Bij ons is begin 2021 alles volledig vernieuwd, (extra groepen, nieuwe meterkast etc) voor 1000 euro. Dat is ook het bedrag dat de makelaar noemde als richtlijn en wat ik van een vriendin hoorde die hetzelfde heeft laten doen. Voor m’n gevoel was de elektricien er in minder dan een ochtend mee klaar en stond hij vooral bij te praten met de aannemer. Er hoefde toen niks aangesloten te worden verder, dat hebben we pas veel later gedaan.
Ik kan je aanraden te kijken naar collectieve inkoop van vereniging eigen huis (je hoeft geen lid te zijn), zij doen een gunstig aanbod inclusief extra groep maken etc. Het enige nadeel is dat je lang moet wachten, maar hun aanbod was ongeveer €2000 lager dan andere aanbieders in ons geval.
Onze elektricien was er een ochtend mee bezig en heeft ons ongeveer 800 euro gekost, maar daar zat ook nog wat ander werk bij.
Frezen en aansluiten van een nieuw schakel punt en het trekken van een stroomkabel vanaf de meterkast tot aan zolder.
Ik ga de wc schilderen (muur/plafond, wandtegels en vloertegels) en ik heb duizend filmpjes gekeken en stappenplannen gelezen hoe je tegels moet schilderen, maar ik ben toch bang sat ik het verpest Iemand nog tip naast de standaard adviezen?
Heeeeeeeeele dunne laagjes. Ik dacht dat ik het dun deed, maar heb nog steeds druipers. Of gewoon verwachtingen laag houden hahaha.
Ik ben een beetje een ongeduldige klusser, dus dit is wel een goede tip
Ik ga de wc op de bovenverdieping eerst doen, als ik dat compleet verpest, laat ik beneden gewoon zitten.
Haha ik was ook enorm ongeduldig. Heb het geprobeerd met zo’n roller, maar op de een op andere manier bleef de verf dan niet goed aan de tegels plakken (heb ook met een franse slag ontvet hoor) dus ben doorgegaan met een kwast. En denk dat daardoor de lagen toch te dik werden.
Oh en om alvast je verwachting bij te stellen; de verf stinkt enorm. Dus ik deed wel de deur van de wc dicht als het aan het drogen was. Maar het droogt zo traag als stront, dus ik kon pas na 2/3 dagen de nieuwe laag erop smeren.
Nou goed, vond het dus een takkeklus, maar alles beter dan viezige gele wctegels
Hahaha, helemaal zin in!!
Ik weet niet of het kan bij jouw tegels en of het nodig is met de soort verf die je gebruikt maar ik heb eerst de tegels licht opgeschuurd zodat de glans eraf was, mijn verf hechtte daardoor veel beter! Ik had een hoekje niet gedaan en daar bladderde de verf na een paar jaar vanaf.
En inderdaad, vooral heeel dunne laagjes!
Oh, dat is ook goed om te weten! Er is geen raam naar buiten, enkel een raampje boven de deur. Ik heb deze verf: Histor Perfect Finish wandtegels zijdeglans 7000 wit 750 ml kopen? tegellak | Karwei
Donkergrijs, dus dat lijkt me geen probleem, en een beetje zeegroenachtig. Niet heel licht, dus hopelijk blijft de kleur mooi!
Ahh, dat is echt balen! Gelukkig dat het nu wel mooi is gebleven. Ik wist dat helemaal niet, dus sowieso goed om te weten voor andere klussen in de toekomst.
Onze zonnepanelenman is ook elektricien en die heeft het allemaal tegelijk gedaan. Was 700 euro extra. Meterkast vernieuwd, aardepin geslagen, extra groepen etc. Hij is een volle dag bezig geweest en nog een ochtend teruggekomen voor de software van de omvormer van de zonnepanelen.
Ik heb deze stalen kast en ik wil hem eigenlijk een kleurtje maken
Iemand ervaring met spray verf? Moet ik ergens op letten? Heb nog niet echt DE kleur gevonden in een bouwmarkt dus twijfel over via bol bestellen
Ik wil graag een wand in mijn huis oververven maar de vorige keer was dat nogal een drama omdat de verf op bepaalde plekken bleef bladderen. Uiteindelijk heb ik het maar soort van acceptabel gemaakt en zo gelaten, maar nu ik de muur wil oververven in een andere kleur wil ik dat graag voorkomen. De plekken zien er nu bijvoorbeeld zo uit:
Heeft iemand tips?
Dit ziet eruit alsof een vorige bewoner de stuc niet goed heeft laten drogen en vervolgens is gaan verven. Wij hebben dit ook gehad op verschillende muren. Ik zou het nu corrigeren door eerst voorzichtig af te steken met een driehoekskrabber zo glad mogelijk te schuren of anders een klein beetje snelstuc en daarna schuren om het weer gelijk te trekken. Maar als het weer gebeurt als je gaat verven: hele dunne lagen en zo min mogelijk heen en weer rollen. Bij ons zie je het helaas op plekken nog best goed, dus weet niet of dit de aaaallerbeste tips zijn maar van alles dat we hebben geprobeerd wel het beste resultaat. Hopelijk heeft iemand een beter idee!
Hee, thanks, wat een snelle reactie en hier heb ik ook meteen wat aan! Ga morgen meteen een driehoekskrabber en snelstuc aanschaffen
Er zit trouwens geen stuc op de muren, het is destijds behangklaar opgeleverd en de vorige bewoners hebben de muren toen gelatext (met meerdere lagen denk ik). Maar ik gok dat het principe vergelijkbaar is en dat een laagje snelstuc sowieso geen kwaad kan.
De juiste voorstrijk gebruiken, het kan zijn dat de verf die je gebruikt hebt niet goed hecht aan de ondergrond waardoor de verf eraf valt/ schilfert
Maar voorstrijk voorkomt toch dat de verf opgezogen wordt, en niet zozeer dat het goed hecht? Of is het allebei?
Moet nog zo’n terrormuur doen dus als het verholpen is met andere voorstrijk (hebben dat namelijk in een van de herstelpogingen wel geprobeerd) dan zou dat heel chill zijn.
Ik dacht inderdaad ook dat wat @Feather zegt klopt, heb ook getest of ik voorstrijk nodig had (door de muur nat te maken met een spons) en dat was niet zo, maar ik heb niet echt verstand van zaken verder.