Klussen in huis-topic

Ik zou idd even een loodgieter laten kijken, de afvoer kan geen hele scherpe bocht maken, maar het verleggen van leidingen is niet zo’n groot gedoe als je toch al alles stript

Een wc die niet op het riool hoeft (sanibroyeur) raad ik echt heel sterk af als er wel een goede afvoer ligt, gaat veel sneller kapot , is duur en maakt echt een kabaal

1 like

Geen idee of het hier kan, maar ik zoek een betrouwbare binnen schilder in regio Rotterdam. Heeft iemand een tip?

1 like

Heeft iemand goede ideeën hoe je een kabel netjes strak tegen een betonnen muur krijgt? Is buiten onder de overkapping.

3 likes

Kabelgootje?

3 likes

Stekker omdraaien in het stopcontact en dan inderdaad met een kabelgootje mooi in de hoek wegwerken. Je hebt ook een soort klemmetje met een kleine spijker eraan. Dat klemmetje klik je om de kabel en met de spijker maak je de kabel + klemmetje vast aan de muur, waardoor je de kabel op sommige plekken aan de muur bevestigd ipv helemaal (met een kabelgoot). Maar ik kan er echt niet opkomen hoe dat nou heet.

1 like

Ja, er plakt alleen niet/nauwelijks wat op dat beton; zeker niet als er wat in zit wat van de muur af wil bewegen zeg maar.

1 like

En @Krabsalade een spijkerclip! (Of meerdere eigenlijk maar zo heten ze)

1 like

Een kabelgoot kun je ook schroeven, vaak zitten er ook gaten in. Maar wel een goede klop/hamerboor gebruiken en voorboren, dan zit’ie muurvast.

2 likes

Ja! Dit bedoelde ik

1 like

Haha, wij moeten ook de trap gaan verven en weinig tijd om schoon te maken en 2 kids, dus dat is dan wel even een ding… geen witte of zwarte trap dus, welke kleur zou men aanraden, of toch zo’n DHZ renovatie set?

Ik weet niet of ik deze vraag beter hier post of in t huizentopic, maar heeft er iemand ervaring met de huidige prijzen voor een aanbouw? Internetprijzen voelen wat achterhaald met de huidige stijgingen en materiaaltekorten. Ik weet dat de enige oplossing is om met een aannemer te gaan zitten, maar dat kan pas in september/oktober als we de sleutel hebben. Ben me nu vooral aan het oriënteren of we er in theorie überhaupt geld voor zouden hebben.

Het gaat om een uitbouw van ongeveer 13m2 met een groot deel glas/openslaande deuren/schuifpui.

Plattegrond voor context

Even in orde van grootte: waar denken jullie dat ik rekening mee moet houden? 50.000, 60.000 misschien zelfs 70.000 euro? :clown_face:

1 like

We hadden 40.000 euro voor de aanbouw, geldt voor volledig stuk afbreken en dan weer opbouwen en afwerking, is een stuk van 40m2 wel.

Ga zeker al in contact met een aannemer en architect(indien nodig) en vraag aan de huidige eigenaars of je een dag langs mag komen met beide om afmetingen en foto’s te nemen? Weet ook niet of zoiets vergunningsplichtig is bij jullie maar dat duurt ook nog lang. Liever er nu aan beginnen dan tot september te kunnen wachten en pas volgend jaar aan de slag kunnen.

2 likes

Helemaal mee eens, maar we moeten nog even sparen voordat we geld hebben voor deze klus. Nou valt 40.000 me alles mee voor wat jij gaat laten doen. Maar is wel in België toch? Weet niet of dat uitmaakt eigenlijk

1 like

Wij hebben pas een offerte gehad met openslaande deuren en 1 kleiner raam inclusief stucken, elektra aanleggen, vloerverwarming hele benedenverdieping etc voor 40k, dan slopen we wel zelf een groot deel. Denk dat de oppervlakte nog wel iets groter is bij ons. Is ook inclusief een kraan laten komen omdat achter ons huis slecht te bereiken is. Dan moeten we zelf nog wel alles opnieuw verven, nieuwe vloer leggen etc.

Iemand die verstand heeft van het fixen van een wasbak? Is dit nog een beetje onzichtbaar te repareren met zo’n reparatieset?

Mijn huisbaas wil dat ik dat ding helemaal vervang maar no way want het komt wss ook grotendeels door ouderdom/slijtage/kutkwaliteit en ik ga geen honderden euros uitgeven aan mijn huurhuis. Maar dit is best wel een gevecht want hij is niet bepaald voor reden vatbaar. Toen mijn vriend over restwaarde begon en dat hij t vreemd vond dat ik dan voor het volledige bedrag moest opdraaien zei hij: dat mag je vinden. :thumbsup:

Ik heb dit ooit geprobeerd, maar dat spul uit zo’n tubetje om dit mee te fixen is echt witwitwit. Dus je zag bij mij heel duidelijk dat ik het probeerde op te vullen haha, omdat zo’n wasbak zelf altijd wat geleefd wit is zegmaar.

Is het een losse wasbak? Die kun je namelijk al voor een paar tientjes kopen en redelijk makkelijk zelf installeren.

2 likes

En anders op marktplaats kijken dan vind je vast ook zo wel een voor niet al teveel.

2 likes

Nee het is dus helaas een heel badkamermeubel :smiling_face_with_tear: ugh ja ik was er al bang voor dat het wit zou zijn en deze wasbak is ook nog eens cremekleurig.

Thanks voor je reactie!!

Tubetje proberen en met koffie proberen cremig te maken? Haha, enige wat ik nog als goedkope oplossing kan bedenken.

4 likes

Hahah love dit, zo creatief, misschien wel een optie :grin:

1 like