Bedoel je schroefjes of spijkertjes? Spijkertjes worden bij kledingkasten vaak gebruikt om de achterkant dicht te timmeren.
Nee wel schroefjes. Ik heb nu gewoon een box besteld met allerlei maten, hopen dat er iets soortgelijks bijzit en handig om te hebben
Ik ben aan het tegelen in de keuken en een van de twee wanden wordt gescheiden door een groot raam. De kantelaven in dat raam zijn van aluminium. Het liefst zou ik het hoekje om naar het raam en dus ook een stukje kantelaaf betegelen, maar ik kom er niet achter of aluminium dat houdt. Het alternatief is dat ik met een multitool de kantalaaf afzaag tot op tegelhoogte, maar dat vind ik weer wat griezelig
Ik denk dat ik een gokje ga nemen met primer. Het gaat ook maar om drie 13x13 tegels aan elke zijde van de kantelaaf, dus ik denk ook: wat is het ergste wat er kan gebeuren? Enge is vooral dat het een aan de aan de gelijmde lijst is. Dus ik hoop heel erg dat ie goed bevestigd is.
Kun je die kantelaaf er niet af tikken dan? Of zit die weer vast aan het kozijn?
Als het een raam is dat open kan moet je ook nog even opletten dat de tegels niet te dik zijn voor het openen.
Dat is ook een optie, maar dan moet ik hem doorzagen met een slijper en daarna loswringen. Dat vind ik weer spannend binnenshuis. En het is verlijmd, dus dan sloop ik het stucwerk daaronder. Het raam had ik gecheckt (maar alsnog dank voor de tip kan niet vaak genoeg) en die kan nog open.
Weet iemand als er op de thermostaatkraan in de douche continu druk op blijft staan en hij als het ware niet meer helemaal uit gaat, hoe je dat waarschijnlijk zelf kan fixen?
Kunnen die draaidoppen (?) er af, en hoe dan? Misschien ka ik daar iets aandraaien. Of moet ik heel de thermostaat misschien vervangen… Ik heb zo’n thermostaat met van die knoppen, 1 kant voor de temperatuur en 1 kant voor aan/uit. Maar als ik hem uit draai dan gaat die niet meer helemaal uit. Niet alleen lekken maar ik hoor ook echt de druk op de leidingen zeg maar.
Ik zou gewoon voor de zekerheid even de hoofdkraan dicht draaien, dan zit je altijd goed. Waarschijnlijk is het gewoon een rubbertje wat vervangen moet worden.
Wij hebben een houten kledingkast geverfd, als volgt:
Schuren, gastjes dichten, schuren, grondverf op waterbasis, schuren, laag lak, schuren, laag lak.
Maar de lak is denk ik gewoon bagger want hij is alweer beschadigd.
Nu komt er nog een schildering op de kast. Ik wil hem daarna dus niet opnieuw opschuren want dan beschadig ik die schildering, maar ik wil hem wel stevig aflakken.
Welke lak raden jullie hiervoor aan?
Naar de verfwinkel gaan (en niet de bouwmarkt) en daar een professionele ultra harde binnenlak kopen. Van Sikkens of Wijzonol. Kunnen ze je mee helpen adviseren. En goed laten uitharden.
Hoe snel na het schilderen was het beschadigd? De meeste lak is pas na 7-14 dagen volledig uitgehard en dus op z’n sterkst, daarvoor is het kwetsbaarder.
Ik heb kasten gelakt met een blanke lak die normaliter voor parket (of boten?) bedoeld is. Maar ik kom even niet meer op de naam . Gewoon gekocht bij Karwei wel, een klein potje.
Was mams idee, omdat de lak bedoeld is voor iets wat veel intensiever gebruikt wordt dan een kast. Werkte best goed!
Jachtlak bedoel je denk ik!
Ooh dan is dat het! Die beschadiging was na 12 uur. Na 4 dagen komt die schildering erop. Maar verder staan ze nu vooral stil. Dus hopelijk hardt het dan idd nog wat uit!
Heeft iemand enig idee wat dit is? Kun je hier gewoon overheen schilderen of blijf je dat altijd zien…?
Het is echt dichtgesmeerd oid en niet erop getekend haha
In de slaapkamer zit een radiator die we eigenlijk niet aan willen hebben. De buis er naar toe wordt warm en de radiator zelf wordt in de hoek met de aansluiting aan die buis ook warm. Er zit een thermostaatkraan op, die oogt oud en kapot. Als ik die vervang, zorgt dat er dan ook voor dat die buis niet meer heet wordt?
Als de radiator niet warm wordt en de buizen wel dan is dat waarschijnlijk omdat het een doorstroomroute is om de aanstaande radiatoren te bereiken.
Wat je kan doen is ze isoleren (met isolatiebuizen en daaroverheen isolatietape). Zo gaat er geen warmte verloren aan je slaapkamer.
Ja, dat is het gekke want die buis komt van de benedenverdieping/cv hok direct er onder, splitst dan in een stuk naar de andere radiatoren op de verdieping die ook nooit aan staan en deze radiator. Alleen het stuk naar deze radiator wordt heet. Daarom leek het me dat die thermostaatknop kapot is ofzo, dat ie toch warm water ‘aantrekt’? Weet jij of dat een logische gedachte is?
Ja dan ga ik dat toch even proberen! Vind alles met cv toch spannend haha.
Edit: Het is me gelukt!! Cv uit + leeg, losdraaien en de nieuwe er tussen. Was niet moeilijk
En dat was ook de oplossing?