Bij de bouwmarkt zijn vaak houten werkbladen te koop, veelal ook wel in de opruiming/met kleine beschadigingen. Een fornuis en spoelbak kan je er uit (laten) zagen, of hebben jullie een apart soort fornuis? Heb dat in mijn huurwoning ook gedaan, behandeld met boten lak en heeft zeven jaar hartstikke mooi gezeten voor iets van 200 euro (en wat werk voor op maat maken).
Ik heb houtlook plakplastic op m’n keukenblad! Het zit er nu bijna twee jaar op en ik zie nu inderdaad wel wat krassen, maar voor plakplastic van 50 euro heeft het het echt heel goed volgehouden. Ik denk dat ik het binnenkort ga vervangen (en eens kijken of ik het motief of de kleur wil aanpassen want dat is makkelijk gedaan!)
Oehh klinkt goed! Kan je een foto sturen?
@Rebus thanks voor de tip! Als de bouwmarkten weer open zijn ga ik eens kijken
Iemand die onlangs iets heeft laten behangen door een professional? Heb een offerte van €12 (excl btw) per m2 maar vind de prijs behoorlijk hoog t.o.v. prijzen die ik zie als ik het google. Wellicht heeft de enorme vraag + corona dusdanige invloed? Benieuwd of iemand dit recent heeft laten doen.
Weet iemand hoe je magneetverf van een muur af krijgt? Het zijn aardig wat lagen waardoor het uitsteekt en je het denk ik erg blijft zien als ik er gelijk overheen verf
Zijn er hier mensen die hun huis gerenoveerd hebben en gekozen voor vloerverwarming op het gelijkvloers en radiatoren op het eerste?
In het huis moeten we sowieso strippen en willen we bijkomend isoleren. Nu twijfelen we om deze optie te doen of overal met radiatoren te werken.
Warmt het goed op als het huis goed geïsoleerd is?
Hi
heeft er iemand hier eravring met van die TESA klevende spijkers?
We willen een muur volhangen met Hovsta lijsten van IKEA. Maar ik vraag me af of het haakje/de spijker van tesa wel lang genoeg is om bij het schilderij te komen. Op die youtube filmpjes heeft het schilderij telkens een draadje maar dat heb ik niet.
Het haakje van de HOVSTA ligt best wel diep?
En normaal zou ik een lijst meenemen naar de bouwmarkt, maar dat kan natuurlijk niet nu.
Her en der lees ik ook dat het naar beneden komt, is dat zo?
Ik ben er geen fan van. Bij mij viel alles van de muur af.
Bij ons werkt het wel super goed. Ik denk dat het ook ligt aan de structuur van je muur of het goed blijft zitten. Wij hebben nieuwbouwhuis met renovlies (glad behang) en er is nog nooit iets afgevallen.
Wij hebben dit gedaan, ik ben er erg tevreden over. Ik vind vloerverwarming heerlijk en het verwarmt heel goed. Daarbij vind ik het wel een voordeel om op de eerste verdieping ook nog radiatoren te hebben, want als je bijvoorbeeld een nat kledingstuk hebt van in de regen lopen, is dat toch een stuk sneller droog op een radiator.
& @Suikerklontje
Hier ook nieuwbouw en renovlies.
Heb je er lijsten aan hangen? Red je dat met het haakje?
Oh wat een goed idee, had helemaal niet daaraan gedacht. Dat ga ik maar eens proberen, thanks!
Ik zou gewoon een klein spijkertje in de muur slaan. Ik trok het hele stucwerk er af met de TESA plakdingen. Edit: ik weet alleen niet meer zeker welke soort ik had gebruikt.
Ik heb een Hovsta lijst op een zelfklevende spijker van Tesa op de zijkant van mijn keukenkast. Dat gaat prima. De lijst ligt dicht op de kast en kantelt nauwelijks naar voren. Dat vind ik wel mooi. En door het geribbelde haakje kun je je lijst goed recht hangen. Op zo’n gladde keukenkast werkt het erg goed.
De Hovsta zelf is ook niet zo zwaar, doordat er gewerkt wordt met persplex in plaats van glas.
Zie foto’s:
Ja! Een kastplug
Of ja los, ik zie dat ze per 40 gaan in dit geval
Ahh top! Dankjewel!!
Ik wil graag zelf een tafel maken met een kegelvormige voet. Heeft iemand een idee hoe ik dit onderstel zelf zou kunnen aanpakken. Het materiaal maakt niet veel uit, want dit wordt overschilderd!
Niet heel erg budget maar…
Over een paar maanden verhuis ik naar een woning met een keuken die in 2018 geplaatst is door de huidige bewoners. Het is een keuken met een eiland. Ik vind de kleuren echt niet mooi (hoogglans wit en donkerbruin en het eiland is te hoog voor mij)
Ik wilde eigenlijk kiezen voor renoveren en dan andere deurtjes, werkblad en het eiland verlagen als dat kan…
Maar vrienden zeggen weer dat een uitgebreide renovatie weinig verschilt in prijs met een nieuwe keuken. Hierdoor twijfel ik weer en neig ik naar een nieuwe keuken…
Ben benieuwd of er nog ervaringen en tips zijn?
Hmm duidelijk… Denk inderdaad dat het weinig zal schelen.