Klussen in huis-topic

Ik ben altijd gratis aan mijn pallets gekomen! Marktplaats misschien even in de gaten houden. Ik heb laatst nog bij buren aangebeld waar ze in de tuin stonden en gevraagd of zij er nog wat mee wilden doen (je krijgt ze soms bij leveringen enz).

1 like

Woon je heel toevallig in Groningen? Ik heb nog wel een palletbank staan, met rug en zijleuning die je mag hebben! Maar anders staan ze inderdaad regelmatig gratis op marktplaats!

Verder zijn helaas palletkussens best wel duur, maar ik kreeg hier de tip dat je ook een matrasje voor een babybedje kan gebruiken!

1 like

Weet iemand hoe ik grote gaten in een muur het beste kan vullen? Ik heb zo’n tube muurvuller maar ik dacht dat je dat alleen kan gebruiker voor kleinere en oppervlakkige gaten.

Shit, eerste schroef was net te lang :woman_facepalming:
Nu maar kortere halen bij de bouwmarkt

1 like

Wij gebruiken grote gaten vuller van Alabastine hiervoor. Werkt top! Vullen, laten drogen en even opschuren.

3 likes

Je hebt ook “grote gaten vuller” bij de bouwmarkt (bijvoorbeeld van alblastine), die kan je daarvoor gebruiken!
Zo’n tube is inderdaad voor kleinere gaten, ik denk dat bij deze het er dan potentieel in een keer uitvalt/kan vallen als het hard is

1 like

& @Philo oh top! Bedankt voor jullie snelle antwoord :blush: dan ga ik daar morgen eens naar opzoek in de bouwmarkt

2 likes

Wij willen zonnepanelen in de toekomst maar hebben nog een hele oude stoppenkast met draaistoppen. We komen eigenlijk ook groepen tekort dus die zouden we dan mooi gelijk bij kunnen laten maken. Heeft een van jullie hier ervaring mee qua omvang van tijd en kosten? Is zo iemand een dag bezig of langer? Dit is echt een gebied qua klussen waar ik helemaal niks van weet haha.

Wij hebben 2 jaar terug de meterkast laten updaten omdat de zonnepanelen niet goed aangesloten waren (miste een werkschakelaar en groepen klopten niet) en omdat er een laadpaal geplaatst werd. Elektricien is toen een dag bezig geweest en de kosten waren rond de €1000.

3 likes

Bij ons is begin 2021 alles volledig vernieuwd, (extra groepen, nieuwe meterkast etc) voor 1000 euro. Dat is ook het bedrag dat de makelaar noemde als richtlijn en wat ik van een vriendin hoorde die hetzelfde heeft laten doen. Voor m’n gevoel was de elektricien er in minder dan een ochtend mee klaar en stond hij vooral bij te praten met de aannemer. Er hoefde toen niks aangesloten te worden verder, dat hebben we pas veel later gedaan.

2 likes

Ik kan je aanraden te kijken naar collectieve inkoop van vereniging eigen huis (je hoeft geen lid te zijn), zij doen een gunstig aanbod inclusief extra groep maken etc. Het enige nadeel is dat je lang moet wachten, maar hun aanbod was ongeveer €2000 lager dan andere aanbieders in ons geval.

3 likes

Onze elektricien was er een ochtend mee bezig en heeft ons ongeveer 800 euro gekost, maar daar zat ook nog wat ander werk bij.
Frezen en aansluiten van een nieuw schakel punt en het trekken van een stroomkabel vanaf de meterkast tot aan zolder.

1 like

Wow wat fijn al deze antwoorden!! Dankjulliewel @Flopsyunicorn @Feather @Krekel @Bailey

1 like

Ik ga de wc schilderen (muur/plafond, wandtegels en vloertegels) en ik heb duizend filmpjes gekeken en stappenplannen gelezen hoe je tegels moet schilderen, maar ik ben toch bang sat ik het verpest :sweat_smile: Iemand nog tip naast de standaard adviezen?

2 likes

Heeeeeeeeele dunne laagjes. Ik dacht dat ik het dun deed, maar heb nog steeds druipers. Of gewoon verwachtingen laag houden hahaha.

3 likes

Ik ben een beetje een ongeduldige klusser, dus dit is wel een goede tip :sweat_smile:
Ik ga de wc op de bovenverdieping eerst doen, als ik dat compleet verpest, laat ik beneden gewoon zitten.

Haha ik was ook enorm ongeduldig. Heb het geprobeerd met zo’n roller, maar op de een op andere manier bleef de verf dan niet goed aan de tegels plakken (heb ook met een franse slag ontvet hoor) dus ben doorgegaan met een kwast. En denk dat daardoor de lagen toch te dik werden.

Oh en om alvast je verwachting bij te stellen; de verf stinkt enorm. Dus ik deed wel de deur van de wc dicht als het aan het drogen was. Maar het droogt zo traag als stront, dus ik kon pas na 2/3 dagen de nieuwe laag erop smeren.

Nou goed, vond het dus een takkeklus, maar alles beter dan viezige gele wctegels :joy:

2 likes

Hahaha, helemaal zin in!!

3 likes

Ik weet niet of het kan bij jouw tegels en of het nodig is met de soort verf die je gebruikt maar ik heb eerst de tegels licht opgeschuurd zodat de glans eraf was, mijn verf hechtte daardoor veel beter! Ik had een hoekje niet gedaan en daar bladderde de verf na een paar jaar vanaf.

En inderdaad, vooral heeel dunne laagjes!

Oh, dat is ook goed om te weten! Er is geen raam naar buiten, enkel een raampje boven de deur. Ik heb deze verf: Histor Perfect Finish wandtegels zijdeglans 7000 wit 750 ml kopen? tegellak | Karwei

Donkergrijs, dus dat lijkt me geen probleem, en een beetje zeegroenachtig. Niet heel licht, dus hopelijk blijft de kleur mooi!