Klussen in huis-topic

Dankjewel voor de tips! Ik ga maar eens bij de bouwmarkt kijken voor leuk vliesbehang

1 like

Hopelijk hoort het in deze topic. Ik heb een situatie hier die ik graag wil oplossen. Toen we het huis 2 jaar geleden kochten, stonden op de plek waar beschadigingen waren twee grote bloembakken. Zo hebben wij pas na het kopen van het huis gezien, na verwijderen van deze bakken, gezien dat dit er was. Hoe is dit te fixen? Ik wil het balkon mooi maken en een klein moestuintje maken met nieuwe bakken. Iemand tips of moet ik maar grwokn meteen een professional aanhaken?

3 likes

Ik wil onze tussendeur vervangen, maar hoe krijg ik deze deur uit het kozijn? Vind het hele vage scharnieren haha, ben bang dat het losschroeven wordt he? (en dus de lak er af peuteren). En hoe makkelijk is het om hier een nieuwe tussendeur in te zetten? :grimacing:

1 like

Is het geen paumelle scharnier? Dan zou je de deur er zo uit kunnen tillen.

3 likes

Het lijkt volgens mij op deze:

image

Dan kun je hem er als het goed is gewoon aftillen, zoals @Bailey zegt.

3 likes

@Virago @Bailey oh dat zou chill zijn! Thanks! Maar neem aan dat ik, als ik een nieuwe deur koop, ik er ook nieuwe scharnieren op moet zetten toch? Deze komen echt uit jaar 0 dus dat is ook niet zo gek.

2 likes

Ja het doel is wel echt een nieuwe deur, dus nam al aan dat het scharnier er sowieso helemaal af zou moeten. Maar het werkt natuurlijk wel makkelijker als de deur er al uit is haha, dus dat is fijn. En ja het is inderdaad een oude houten deur + kozijn, maar gek genoeg niet heel erg scheef (heb op drie plaatsen gemeten) én een standaard deurmaat. Er komt wel een houten deur voor in de plaats dus hier en daar bijschuren zou dan kunnen. En thanks voor je tips! Ben heel benieuwd hoe soepel het gaat haha.

1 like

We hebben zojuist op straat een perfecte jaren ‘30 paneeldeur gevonden, in dezelfde stijl als al onze andere deuren in huis. Hij kwam uit een huis waar ze aan het verbouwen waren en lag bij de stort. We zochten nog exact zo’n paneel deur voor bij ons voor de badkamer, maar nu bedenk ik me dat er natuurlijk houtworm/boktor in de deur kan zitten… heeft iemand tips om de deur goed te behandelen zodat we zeker weten geen enge beesten in huis halen?

1 like

Kan je de deur buiten laten? Dan zou je 'm in quarantaine kunnen zetten. Sowieso goed bekijken op sporen van houtbeesten en insprayen met HG tegen houtworm.

4 likes

Hij staat iig nu in de schuur! Misschien is dan buiten een beter plek. Thanks iig!

Tenzij er dan vocht in gaat zitten en je het nooit meer droog krijgt/gaat schimmelen. Geen idee hoe die beestjes zich verplaatsen maar misschien een soort Dexter set up met plastic? Je zou het wel echt moeten kunnen zien aan gaatjes, en bij actieve invasie aan zaagsel op de grond of als je de deur even schuin houdt.

Maar waarschijnlijk is die deur gewoon eruit gehaald omdat iemand een stalen zwarte schuifpui wilde, en niet omdat er iets mee aan de hand is!

7 likes

Ik denk plintenkit :stuck_out_tongue:

1 like

Montagekit? Wel kleine dotjes gebruiken, het is geen fraai spul om over je laminaat gesmeerd te hebben.

4 likes

Ik heb toevallig vandaag nog mijn plakplinten vastgemaakt met Bison Construction adhesive (tube gekocht bij de action). Omdat ik geen zin had in gedoe met kit :sweat_smile: voor nu lijken ze goed vast te zitten, maar kan niks zeggen over hoe het op de lange termijn is en of het schade achterlaat op je laminaat. Het ging in ieder geval heel makkelijk.

Edit: oh je vraag ging specifiek over kit, sorry niet goed gelezen

4 likes

Yes gelakt met verf (valt dat ook onder gelakt?) Maar sommige plekken erg afgebladderd…

1 like

Twee weekends later en het pleisterwerk is volledig verwijderd in de woon- en eetkamer, gang tot de zolderverdieping en de kleinste slaapkamer. Nog twee slaapkamers te gaan. Tegels hebben we ook verwijderd in woon- en eetkamer. We mogen wel nog niet uitgraven. De aannemer zou wel zo snel mogelijk met het dak willen beginnen.

41 likes

Wow! Dat is nog eens klussen in huis!
Ben heel benieuwd wat jullie allemaal van plan zijn, wat een lekker retro keuken daar op de achtergrond :heart_eyes:

6 likes

Ja het is een mooie keuken en nog in goeie staat maar iets te retro voor ons. We gaan ze verkopen eens dat wij ze niet meer kunnen gebruiken op de werf.

In het kort, de muur waar het raam in zit gaat weg en net als de muur die van de keuken op de veranda geeft. Woon-eetkamer worden een ruimte met de veranda en keuken verhuist naar de tegenovergestelde muur om makkelijk van de garage/berging naar de keuken te kunnen.
Op het eerste verdieping is de badkamer er later aan gebouwd (tussenverdieping) maar dat breken we af want boven de garage hebben we een open ruimte tot het dak. Daar zou dus op het eerste een badkamer en extra slaapkamer komen.

Weet niet of dit duidelijk is maar kan in DM wel plannen delen.

Edit: @nello het is echt een prachtig huis, al zeg ik het zelf en we hebben zoveel geluk gehad. Kan echt niet wachten om het finale resultaat te zien.

10 likes

Prachtig huis zeg! Ik ben mega benieuwd naar het eindresultaat

3 likes

Degene die bij ons de vloer legde adviseerde secondelijm van action daarvoor!

1 like