Klussen in huis-topic

Jachtlak bedoel je denk ik!

1 like

Ooh dan is dat het! Die beschadiging was na 12 uur. Na 4 dagen komt die schildering erop. Maar verder staan ze nu vooral stil. Dus hopelijk hardt het dan idd nog wat uit!

2 likes

Heeft iemand enig idee wat dit is? Kun je hier gewoon overheen schilderen of blijf je dat altijd zien…?
Het is echt dichtgesmeerd oid en niet erop getekend haha

1 like

In de slaapkamer zit een radiator die we eigenlijk niet aan willen hebben. De buis er naar toe wordt warm en de radiator zelf wordt in de hoek met de aansluiting aan die buis ook warm. Er zit een thermostaatkraan op, die oogt oud en kapot. Als ik die vervang, zorgt dat er dan ook voor dat die buis niet meer heet wordt?

1 like

Als de radiator niet warm wordt en de buizen wel dan is dat waarschijnlijk omdat het een doorstroomroute is om de aanstaande radiatoren te bereiken.
Wat je kan doen is ze isoleren (met isolatiebuizen en daaroverheen isolatietape). Zo gaat er geen warmte verloren aan je slaapkamer.

2 likes

Ja, dat is het gekke want die buis komt van de benedenverdieping/cv hok direct er onder, splitst dan in een stuk naar de andere radiatoren op de verdieping die ook nooit aan staan en deze radiator. Alleen het stuk naar deze radiator wordt heet. Daarom leek het me dat die thermostaatknop kapot is ofzo, dat ie toch warm water ‘aantrekt’? Weet jij of dat een logische gedachte is?

1 like

Ja dan ga ik dat toch even proberen! Vind alles met cv toch spannend haha.

Edit: Het is me gelukt!! Cv uit + leeg, losdraaien en de nieuwe er tussen. Was niet moeilijk :smiley:

4 likes

En dat was ook de oplossing?

1 like

Ja de buis is nu koel… de echte test is als ik hem morgen weer ontlucht en bijvul maar volgens mij was dit de oplossing!

2 likes

Lijkt op lijm/plakresten/kit, had ik hier ook van de vorige bewoners en dat bleef je zien helaas

1 like

Ik heb een muur geschilderd, maar moet er nog een laag overheen. Wil dat het liefst vanmiddag doen, maar heb geen tijd om vijf uur te wachten (overschilderbaar na vijf uur, staat op de pot). Weet iemand of het echt nodig is om die tijd te wachten? Ook met zulk droog en warm weer, of zou het dan na drie uur ook wel kunnen? Het gaat om een muur binnen in huis.

1 like

Hmmm ik schilder vaak na 1,5 a 2 uur al opnieuw eroverheen haha. Bij normale huis-tuin-en-keuken muurverf zeg maar. Je kunt vaak ook wel zien of het droog is. Bij mij nog nooit misgegaan maar weet niet of je speciale verf gebruikt waardoor het echt 5 uur moet drogen

1 like

Ja, het ziet er gewoon droog uit en voelt ook droog. Is verder ook geen speciale verf of muur, dus dan waag ik het er ook op!

1 like

Het voelt misschien droog maar dat is oppervlakkig. Als je nu al gaat overschilderen dan heeft de verf zich mogelijk nog niet goed gehecht en trek je hem misschien mee.

Het zit er al op :grin:
Is op het eerste gezicht goed gegaan en anders morgen alsnog nog een laag.

3 likes

Heb nog nooit 5 uur gewacht en is altijd prima gegaan. Zeker met dit weer kan het hoor, bij heel vochtig weer zou ik iets langer wachten maar denk ik ook niet dat ik op 5 uur kom.

Edit; zie dat je t alweer hebt geverfd, top dat t goed is gegaan!

2 likes

Wij moeten dit jaar de buitenboel schilderen, maar ik loop een beetje vast op hoe je nu de kleur bepaalt.
Nu is alles wit, en dat vind ik gewoon best sfeerloos.
Is daar ook nog een trend in ofzo? We hebben best veel te schilderen: openslaande tuindeuren, de voordeur met wat ramen ernaast, maar we hebben ook zo’n dakje boven de voordeur, en de rand boven de uitbouw en de schuur enzo…
Het steekt nu zo af…

Het scheelt denk ik al heel erg als we de openslaande delen een andere kleur geven… Alles is nu wit.
En we wonen in een straat met allemaal verschillende woningen, en zelf een 2 onder 1 kap, maar ook wel met een vrij koele steenkleur.

In ons oude huis hadden we ook blauw, vond ik ook prima.
Grijsgroen klinkt wel mooi!

We gaan het laten doen, alles moet gedaan worden en we zijn beiden geen held op een steiger enzo.
Plus dat je dan echt weken bezig bent volgens mij.
En er zitten ook wat rotte delen in, die kan een prof ook mooi fixen.

Ik ga idd even goed letten op andere huizen thanks voor die tip @Suikerklontje !

4 likes

Ik zou gewoon doen wat je zelf mooi vindt! Het is gebruikelijk om alle draaiende delen dezelfde kleur te geven. Wij hebben zelf het afdakje boven de deur wit (is ook glad gestuukt), alle kozijnen antraciet en de deuren olijfgroen.

2 likes

Iemand ervaring met het beitsen van een overkapping? Wij hebben een houten overkapping met tuinhuisje en zitten te overwegen om deze te beitsen in antraciet of zwart (en dan wel de rechte palen in houtkleur houden) welke kleur zouden jullie doen? En iemand tips voor het beitsen? Heb dit nog nooit gedaan!

1 like