Klussen in huis-topic

Wij hebben laatst asbest laten verwijderen. Het lag los in de kruipruimte. wij hebben 4500 betaald incl btw maar kregen ook een offerte van 9000 ex. Dus meerdere opvragen is echt de moeite. Als je in de regio Groningen woont heb ik wel de gegevens van die goedkopere partij.

Zou wel even checken bij elke offerte of er een nameting bij inclusief zit, dat hoor gedaan te worden door een externe partij en die geeft ook een certificaat af met bewijs dat het volledig verwijderd is.

2 likes

Wij hebben binnen (de muren van twee kamers en kelder) en van het dak asbest laten verwijderen. Gebaseerd op onze offertes vind ik het wel vrij veel (evenveel als voor ons alles binnen), maar is het gespecifieerd? Bijv. kosten voor hoogwerker/timmerwerk daarna oid? Ik zou zelf nog even twee andere offertes uitvragen om te vergelijken.

2 likes

Is die offerte alleen voor de asbest, of haalt dat bedrijf ook gelijk de schoorsteen weg? En is je offerte gespecificeerd in personeelsuren, materiaal etc? Dat zou je eventueel ook nog kunnen opvragen om wat beter te vergelijken.

1 like

Ik wil een lampensnoer in de tuin hangen dat minimaal 5 bevestigingspunten nodig heeft. Dat redden we niet. Daarom wil ik er zo’n stevig gespannen draad langs hangen waar het snoer van de lampen op kan rusten. Iemand een idee hoe zo’n draad heet?

Misschien kun je de Huismuts een dm sturen. Die heeft vast het antwoord.

1 like

Ik sterf nog liever

1 like

Oké nou dan is mijn antwoord een staalkabel.

7 likes

Fijn dat je me in leven wilt houden

2 likes

Bedoel je een staalkabel?

3 likes

Yes! Ligt al in het winkelmandje

1 like

Een massieve houten vloer in combinatie met vloerverwarming wordt wel echt afgeraden. In ons nieuwe huis wil ik vloerverwarming aanleggen én heel graag een houten vloer. Ik ben helaas niet echt een pvc-fan. Ik was al aan het kijken naar een bamboe-vloer en blijkbaar kan dat wel. Wellicht een optie voor jullie?

De Rc-waarde geeft aan hoeveel warmte de vloer doorlaat. Pvc is vaak tussen 0,03 en 0,05.

Op deze website staat een overzicht van verschillende bamboe-vloeren en de Rc-waarde. Komt aardig in de buurt van Pvc. Ik zag dat de Rc-waarde bij eiken al snel 0,18 - 0,20 is en bij andere houtsoorten nog verder kan oplopen.

Heeft iemand hier recent een stucadoor ingeschakeld? We hebben nu 2 offertes ontvangen voor een nieuwbouwhuis (muren + plafonds) en de een vraagt €8.500 en de ander €23.000. Vind dit verschil wel heel extreem en heb nu eigenlijk geen idee wat normaal is.

1 like

Ongeveer 250m2 muur en 120m2 plafond.

Edit: ik weet dat online de gemiddelde prijs €20/m2 is en dan kom je eerder op €8500 dan €23k

Wij hebben een paar weken geleden laten stucen. 50m2 plafond, 110 muur en 12 hoekstuken voor ongeveer €3600. Kregen ook hele uit een lopende offertes.

1 like

Ohja dat klinkt eigenlijk zoals we verwacht hadden, we hadden €7500 begroot en dat klopt wel in verhouding tot wat jij betaald hebt. Die stucadoor die €23k vraagt heeft wel goede referenties, maar dat kunnen we helemaal niet betalen. Was even bang dat dat de norm was :sweat_smile:.

2 likes

Het schijnt steeds vaker voor te komen. Wij hadden met onze VVE offertes opgevraagd voor het schilderen van onze gevels. Van de 5 schilderbedrijven wilden slechts 3 een offerte uitbrengen. De hoogste was 35.000 de laagste 16.000. Op papier inhoudelijk gelijke offerte, al was de ene heel precies, de andere veel meer uit de losse pols. Maar met dat bedrijf had onze VVE beheerkantoor goede ervaringen, en we laten het door onze MJOP-bedrijf controleren op gestelde kwaliteitseisen. Het heeft veel te maken met hoe druk zo’n bedrijf het heeft. Als ze er de hoofdprijs voor kunnen krijgen, dan maken ze er ruimte voor, anders hebben ze toch wel genoeg opdrachten.

1 like

Het heeft ook 5 weken geduurd voordat we de offerte ontvingen, heb er zelfs meerdere keren om moeten vragen. Normaal had ik al opgegeven, maar kreeg deze naam van 2 verschillende mensen doorgestuurd dus dan vertrouw ik er wel op dat ie goed werk levert. Als hij de opdracht niet wilt aannemen, dan lijkt het me makkelijker om dat gewoon te zeggen ipv er werk in te steken toch?

Ik ga denk ik nog een 3e offerte opvragen, die kan ik dan vergelijken met de “goedkope”. Die dure valt sowieso af want daar hebben we niet genoeg budget voor.

2 likes

Wij hebben van de week iemand laten komen, die vraagt 23 euro per vierkante meter. Ongeacht plafond of muur.

2 likes

Wij hebben een nieuwe vloer gelegd en opzetplinten over de bouwplinten gedaan (huurwoning dus kan ze er niet afhalen).

Heeft iemand een tip hoe je de uiteindes mooi kan afwerken/dichtmaken?

2 likes

Verven in dezelfde kleur en het kiertje dichtkitten?

4 likes