Klussen in huis-topic

Je keuken wrappen is tegenwoordig hip.

2 likes

Ik ga even kijken of dat een optie is!!

Als je kiest voor een nieuwe keuken: probeer deze te verkopen. Dat scheelt ook weer in kosten. Zou daarnaast ook gewoon eens een keukenzaak instappen voor een tekening. Dan weet je ook hoe duur je wensen zouden zijn. Hoeveel het scheelt is ook afhankelijk van wat je terug wilt.

1 like

Ja ga ik zeker doen als de winkels weer open kunnen. Het verkopen van de keuken had ik nog niet aan gedacht, Ik vind gedoe van marktplaats echt vreselijk haha. Maar als ik dat aan mn vriend overlaat is dat een goede om de kosten te drukken…

2 likes

Je hebt ook opkopers voor keukens. Ook nog iets om naar te kijken. Die halen het vaak ook op.

1 like

Ah leuk! Ik wil graag ook een ronde tafel maken, maar dan uitschuifbaar… Ben er ook nog niet over uit hoe dat moet :sweat_smile:

Maar @tanjavanhoodalem (insta) heeft wel een aantal diy’s met ronde vormen, misschien helpt je dat op weg?

1 like

Oké dit jaar willen we de badkamer (laten) verbouwen. Dus we zoeken een offerte voor materialen en montage. Alles van Mandemakers wil ik skippen vanwege de slechte review over de service, maar ja wat blijft er dan over… Heeft goede ervaringen met een winkel in de Randstad?
Maxaro heb ik in ieder geval genoteerd omdat ik een oude post van @anon13937616 tegenkwam, haha.
Alvast veel dank voor tips!

1 like

Brugman zou ik ook skippen. Of hoort die bij Mandemakers? Slechte service en ze zijn in de winkel heel opdringerig

1 like

Ja ook Mandemakers! Maar toch bedankt, weet ik helemaal dat ik daar heel ongelukkig zal worden :joy:

O en Maxaro doet geloof ik geen montage. Jammur

2 likes

Veel badkamerbedrijven werken zonder montage dus daar heb je een aparte aannemer voor nodig. Wij zijn bij veel bedrijven gaan kijken, voornamelijk gezocht op familiebedrijven. Wel een heel andere regio dus geen tips voor bedrijven maar probeer wel bij een paar bedrijven inspiratie op te doen en offertes te vragen, daar zit zoveel verschil in! Zowel qua prijs als qua ideeen/aanpak waar ze mee komen.

2 likes

Dit vond ik een heel prettig bedrijf uit Dordrecht: https://www.vandijktegel.nl
Maar daar moet je eigen montage/aannemer voor hebben.

Mijn tante laat de WC renoveren (aannemen en producten) door de Baderie in Hoofddorp. Hebben eigen personeel die dat doet. Duurt wel lang, besteld begin november, wordt gedaan in april.

2 likes

Gewoon even onderschrijven: skip mandemakers. Echt. Enorme boog omheen gaan.

4 likes

Sanisale misschien? Zij zijn ook van de vtwonen makeovers als ik het goed heb…

Ik google dan naar sanisale + locatie en zie dan gelijk of ze negatieve of positieve beoordelingen hebben… Ik ben me ook aan het orienteren voor een nieuwe badkamer dus heb geen inhoudelijke ervaring.

2 likes

De vorige eigenaar heeft de badkamer uitgezocht bij Sanisale en laten plaatsen door Alexandria aannemers. Een van de weinige dingen in ons huis die er wél heel goed uitzagen! Maar heb dus zelf geen ervaring met beide partijen, onze eigen aannemer had weinig aan te merken op de badkamer maar wilde de rest van het huis liefst eigenhandig strippen.

2 likes

Bedankt allemaal! Heel fijn!

We gaan volgend weekend iig ff kijken bij Sanisale, Sani4all en Sanidirect. Die namen ook echt :joy: Maar als het goed is kunnen zij ook de montage regelen

3 likes

Wij hebben onze badkamer via Sanisale. En een hele goede prijs en ook de montage via hen geregeld, en helemaal tevreden.

1 like

Heeft iemand misschien ervaring met de histor perfect finish tegelverf? Of uberhaupt met het verven van badkamertegels? De badkamer van mijn huurhuis is echt enorm verjaard en de tegelkleur is echt vreselijk. Wil het dus in deze dagen gaan witten, maar heb vrijwel geen idee of het wat is! De reviews zien er wel oke uit, maar toch… haha. Iemand tips & tricks?

1 like

Ja, niet de badkamer maar een klein tegelrandje in de keuken. Ik vind het niet mooi geworden maar er waren anderen met betere ervaring! Volgens mij is dat toen in het interieurtopic besproken

4 likes

Ik heb er m’n toilettegels een paar maanden terug mee geverfd, werkte prima en ziet er goed uit! Maar badkamer is wellicht een ander verhaal, daar kan je denk ik ook beter een tegelverf gebruiken die ook warmwaterbestendig is bijv.

2 likes

Mensen ik probeer een lamp in de woonkamer op te hangen. Er komen twee draden uit het plafond: roodbruin en zwart (zie foto). Het kroonsteentje van de lamp heeft twee openingen: L en N.

Ik kijk een filmpje van de praxis maar daar hebben ze t over een blauwe en zwarte draad en moet dan zwart op L, blauw op N. Maar hoe zit dat bij mijn plafond nou? :face_with_monocle:

Vreemde draden ng

4 likes