Klussen in huis-topic

Ik heb dus een mini huis en ik heb echt bijna alle ruimte nuttig in gebruik maar ik heb nog wel 50000 kledingstukken die nog een plek nodig hebben. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om twee kasten op elkaar te zetten.
afbeelding
Dus bijvoorbeeld deze onder
En dan deze er boven

Of word dat een hele onveilige situatie, ik anker ze natuurlijk wel aan de muur vast

1 like

Alles kan natuurlijk, maar ik zou dit persoonlijk niet doen. Je plaatst of a) veel gewicht op je ladekast en die is niet gemaakt om dat te dragen of b) veel gewicht op die kledingkast zelf omdat ie in feite hangt ipv staat. Verankeren is iets anders dan ophangen. Zou dan eerder bij ikea een kastcombinatie kopen die gemaakt is op stapelen (denk platsa)

4 likes

Ja. Ik denk dat ik nog 2x de Ivar ga bestellen, die zijn geschikt als hangkast.

3 likes

Ik zou dan voor de zekerheid van die wandplankhouders onder de kast doen zodat ie daar op leunt en niet volledig op de ladekast

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met spouwmuur isolatie? Wij wilden dit doen, omdat het een relatief goedkope maatregel is die zich snel terug verdiend. Het is ons nu echter al door 3 mensen afgeraden. Oa iemand die bouwtechnische keuringen doet en een aannemer. Zij geven aan dat er na spouwmuur isolatie vaak vochtproblemen ontstaan binnen.

Passen daar wel hangers in? Die kasten zijn 30cm diep toch? Of zijn er ook andere maten. Mijn doodnormale hangers zijn 41cm

Haha wat wil je hier dan nog horen? Wij doen het om die reden ook niet. Het stuk lucht in je spouwmuur isoleert op zijn eigen manier ook en het rendement is voor ons te laag om interessant te zijn, zeker icm deze waarschuwingen (die wij ook kregen). Wij hebben doorgespaard voor andere vormen van isolatie!

2 likes

Nog een aanvulling hierop: ons werd aangeraden door een shady mannetje voor verduurzamen om een soort schuim te laten spuiten op onze vloer (onderkant) en op ons houten (!) dak, want ‘hoog’ rendement en goedkoop. Na googlen vonden we dit:

Vochtproblemen kruipruimte isolatie, geïsoleerd met PIF kruipruimte ISOLATie, geeft soms problemen. - YouTube

Dat gaan we dus ook niet doen. Deze man legt goed uit hoe de wereld van je huis verduurzamen bestaat uit allerlei cowboys die zo veel mogelijk geld willen verdienen.

3 likes

Nee, het word leggen, hangen heb ik sowieso wel al opgegeven want er is nu 0 ruimte tegen de muren op de grond vrij en een hangkast zwevend aan de muur hangen is volgens mij onmogelijk

1 like

spouwmuurisolatie heeft quasi nooit het rendement dat beloofd wordt omdat het gedaan wordt door charlatans doe totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, het is idd ook altijd risico dat je vochtproblemen gaat krijgen omdat de ventilatie van je schil verstoord wordt
als je de investering wilt maken denk ik dat je toch beter probeert door te sparen voor een extra laag isolatie op je gevel en dan crepi of een andere goedkope afwerking die je leuk vindt

2 likes

Je hebt wel gewoon kledingrekken die je aan de muur kunt hangen, zou ook boven een ladekast kunnen.

1 like

Welke vormen van isolatie moet ik dan aan denken? Extra in het dak en de vloeren of iets totaal anders?

1 like

Ik ga het wel laten doen en wist niet dat het veel problemen op kon leveren. Bij mijn ouders hebben ze het jaren geleden ook gedaan en daar ook 0 problemen ervaren dus hopelijk geld voor mij hetzelfde

Ja, we sparen door voor dakisolatie van buitenaf en gaan de kruipruimte isoleren, maar dan met bodemisolatie. En we hebben vorig jaar al het glas vervangen!

2 likes

Wij gaan vloer en spouwmuurisolatie laten doen, net gepland. Vloerisolatie ook ivm vloerverwarming.
Ik wist helemaal niet dat het vochtproblemen kan geven. Wij kiezen ervoor omdat er het op van die verduurzaam sites als tip wordt gegeven.

Dakisolatie laten we zoals het is, kost teveel voor nu.

Edit: er wordt wel iets met ventilatie gemaakt maar weet niet meer of specifiek voor de isolatie is.

Wij hebben 4 jaar gelden spouwmuur isolatie laten aanbrengen. Samen met isolatie van de kruipruimte. Hebben geen last van vocht problemen. Luchten wel elke dag ook in de winter.

1 like

Hebben jullie tips voor een hor in een kiepraam dat betaalbaar is? Heb nu voor de 6e keer zo’n plakhor erin gemaakt en het blijft maar los komen dus heb nog steeds muggen.

1 like

Je hebt ook tonson (volgens mij heet het zo). Dit zijn luchtzakken voor de vloer om te isoleren

Nee een gewoon raam dat naar binnen open gaat. Ik kan nergens vinden of een inzethor dan geschikt is.

Wij hebben draaikiepramen met inzethorren! Zaten er al in toen we hier kwamen wonen dus geen idee waar gekocht ofzo.

1 like