Wij hadden laatst een schilder over de vloer en die zei: een plafond moet je laten spuiten, geeft veel strakker resultaat volgens hem
Misschien domme vraag, maar kun je met een staaltje van de Gamma (waar achterop wel op staat dat je hem kunt mengen in Histor en Flexa) ook naar de Karwei bijvoorbeeld?
Gamma en karwei zijn hetzelfde bedrijf, dus daartussen denk ik zeker. Bij praxis bijv. denk ik het eigenlijk ook wel kan.
Welke kleur farrow & ball hadden jullie voor het plafond? Wij zijn ook geneigd over te stappen… nu nog even zoeken naar welke tint. Andere F&B tips voor de woonkamer zijn ook welkom. Thanks!
Plafond hebben we RAL9010 van Flexa! Het was bij ons een muur die het probleem was.
Ik wilde de benedenverdieping licht en neutrale kleuren. In de woonkamer hebben we Ammonite (bij ons heel licht grijs) en in de eetkamer Skimming stone (beige met grijze ondertoon). Maar dus alleen op de muren! Met F&B vind ik het wel echt een tip om de modern emulsion te nemen. We hadden in eerste instantie estate emulsion en ondanks dat die goed reinigbaar zou zijn, kregen wij vlekken er echt niet meer af.
In deze vlog DAKTERRAS MAKE-OVER #3 NIEUWE KLEUR & LAMPJES GOALS! 🏠 Huisvlog #54 | Bij Bonnie - YouTube (rond 15:00) heeft de schilder van Bonnie het over de tape van de action die goed genoeg is om mee af te kunnen plakken. Nu heb ik op de website van de action gekeken maar kan ik hem niet vinden? Heeft iemand toevallig enig diee
@Merel ik denk dat dit bij de praxis-gamma combi niet kan. Wij hadden een kleurenstaaltje van de praxis maar moesten daarna bij de gamma een ander staaltje zoeken wat op de kleur leek omdat ze dat nr niet kon invoeren op de computer (herkende ie niet).
Oh ja, dat zou kunnen! Ik heb zelf gisteren in ieder geval een staaltje van de Gamma bij de Kwantum laten mengen en dat lukte inderdaad wel.
Het zijn deze rollen, bij de action hebben ze die in meer kleuren. Deze werd ook bij een kluswinkel bij ons in de buurt verkocht voor het vijfdubbele bedrag. (Heb niet de vlog gezien, maar deze werd ons getipt door de aannemer)
Thanks! Heb deze nu gekocht, hadden eerst andere van de action (die hier naast deze lag, beetje lichtgeel van kleur) maar dat was echt 3x niks. Elke 3cm scheurde de rol weer
Iemand ervaring met een nieuwbouw appartement wat behangklaar wordt opgeleverd (huur), zo ja wat heb je met de muren gedaan? Wij wilden eerst de (grove) oneffenheden wegschuren en dan verven met latex. Maar overal op internet lees ik toch dat de muur wel veel opzuigt en je oneindig kan blijven verven. Zij raden aan alles met vliesbehang te behangen.
Renovliesbehang en dan verven. Of een leuk (vlieg)behang uitzoeken die meteen sfeer geeft. Kan ook in kleuren hoeft niet meteen bloemetjes te zijn. Dan ben je in 1 keer klaar. Of laten stucen, maar dat is te duur voor een huurappartement (tenzij je van plan bent er 10 jaar te wonen).
Dankjewel voor de tips! Ik ga maar eens bij de bouwmarkt kijken voor leuk vliesbehang
Hopelijk hoort het in deze topic. Ik heb een situatie hier die ik graag wil oplossen. Toen we het huis 2 jaar geleden kochten, stonden op de plek waar beschadigingen waren twee grote bloembakken. Zo hebben wij pas na het kopen van het huis gezien, na verwijderen van deze bakken, gezien dat dit er was. Hoe is dit te fixen? Ik wil het balkon mooi maken en een klein moestuintje maken met nieuwe bakken. Iemand tips of moet ik maar grwokn meteen een professional aanhaken?
Ik wil onze tussendeur vervangen, maar hoe krijg ik deze deur uit het kozijn? Vind het hele vage scharnieren haha, ben bang dat het losschroeven wordt he? (en dus de lak er af peuteren). En hoe makkelijk is het om hier een nieuwe tussendeur in te zetten?
Is het geen paumelle scharnier? Dan zou je de deur er zo uit kunnen tillen.
Het lijkt volgens mij op deze:
Dan kun je hem er als het goed is gewoon aftillen, zoals @Bailey zegt.
@Virago @Bailey oh dat zou chill zijn! Thanks! Maar neem aan dat ik, als ik een nieuwe deur koop, ik er ook nieuwe scharnieren op moet zetten toch? Deze komen echt uit jaar 0 dus dat is ook niet zo gek.
Ja het doel is wel echt een nieuwe deur, dus nam al aan dat het scharnier er sowieso helemaal af zou moeten. Maar het werkt natuurlijk wel makkelijker als de deur er al uit is haha, dus dat is fijn. En ja het is inderdaad een oude houten deur + kozijn, maar gek genoeg niet heel erg scheef (heb op drie plaatsen gemeten) én een standaard deurmaat. Er komt wel een houten deur voor in de plaats dus hier en daar bijschuren zou dan kunnen. En thanks voor je tips! Ben heel benieuwd hoe soepel het gaat haha.
We hebben zojuist op straat een perfecte jaren ‘30 paneeldeur gevonden, in dezelfde stijl als al onze andere deuren in huis. Hij kwam uit een huis waar ze aan het verbouwen waren en lag bij de stort. We zochten nog exact zo’n paneel deur voor bij ons voor de badkamer, maar nu bedenk ik me dat er natuurlijk houtworm/boktor in de deur kan zitten… heeft iemand tips om de deur goed te behandelen zodat we zeker weten geen enge beesten in huis halen?