Yes! Ligt al in het winkelmandje
Een massieve houten vloer in combinatie met vloerverwarming wordt wel echt afgeraden. In ons nieuwe huis wil ik vloerverwarming aanleggen én heel graag een houten vloer. Ik ben helaas niet echt een pvc-fan. Ik was al aan het kijken naar een bamboe-vloer en blijkbaar kan dat wel. Wellicht een optie voor jullie?
De Rc-waarde geeft aan hoeveel warmte de vloer doorlaat. Pvc is vaak tussen 0,03 en 0,05.
Op deze website staat een overzicht van verschillende bamboe-vloeren en de Rc-waarde. Komt aardig in de buurt van Pvc. Ik zag dat de Rc-waarde bij eiken al snel 0,18 - 0,20 is en bij andere houtsoorten nog verder kan oplopen.
Heeft iemand hier recent een stucadoor ingeschakeld? We hebben nu 2 offertes ontvangen voor een nieuwbouwhuis (muren + plafonds) en de een vraagt €8.500 en de ander €23.000. Vind dit verschil wel heel extreem en heb nu eigenlijk geen idee wat normaal is.
Ongeveer 250m2 muur en 120m2 plafond.
Edit: ik weet dat online de gemiddelde prijs €20/m2 is en dan kom je eerder op €8500 dan €23k
Wij hebben een paar weken geleden laten stucen. 50m2 plafond, 110 muur en 12 hoekstuken voor ongeveer €3600. Kregen ook hele uit een lopende offertes.
Ohja dat klinkt eigenlijk zoals we verwacht hadden, we hadden €7500 begroot en dat klopt wel in verhouding tot wat jij betaald hebt. Die stucadoor die €23k vraagt heeft wel goede referenties, maar dat kunnen we helemaal niet betalen. Was even bang dat dat de norm was .
Het schijnt steeds vaker voor te komen. Wij hadden met onze VVE offertes opgevraagd voor het schilderen van onze gevels. Van de 5 schilderbedrijven wilden slechts 3 een offerte uitbrengen. De hoogste was 35.000 de laagste 16.000. Op papier inhoudelijk gelijke offerte, al was de ene heel precies, de andere veel meer uit de losse pols. Maar met dat bedrijf had onze VVE beheerkantoor goede ervaringen, en we laten het door onze MJOP-bedrijf controleren op gestelde kwaliteitseisen. Het heeft veel te maken met hoe druk zo’n bedrijf het heeft. Als ze er de hoofdprijs voor kunnen krijgen, dan maken ze er ruimte voor, anders hebben ze toch wel genoeg opdrachten.
Het heeft ook 5 weken geduurd voordat we de offerte ontvingen, heb er zelfs meerdere keren om moeten vragen. Normaal had ik al opgegeven, maar kreeg deze naam van 2 verschillende mensen doorgestuurd dus dan vertrouw ik er wel op dat ie goed werk levert. Als hij de opdracht niet wilt aannemen, dan lijkt het me makkelijker om dat gewoon te zeggen ipv er werk in te steken toch?
Ik ga denk ik nog een 3e offerte opvragen, die kan ik dan vergelijken met de “goedkope”. Die dure valt sowieso af want daar hebben we niet genoeg budget voor.
Wij hebben van de week iemand laten komen, die vraagt 23 euro per vierkante meter. Ongeacht plafond of muur.
Wij hebben een nieuwe vloer gelegd en opzetplinten over de bouwplinten gedaan (huurwoning dus kan ze er niet afhalen).
Heeft iemand een tip hoe je de uiteindes mooi kan afwerken/dichtmaken?
Verven in dezelfde kleur en het kiertje dichtkitten?
Ik heb de bruine zijkanten wit gelakt in dezelfde kleur als de plinten en plakplinten tegen de drempel aangelegd, bij jou zou ik een kleine uitsparing voor het kozijn eruit zagen.
@quarterlife Ja klopt we moeten de plakplinten nog doen haha die liggen nog te wachten op mijn vriend. Ik dacht inderdaad al aan dichtkitten + verven maar misschien wist iemand nog een mooiere/minder arbeidsintensieve manier om af te werken.
Je kunt ook een hoekje schuin afzagen en er tegenaan plakken, op deze manier:
Edit: ik weet alleen niet of je de plint al verlijmd hebt? Want je moet de bestaande plint dan ook in verstek zagen zodat je geen zijkanten ziet.
Pff de vorige bewoonster van ons huis heeft de badkamer totaal niet onderhouden dus de voegen en kit waren helemaal niet meer waterdicht. Daardoor stroomde er allemaal water onder de tegels van de badkamervloer waardoor de muur van de slaapkamer ook nat werd. Hier kwamen we pas achter toen we de sleutel kregen en het nat was onder de vloer in de slaapkamer. We hebben de kit en voegen laten vervangen en het laten drogen en zou dan opgelost moeten zijn. Maar nu een maand later hebben we opeens ook vocht in de muren in de kamer aan de andere kant van de badkamer Het valt nog mee maar we zijn gewoon net klaar met alles verven, nieuwe vloer en plinten en nu kunnen we in die kamer weer de muur en plinten opnieuw doen. Ze kunnen geen lek vinden dus het is waarschijnlijk restvocht wat nog allemaal onder badkamervloer zat. Maar dat moet je dan maar hopen en weer afwachten of het niet toch nog erger wordt. Dus klein tippie: vervang je kit op tijd want dit is echt zo vervelend haha
Neem contact op met je makelaar want dit valt waarschijnlijk onder verborgen gebreken. Mijn zus had net zoiets (alleen was zij de schuldige partij) en zij heeft alle schade/reparatiekosten mpeten betalen.
Wat kut! Heb je een bouwkundige keuring uit laten voeren? Zo ja, dan hadden ze dit echt niet kunnen missen. In dat geval daar verhaal halen.
Kapotte voegen = kans op vochtschade. Bij ons ging de keurder zelfs helemaal de muur inspecteren van de douche waar de oude bewoners een stoeltje aan hadden gemonteerd, om te checken of er via de bouten geen vocht achter was gekomen.
Nee want het is een appartement dus daar doe je geen bouwkundige keuring. Makelaar had wel de slechte voegen en kit geconstateerd en gezegd dat we die moesten vervangen. Maar ik blijf het toch een raar verhaal vinden dat de vorige bewoonster hier nooit iets van heeft gemerkt. Dus ga het inderdaad maar nog een keer navragen!
Edit: kan natuurlijk wel een bouwkundige keuring maar was in ons geval niet nodig
Ik heb mijn appartement destijds gewoon bouwkundig laten keuren hoor, zou niet weten waarom dat niet kan/zinvol is?
Omdat je het gebouw niet koopt, je koopt het recht om de ruimte binnen het gebouw te gebruiken. Het gebouw is van de VvE, en die moet het gebouw dan ook onderhouden en repareren als er iets mis mee is. Een bouwkundige keuring voor alleen jouw appartement gaat dan over eigenlijk alleen de leidingen en het riool achter de voordeur, en de cv-ketel, de rest van de structuur is niet van jou.
Veel belangrijker is dat de VvE gezond is, daarvan kun je wel een hele stapel informatie opvragen en die moet je zeker heel goed (laten) bestuderen.
Je had hier dan wel de slechte voegen opgemerkt, maar die had de makelaar ook al gezien lees ik.