Klussen in huis-topic

Ja inderdaad in België.

1 like

Wij hebben vorige maand een uitbouw laten doen en hebben veel geluk gehad met de planning. De meeste aannemers hadden pas na de zomer plek, de onze heeft werklui geregeld die in april plek hadden, dit hebben we allemaal in februari geregeld.

Wij hadden ong 11 m2 uitbouw voor 50k afgesproken, met openslaande deuren.
Aan het eind nog wel 5k moeten bijbetalen wegens onverwachte kosten
De 50k is excl afwerking zoals stucen elektriciteit etc.
Dat was apart berekend via de aannemer.

Je zou ook nog s kunnen kijken via prefab uitbouw, de precieze offerte valt wel hoger uit dan de berekening van de website, maar het is wel een goede schatting

Daarnaast ook nog rekening houden met; toestemming buren, gaan ze akkoord met de uitbouw (ivm de tussenmuur, zo ja laat je dit dan vastleggen bij de notaris?)
Onze buren aan 1 kant gaven geen toestemming voor de uitbouw aan hen kant, dus wij hebben wel een kleine knik in de woonkamer maar ik moet zeggen dat het niet storend is.

1 like

ik zou voet bij stuk houden en slechts de restwaarde overmaken.

1 like

Hier buren met een offerte van 50k voor 5,7x1.5 meter.

2 likes

@August dit, eventueel informatie inwinnen bij het juridisch loket. Geloof niet dat zijn eis voor nieuwwaarde stand gaat houden en hij het zo hoog op zou willen laten lopen als je kunt aantonen dat jij in je recht staat.
Of ga je in de toekomst weer van deze persoon huren? Dan zou ik zelf voorzichtiger zijn ook al zou dat eigenlijk niet horen natuurlijk

4 likes

Ik heb al contact met hem opgenomen en hij moet dan inderdaad bewijzen dat ik het veroorzaakt heb en dat kan hij niet, maar dan wordt het wel een conflict en ik ben extreem conflictmijdend :sweat_smile: maar mijn vriend staat wel wat steviger in zijn schoenen hierin dan ik. Ik ga niet meer bij hem huren nee! Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit, behalve dat ik dan last krijg van mijn geweten.

2 likes

Nou als iemand last van zijn geweten moet krijgen is hij het wel.
Kan je geen brief/mail opstellen waarin je dit uiteenzet?

3 likes

Alsof hij een geweten heeft… mijn huisbazen hadden dat meestal niet!

3 likes

behalve als je op de wasbak bent gaan staan zou ik me niet schuldig voelen hoor, hoort er gewoon bij

1 like

Haha zo fijn deze aanmoediging, dankje🤍
@Bird @Druppels @Pierlala

2 likes

@Krabsalade een kabelgoot kan je makkelijk rechtstreeks aan beton bevestigen met Tec7

1 like

Ik hoor altijd dat pvc beter is bij vloerverwarming. Nu hebben wij een oud huis, waar ik hout beter bij vind passen en ik vind het ook gewoon veel mooier. Alleen heb ik soms discussie met m’n vriend, omdat het minder geschikt is voor vloerverwarming. We zijn bij een Vloerenman geweest die zei dat het gewoon kon. Maar heeft iemand iets van een artikel of informatie waaruit blijkt dat het wel gewoon goed kan en hopelijk dus best meevalt in verschil qua rendement (tov pvc)?

Als je hout neemt dan semi-massief nemen voor vloerverwarming, denk dat jullie het meerlagig hout noemen. Dat hebben vrienden gedaan en ik heb dit nu ook besteld voor het huis.
Geen idee qua rendement of zo maar je kan wel googlen naar semi-massief parket vloerverwarming.

1 like

Join the club! Ik doe ook mee hahaha

Wat voor behanglijm kan ik gebruiken voor
Een klein strookje losgelaten behang? Ik zag hele bakken en van die pakjes maar heb maar een klein beetje nodig.

1 like

Bison heeft kleine tubes behanglijm, reparatiekit ofzo heet dat geloof ik.

1 like

Ik wil zelf sonnewerking maken voor de buitenkant van mijn vensters. Gewone raambedekking lukt daar niet, en het wordt hier erg warm met de zon erop.
Ik dacht aan iets gelijkaardig als van die auto zonneschermen, met van dat gaas op maat gemaakt (ramen zijn niet rechthoekig…) + zuignappen op de PVC kaders.

Op wat voor materiaal zou ik moeten zoeken voor dat gaas??
Plus tips voor sterke zuignappen? Ben bang dat ze ervan gaan waaien.

Dat bestaat! https://suneclipse.nl/

1 like

Oh top, had net te snel gereageerd, ze hebben ook onregelmatige vormen!
En nog redelijk betaalbaar ook lijkt het

1 like

Ik heb het geloof ik al eens eerder getipt hier, ik heb deze besteld: Angepasst Größe Sonnenschirm Fenster Vorhänge Mesh stoff mit saugnapf Schwarz Farbe Auto Schatten mit Starken Sog Einfach zu installieren|rolling window shades|roll blindswindow roll blind - AliExpress

Dat van suneclipse kwam bij mij vrij prijzig uit, dat is zeker wel steviger materiaal denk ik, maar ik wilde het eerst eens proberen en vooralsnog ben ik hier ook tevreden mee :slight_smile:

2 likes