze muur hieronder? De muur is super lelijk gevuld door vorige bewoners, de vulling steekt helemaal uit en er zit nog een plaklaag van een kabelgoot aan de muur. Hoe kan ik die plaklaag (zo veel mogelijk) verwijderen? Ik heb het al geprobeerd te fohnen zodat het wat loskomt, maar ik ben bang dat ik het behang beschadig. Thanks!

3 likes

Niet. Ik heb dus ook dit soort plakresten op een muur en hoewel ik dat structuurtje er af heb gekregen blijf je er gewoon een streep van zien door elke kleur verf heen. Ik zou kijken of je er niet iets voor kunt hangen. Zeker omdat je behang met structuur hebt ga je er altijd iets van zien.

@Druppels Ah jammer, was hier al bang voor. Er komt gelukkig een tv voor dus het zal niet heel erg opvallen, maar een klein deel van de plaklaag en het gevulde gat blijft wel te zien (tussen het tv meubel en de onderkant van de tv zegmaar). Hopelijk valt het niet te veel op als in ieder geval de kleine gaten gefixt zijn.

1 like

Ik volg deze BookTuber en zij heeft dus een flink klushuis gekocht in Nova Scotia (Canada).

Misschien leuk voor liefhebbers hier. :nerd_face: Vind het zelf heel leuk om het proces te volgen!

5 likes

Zooooo irritant dat de gemeente zo traag is met de vergunning voor het dakkapel. De halve straat heeft er een en wij nemen dezelfde want dat moet. Hoeveel extra aanvullende informatie heb je nodig. :cold_sweat:

Nu is de achterkant al 2 weken klaar maar de voorkant niet dus kunnen we niet verder met afwerken.

Maar wel goed nieuws is dat sanidump aan huis komt dus dat hoeven we niet uit te stellen tot na de lockdown.

Erg leuk om te kijken en dankbaar dat ik geen klus huis van dit level heb; hoewel super fantastisch huis en ontzettend veel grond. Een droom voor later als ik ooit ver wil verhuizen haha.

Ik zie net dat de kit in de badkamer tussen de tegels op de vloer en tegels op de wand op sommige plekken loslaat of veel dunner is geworden. Is dat iets dat je moet repareren (nieuwe kit aanbrengen) of een klusje dat wel even kan blijven liggen? Het is nu nog niet zo erg dat ik denk; nu gelijk doen, maar ben wel bang dat het op langere termijn gaat leiden tot lekkage.

In de douche en achter de wasbak, haha. Komt dus wel echt door water! Moet je dan de oude kit er eerst afkrabben of kan je eroverheen kitten?

Heb best wat kit ervaring inmiddels maar gek genoeg nog nooit sanitair gekit.

Dat kan inderdaad, maar let wel heel goed op want mijn ervaren klusvader heeft daarmee zijn vinger eens bijna geheel afgesneden. Dus met speciale mesjes is veiliger.

1 like

Ik heb laatst in de badkamer opnieuw gekit en ik vind deze set heel prettig: Amazon link. Je kan hiermee de dikte van de voeg kiezen en die twee spalkjes helpen met het rechthouden van het rode blokje.

Ik vond deze video erg behulpzaam:

2 likes

Ik ben de keuken aan het verven, want we gaan pas over een jaar verbouwen en dan komt er ook een nieuwe. Maar ik was dat vreselijke hout zo zat. De kastjes zijn nu allemaal gelakt met Stone Blue van Farrow & Ball, gemengd in matte houtlak van Vestingh (niet geinfluenced haha, deze zit hier vlakbij). Het werkblad ga ik vanavond opschuren en lakken in De Nimes van F&B en vervolgens een laagje skylt zodat we het veilig kunnen gebruiken.

Vind het echt een leuk project!

Voor

Na

En tot volgend jaar maar ff doen alsof het plafond niet bestaat. 🥲

54 likes

Wauw wat een verschil. Vind het heel mooi geworden!

1 like

Wat een mooie kleur! Vind de balken in het plafond trouwens ook heel mooi, karakteristiek. Maar wat voor platen zitten erin? Lijken ook niet allemaal gelijk te zijn?

1 like

Dat zijn van die vezelplaten en rond de keuken zelf zit een rare verlaging. Allemaal sierwerk gelukkig, dus kan er prima uit. Er zit echt nog bijna een halve meter extra hoogte onder, dus eigenlijk hebben we gewoon hele mooie hoge plafonds, maar de ouwe lui die hier eerst woonden vonden het mooier verlaagd. Sowieso is alles in dit huis afgewerkt met sierhoutjes en frutsels haha, zin om de sloophamer erin te zetten :no_mouth:

1 like

Misschien een long shot maar we willen ons keukenblad een nieuwe look geven. Heeft iemand ervaring met hout-look folie op een werkblad in de keuken?

Zoiets van de praxis bijvoorbeeld?

Als we zoeken naar houten werkbladen dan zijn die vaak heel duur en er kan geen fornuis op worden gemonteerd…

Zo ziet het werkblad er nu uit

Ik heb zulke folie op mijn keukenkastjes en heb al best vaak een kras er in gemaakt door er tegen aan te stoten, dus ik denk dat het op je aanrechtblad binnen een week vol krassen en scheuren zit.

1 like

Ah balen :cry: thanks voor je reactie