Klussen in huis-topic

Ik heb deze tuintafel gekocht en ik vind hem heel leuk, maar ik had niet naar de afmetingen gekeken en nu past er geen stoel onder. Ik weet niet zo goed wat je er mee moet als er geen stoel onder past, maar goed. Ik wil nu de poten vervangen, alleen weet ik niet zo goed of van die poten die je aan een tafel vastmaakt standaard zijn. Het is deze constructie:

Retourneren kan ook maar ik heb zo lang gezocht naar een tafel die ik leuk vond en niet duizend euro was.

Weet iemand dit toevallig en ook wat de naam is van dit soort poten?

1 like

Kun je de poten niet langer maken evt?

1 like

Heb geen tips voor je wat betreft de poten maar wil je toch even waarschuwen. Ik heb deze tafel gehad, en na een jaar hebben we hem al weggedaan. Netjes behandeld met olie etc maar hij is helemaal lelijk geworden. Gebeld naar Leen bakker en zij gaven aan er niks mee te kunnen maar de klacht wel vaker te hebben gehoord.

Edit: ik heb niet de lounge versie gehad denk ik, want bij mij pasten er gewoon stoelen onder.

Oh jammer zeg! Ja dit is een nieuwe versie denk ik? Maar ik ga hem toch maar terugsturen denk ik, want ik vind het toch zonde van het geld als hij ook nog eens lelijk gaat worden.

2 likes

Ja misschien nieuwe naam? Het is wel hetzelfde materiaal. Zo jammer, wij vonden de tafel ook heel mooi

Behangrandenlijm werkt dan prima. Zit in een kleine flacon met een borstel erop. Bvb deze
afbeelding

1 like

Onze bouwvergunning is eindelijk binnen. De veranda gaat afgebroken worden en daar komt een nieuwe voor in de plaats.

9 likes

Ik heb hier ervaring mee en zou nooit weer voor hout kiezen. Zo’n mega verschil met een pvc vloer (vriendin van mij had dus pvc en ik hout dus goede vergelijking kunnen maken). Ik vind hout echt veel mooier, maar ga voor m’n nieuwe huis toch voor pvc. Vind het anders zonde van de vloerverwarming.

4 likes

Wij hebben witte kozijnen aan de voorkant van het huis. Nu krijgen we achter een uitbouw met een aluminium schuifpui. We willen deze graag donkergrijs, richting zwart. De uitbouw is iets hoger dan de woonkamer (1 trede). Denken jullie dat dat mooi is of het is mooier om de pui in dezelfde kleur als de kozijnen te doen?

2 likes

Ja hoor! Heb dat toevallig ook gehad met ramen en vond dat gewoon mooi (antraciet achter, wit voor)

1 like

Ik heb bij de aansluiting van de wasmachine zo’n aquastop zitten. Deze moet er even af, maar hoe krijg je zoiets los?! Krijg er geen beweging in. Moet ik iets met dat gele palletje doen?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Volgende week gaan wij de muren en plafonds verven in de woonkamer/keuken. Het stucwerk is deze week nog aan het drogen. Nu ben ik opzoek naar witte muur en plafondverf. Er is zoveel keus dat ik er haast niet uitkom. Dacht zelf aan Sikkens, maar die heeft ook weer tig soorten en kleuren 9010, extra wit, meng kleur wit.

Heeft iemand een aanrader voor de beste muur/plafond verf?

Toen wij hier kwamen wonen hebben wij alleen boven geverfd en ik ben niet overal even tevreden mee. Ik zie soms strepen op de muren en dat irriteert mij. Volgens mijn man stel ik mij aan want die ziet geen strepen. De beneden verdieping wil ik dus in 1 keer goed en graag streeploos.

De gekleurde wanden zijn makkelijk die worden geverfd met farrow and ball. En deze verf + primer heb ik ook al besteld in de verf winkel. Jammer genoeg verkocht deze winkel alleen farrow and ball verf en geen muur/plafond verf.

3 likes

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar in augustus krijgen we de sleutel van ons huis en wij willen heel graag zonnepanelen (8 in totaal). Nu twijfel ik alleen om deze zo snel mogelijk te laten zetten of toch te wachten tot volgend jaar ivm de btw afschaffing. Wat is verstandig?

2 likes

BTW-teruggave kun je ook dit jaar gewoon al krijgen. Dan moet je het alleen achteraf regelen in plaats van dat het 0 tarief gelijk op de factuur staat.

2 likes

Wat bedoel je met muur+plafondverf? Farrow en ball is toch ook muurverf? Volgens mij kan je gewoon standaard verf/latex gebruiken voor de muren en plafond.

Wij hebben de muren en het plafond in onze woonkamer geverfd in RAL 9016 verkeerswit. Dit is een wat frissere wit dan 9010, die vonden wij wat te gelig. Onze woonkamer is erg zonnig en dan vonden we dat frisse wit wel mooi. Hiervoor hebben we gewoon zo’n hele grote pot verf laten mengen bij de bouwmarkt, gewoon latex dus.

Ik heb plafonds met sigma geverfd, echt top :ok_hand:t2: sikkens is volgens mij redelijk vergelijkbaar.
Welke kleur wit is echt persoonlijke voorkeur, ik heb 9010 gedaan. 9016 vind ik te kil

2 likes

Ik vind 9010 in een nieuwbouwhuis vaak kil, terwijl het in een ouder karakteristiek huis juist wel mooi past. Dus zou het daar ook op aanpassen en de trends laten voor wat het is.

1 like

De farrow and ball verf is er alleen in hun kleuren range, volgens mij geen ral kleuren.

@Koda De verfwinkel was meer een interieur winkel met verf er bij. Geen grote potten witten verf alleen de wat ‘specialere’ merken. Volgens mij hebben wij boven geverfd met witte muurverf zonder ral nummer en dat is wel echt wit. Ga denk ik morgen langs de bouwmarkt voor een paar kleine potjes in verschillende kleuren wit.

1 like

Wij zijn ook aan het kijken en ik kan je aanraden naar collectieve inkoop van vereniging eigen huis te kijken, scheelt vrij veel qua kosten en doen een alles-in-1 bod. Wel moet je relatief lang wachten.

2 likes

@Loowny en @Krekel bedankt voor de tips!! Dan word het toch gewoon augustus of september. Als er dan überhaupt iemand ze nog kan zetten met de drukte die ze hebben.

1 like