Klussen in huis-topic

Kan je de deur buiten laten? Dan zou je 'm in quarantaine kunnen zetten. Sowieso goed bekijken op sporen van houtbeesten en insprayen met HG tegen houtworm.

4 likes

Hij staat iig nu in de schuur! Misschien is dan buiten een beter plek. Thanks iig!

Tenzij er dan vocht in gaat zitten en je het nooit meer droog krijgt/gaat schimmelen. Geen idee hoe die beestjes zich verplaatsen maar misschien een soort Dexter set up met plastic? Je zou het wel echt moeten kunnen zien aan gaatjes, en bij actieve invasie aan zaagsel op de grond of als je de deur even schuin houdt.

Maar waarschijnlijk is die deur gewoon eruit gehaald omdat iemand een stalen zwarte schuifpui wilde, en niet omdat er iets mee aan de hand is!

7 likes

Ik denk plintenkit :stuck_out_tongue:

1 like

Montagekit? Wel kleine dotjes gebruiken, het is geen fraai spul om over je laminaat gesmeerd te hebben.

4 likes

Ik heb toevallig vandaag nog mijn plakplinten vastgemaakt met Bison Construction adhesive (tube gekocht bij de action). Omdat ik geen zin had in gedoe met kit :sweat_smile: voor nu lijken ze goed vast te zitten, maar kan niks zeggen over hoe het op de lange termijn is en of het schade achterlaat op je laminaat. Het ging in ieder geval heel makkelijk.

Edit: oh je vraag ging specifiek over kit, sorry niet goed gelezen

4 likes

Yes gelakt met verf (valt dat ook onder gelakt?) Maar sommige plekken erg afgebladderd…

1 like

Twee weekends later en het pleisterwerk is volledig verwijderd in de woon- en eetkamer, gang tot de zolderverdieping en de kleinste slaapkamer. Nog twee slaapkamers te gaan. Tegels hebben we ook verwijderd in woon- en eetkamer. We mogen wel nog niet uitgraven. De aannemer zou wel zo snel mogelijk met het dak willen beginnen.

41 likes

Wow! Dat is nog eens klussen in huis!
Ben heel benieuwd wat jullie allemaal van plan zijn, wat een lekker retro keuken daar op de achtergrond :heart_eyes:

6 likes

Ja het is een mooie keuken en nog in goeie staat maar iets te retro voor ons. We gaan ze verkopen eens dat wij ze niet meer kunnen gebruiken op de werf.

In het kort, de muur waar het raam in zit gaat weg en net als de muur die van de keuken op de veranda geeft. Woon-eetkamer worden een ruimte met de veranda en keuken verhuist naar de tegenovergestelde muur om makkelijk van de garage/berging naar de keuken te kunnen.
Op het eerste verdieping is de badkamer er later aan gebouwd (tussenverdieping) maar dat breken we af want boven de garage hebben we een open ruimte tot het dak. Daar zou dus op het eerste een badkamer en extra slaapkamer komen.

Weet niet of dit duidelijk is maar kan in DM wel plannen delen.

Edit: @nello het is echt een prachtig huis, al zeg ik het zelf en we hebben zoveel geluk gehad. Kan echt niet wachten om het finale resultaat te zien.

10 likes

Prachtig huis zeg! Ik ben mega benieuwd naar het eindresultaat

3 likes

Degene die bij ons de vloer legde adviseerde secondelijm van action daarvoor!

1 like

Nee, niet doen!

2 likes

Ohh waarom niet?

2 likes

Nee dit is niet normaal. Als je een hangend toilet plaatst heb je normaal een gat zo groot als de afvoer en dan komt de wc er helemaal tegenaan, dus dan heb je uberhaupt geen ruimte over (het gat valt dan achter de pot)

5 likes

Duw je nu iets opzij?
Ik snap je vraag niet helemaal, want dit is toch gewoon je afvoer? Dan moet er toch een gat in de muur?

1 like

Omdat het niet flexibel is. Het beweegt niet met het materiaal. Plinten zijn anders dan de vloer, of het nu pvc of laminaat of iets anders is. En alles reageert op temperatuur, druk, beweging etc. Twee verschillende materialen reageren anders en dus heb je een hechting nodig die beide materialen laat reageren en tegelijkertijd hecht. Plinten kit doet dat, maar seconden lijm niet. En dus gaat dan het zwakste materiaal scheuren of laat los over tijd.

2 likes

Ah, bedankt! Wat lomp dan dat hij dat als advies gaf…

2 likes

Heeft iemand wel eens kit vervangen van kunststof kozijnen (binnen)? Het gaat om kitranden tussen de vensterbank en het kozijn en een kitrand tussen de muur en het kozijn. Kan ik gewoon acrylaatkit gebruiken? En is er nog iets waar ik goed op moet letten? Ik ga de de oude kitranden eerst verwijderen en daarna ontvetten.

1 like

Weet iemand welke maat die kleine scherpe schroefjes zijn die vaak bijgeleverd worden bij bijvoorbeeld kledingkasten? Echt waardeloze uitleg dit, maar wellicht is dat een heel standaard soort en weet iemand dat