Klussen in huis-topic

Ik ga waarschijnlijk houten trap renovatie zelf doen, dat zijn eikenhouten overzettredes die voor onze trap ongeveer 600-700 euro kosten als je het zelf doet. Je kan ook Pvc gebruiken en dan is het goedkoper.

Edit: deze dus Traprenovatie Complete set 12 eiken overzettreden (Recht) kopen?

1 like

Oh ja, dat is wel heel erg mooi!
Waarschijnlijk is het echt een rotklus om die vloerbedekking eraf te krijgen haha.

1 like

Haha ja dat heb ik al gedaan en vooral die nietjes :smiling_face_with_tear:

En ik moet ook nog even de zijkant mooi maken voordat ik dit ga doen.

2 likes

Als je een beetje handig bent kan je ook met laminaat en een trapspin zelf de tredes maken, en vervolgens stootborden ertegen aan zetten

2 likes

Het ligt er een beetje aan hoe de trap er onder het tapijt eruit ziet. Ik heb eerst het tapijt eraf getrokken om te zien of ik hem zelf kon gaan schilderen. Gelukkig kon ik dit doen, omdat het ook mooie traptreden waren. Ik ben ontzettend veel tijd kwijt geraakt aan de lijm te verwijderen, dus dat was echt klote werk. Alabastine lijmverwijderaar, gehaald. Uiteindelijk moest ik toch nog terug voor een 2de potje, omdat ik dus verkeerd had gerekend… :sweat_smile:

Heel lang geschuurd, en het verven was verrassend genoeg zo gedaan. Alhoewel heb ik nu toch spijt van de kleur zwart, omdat je dus echt al het vuil er gelijk op ziet liggen!

1 like

Ik heb ook spijt van het wit want daar zie je ook echt alles op en ik heb 2 katten dus dat is helemaal drama :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja maar met katten is alles kut. Vooral als ze verschillende kleuren hebben :smiling_face_with_tear:

3 likes

Wij hebben de trap lazen luchtgommen. Offertes (in België) waren tussen €2000 en €7000. Verschil in prijs zat in wel of niet complete afwerking en of bedrijf op Instagram actief was. Misschien ook een optie voor jullie?

2 likes

Zijn er mensen hier die zich ooit hebben gewaagd aan een podiumbed? Ik ga misschien verhuizen naar een mini huisje en ik wil wat extra ruimte en zo’n hoog bed lijkt me ook zo gezellig. Deze is gemaakt met de Kallax kasten van Ikea maar ik weet niet of dat veilig is.

3 likes

Ik heb mijn hele jeugd zo iets gehad en ik was daarna dolblij met een ‘normaal’ bed. Opmaken is vervelend, instappen is vervelend, ‘gewoon’ op de rand van je bed zitten kan niet want je bengelt dan met je benen en als je ziek bent heb je de emmer naast je niet dichtbij want de grond is te laag (dus dan moest ik een emmer op een stoel zetten). Voor mij nooit meer!

Geen ervaring mee, maar ik ken wel mensen die zoiets gemaakt hebben. Je hebt ook een variant met malm lade kasten.
Als je de kallax zo te hoog vind, kan je natuurlijk altijd lagere kiezen.
Zolang je de kasten aan elkaar monteert en de lattenbodem goed vast ligt lijkt het mij geen probleem.

3 likes

Je zou dan beter naar een PLATSA bed van IKEA kunnen kijken. Die zijn minder hoog maar wel met de opbergruimte die jij bedoelt, maar zeker geschikt om als bed te gebruiken! Er zijn meerdere opstellingen te maken.

3 likes

Ja ik zou er inderdaad wel een bedbodem opleggen, want het is heel slecht voor je matras als die niet kan ventileren.

3 likes

Ja maar die zijn er volgens mij alleen in 140 maten. Daar zat ik indd ook eerst aan te denken

1 like

Klopt inderdaad, dat is vanwege de maat van de PLATSA modules die eronder zitten…

Wij willen een nieuwe badkamer en het liefst wil ik een douche, bad en wc (en badkamermeubel). Nu zit er een bad en wc in, de wc in een nis die eigenlijk te breed is voor een wc. Nu willen we de douche in de nis plaatsen. Maar ik vraag me vooral af of dat niet veel te duur wordt. Heeft iemand enig idee wat de prijzen daarvan zijn? Dus voor het verplaatsen van alle waterleidingen. De wc’s zitten nu recht boven elkaar.

En heeft iemand ervaring met een wat korter bad? De muur met bad en wc is 2 meter en volgens mij heb je minimaal 60 centimeter nodig voor de wc. Dus dan wordt het bad 140. Dat het iets meer een zitbad wordt is niet erg, maar het moet wel een beetje comfortabel zijn. Anders heb ik liever een opblaasbadje en alleen een douche. Ik ben zelf 1.70 trouwens, maar ik vind het vooral handig voor kind(eren).

2 likes

Toen ik nog studeerde hadden veel van m’n vrienden zoiets! Handige is dat er dan onder het bed ook nog heel veel ruimte is voor koffers enzo. Het was stevig, maar zij sliepen vaker alleen dan met iemand in dat bed. Weet niet of het 2 volwassenen zou kunnen dragen in deze constructie). Als je dat wel wil, moet je denk ik meer kasten gebruiken. Ik zou het gewoon proberen :blush:

Edit: ah volgens mij hebben ze bij het bed op de foto ook aan de achterkant kasten. Als je dan nog een houten draagbalkconstructie maakt voor het midden, moet het denk ik wel goed gaan!

Edit2: je kan ook de besta gebruiken. Wij gebruiken de lage als bankje bij de tafel en dat gaat bij ons nu al 2 jaar goed. En daar hebben ze leuke deurtjes voor.

1 like

Dan toch maar eens een prijsopgaaf laten doen. Als het veel te duur wordt hoeft het van mij namelijk niet, dan maar alleen een douche.

Over de wc, voor een wc ruimte is 60 cm minimum. Omdat je verder ook in een open ruimte zit lijkt mij het wel prima. Maar ik zal het nog eens bespreken met een aannemer.

Wij hebben ook een 1.40 bad volgens mij. Ik ben 1.73 en ik vind het prima. Het is wel kiezen tussen schouders of knieën onder water vaak haha, maar ons bad is ook niet heel erg diep. Ik zou bij 1.40 dus gaan voor een bad wat iets hoger is zodat je er goed in onder water kunt zitten!

Je hebt ook wc’s die niet op een riolering hoeven en daardoor kan het ‘overal’ geplaatst worden.