Ja dit had ik ook in mn vorige huis met sanibroyeur! Echt héél vies was dat. Ik zou het niet aanraden haha.
In oude huizen zit dat wel vaker!
Ik ken ook verhalen vanuit een hotel in een oud pand met op alle kamers een toilet met sanibroyeur. Blijkbaar gaan die mesjes die de stront moeten malen, op een gegeven moment vast zitten door een mengsel van poep en wc papier. Dat moet je dan lekker met de hand schoonmaken voor ie het weer doet . Conclusie: neem geen sanibroyeur haha.
@Cheesecake de enige degelijke optie is een volledige afvoer laten aanleggen op je badkamer. Maar dat is best wel een bouwkundig grote klus, waarbij je ook tegelwerk en wellicht bestaand leidingwerk moet doorbreken en weer herstellen. Zou ik in een huurwoning wel een flinke investering vinden.
Zo, dacht even dat ik het TMI topic geopend had… strontmalers.
Wij hebben (in ons koophuis) een toilet laten aanleggen op de hoogste etage, het viel qua bouwkundig werk allemaal wel mee, maar je bent wel afhankelijk van hoe de buizen al lopen ende onderburen zullen er last van hebben. Je kan altijd vragen aan je huurbaas toch wat er mogelijk is?
Wij hebben boven een sanibroyeur. Zou het inderdaad niet aanraden. Het maakt een takke herrie, dus de vorige bewoners hadden met de buren afgesprokenen (badkamer grenst aan hun slaapkamer) dat de wc tussen 22.30 en 08.30 niet doorgetrokken mag worden, anders worden zij er wakker van. Ik moet wel vaker ‘s nachts plassen dus dat is redelijk goor als er de hele nacht pis in ligt. En dan komt het grotere probleem: als er te veel papier in ligt kan dat ding het inderdaad niet goed aan en komt het beneden in ons bad naar boven. Vermalen wc papier met plas, zo ranzig. We hebben ook de afspraak dat we boven ook nooit poepen, want intens goor als dat in je bad naar boven komt.
Ik ben verliefd op deze tafel van kurk uit een oude IKEA-collectie:
Maar die is niet meer verkrijgbaar, soms wel op Marktplaats, maar duur.
Nu zag ik dat je kurk gewoon op een rol kunt kopen (bijv. Kurk op rol kopen | Grootste Webshop in Kurk | - Kurk24) en vraag ik me af of het de moeite waard zou zijn om een houten tafelblad dat ik al heb, zelf met kurk te bekleden. Heeft iemand zoiets toevallig weleens gedaan en was dat een beetje te doen? En vooral: blijft het mooi? Ik vraag me namelijk af of er een beschermlaag of zo nodig zou zijn om het mooi te houden.
Boorhamer!
Klopboor klinkt goed, maar is meestal niet sterk genoeg voor echt hard beton.
Een boorhamer kun je herkennen aan de speciale SDS-plus boortjes die erin gaan, elke boormachine die iemand je leent/geeft met reguliere boortjes (zonder gleufjes aan de zijkant) zal niet werken.
Tof idee! Na wat googlen kwam ik deze tutorial tegen: Cork Tiles Table Top : 9 Steps (with Pictures) - Instructables
Ze lijken dus wel nog een nabewerking te doen met een vernis laag. Wil je het ook om de hoeken van de tafel buigen? Ik zou misschien een stuk kurk bestellen en dan proberen om een houten proefplank te buigen. En misschien een stuk als placemat gebruiken zodat je ziet hoe het dagelijks gebruik aankan.
Oh wat goed deze tutorial! Dat einde dat ze per ongeluk verf ipv vernis eroverheen doen Ja, ook over de randen lijkt mij het mooist, maar als buigen niet gaat dan moet het denk ik ook wel lukken om een smalle strook op maat te snijden en op de rand te lijmen.
Dit is een slim idee. Het is voor een bureau, dus het moet wel stevig zijn. Thanks!
Ik heb deze tweedehands gevonden voor 150 euro vorig jaar! Dus ik zou blijven zoeken ^^
Ik heb laatst kurk op rol gekocht voor een muur en ik denk dat je zo ook wel een tafel zou kunnen bekleden, maar het is wel zachter dan de tafel van Ikea. De bovenkant kan mooi worden, maar de zijkanten (dus aparte stukken) lijken me moeilijk om mooi te krijgen. Je zou het eens kunnen uitproberen op een klein tafeltje voor je investeert in een groot stuk?
Heb je al naar de instellingen van je CV gekeken? Het kan zijn dat ie op eco modus staat. Om energie te besparen is dan zowel het cv water als tap water ingesteld op een lagere temperatuur. Wellicht kan je die hoger instellen?
Hoe veel graden is het binnen dan?
Wat je omschrijft lijkt me niet normaal, misschien eens een ander bedrijf bellen en die het laten controleren?
Wat een rare opmerking. Een cv moet je huis toch warm en aangenaam maken. Ik zou iemand anders inschakelen.
Het afvoerputje in het bad kan niet goed dicht, waardoor het bad best snel leegloopt als de stop erop zit. Nu gaan we de badkamer verbouwen dus ik wil niet te veel geld uitgeven, dus misschien heeft iemand een tip hiervoor om toch te zorgen dat water niet doorloopt?
Is de stop niet gewoon te klein? Ik heb bij mijn bad en de wasbak een andere maat stop, wist niet eens dat daar verschillende maten in waren maar blijkbaar wel dus, misschien kun je een grotere kopen? Dacht ook dat je een soort zuignap hebt om over een afvoer te leggen die ervoor zorgt dat het water niet weg loopt, maar geen idee waar je die kunt kopen.
Wel handig om bij te zeggen wat voor stop het is
Het is dus zo’n rondje met een staaf die je in de afvoer doet en dan draai je aan een knop en zakt hij naar beneden. Dus niet zo’n zwarte stop.
Maar ik ga eens kijken of ik de juiste maat zwarte stop kan vinden, misschien werkt het wel. Of inderdaad eentje met extra rand.
Oooh ja zo’n draaiding. Misschien is het gat waar die staaf in gaat verkalkt en past het niet meer goed?
Ik denk dat de stop te klein is en daardoor de schroefdraad van de stop het putje niet goed afsluit en het dopje het gat. Wij hebben precies het omgekeerde probleem met de stop in de wastafel: die is te groot waardoor we 'm heel los moeten draaien anders loopt water niet weg. Een rubberen stop is niet duur, misschien zou je dat kunnen proberen?
Heeft er iemand ervaring met nicotineaanslag van een houten kozijn verwijderen/verminderen? Toen ik hier kwam wonen had ik dat kozijn al moeten verven want geel maar had geen zin maar het is in de laatste 3 jaar door mezelf ook niet beter geworden.
Lees altijd wel dit bruut spul is, moet ik dit kopen? En gaat dan het verf onder de aanslag er dan ook niet af? Heb wel Dasty in huis maar dat helpt weinig tegen rookaanslag van jaren en jaren denk ik. Het hoeft niet eens allemaal weg maar als ik ergste laag maar eraf krijg, mijn woonkamer is sowieso niet meer mega wit door mezelf (en visite).
(En nee ik ga niet het kozijn schuren en verven haha, ben ook niet van plan hier nog mega lang te wonen. Maar dat is wel iets wat ik 3 jaar geleden had moeten doen toen het huis nog leeg was.)
Ik heb dit alleen gebruikt om de muren te ontvetten voor het verven. Volgens mij heeft het an sich niet heel veel effect.