Ahh, dat is echt balen! Gelukkig dat het nu wel mooi is gebleven. Ik wist dat helemaal niet, dus sowieso goed om te weten voor andere klussen in de toekomst.
Onze zonnepanelenman is ook elektricien en die heeft het allemaal tegelijk gedaan. Was 700 euro extra. Meterkast vernieuwd, aardepin geslagen, extra groepen etc. Hij is een volle dag bezig geweest en nog een ochtend teruggekomen voor de software van de omvormer van de zonnepanelen.
Ik heb deze stalen kast en ik wil hem eigenlijk een kleurtje maken
Iemand ervaring met spray verf? Moet ik ergens op letten? Heb nog niet echt DE kleur gevonden in een bouwmarkt dus twijfel over via bol bestellen
Ik wil graag een wand in mijn huis oververven maar de vorige keer was dat nogal een drama omdat de verf op bepaalde plekken bleef bladderen. Uiteindelijk heb ik het maar soort van acceptabel gemaakt en zo gelaten, maar nu ik de muur wil oververven in een andere kleur wil ik dat graag voorkomen. De plekken zien er nu bijvoorbeeld zo uit:
Heeft iemand tips?
Dit ziet eruit alsof een vorige bewoner de stuc niet goed heeft laten drogen en vervolgens is gaan verven. Wij hebben dit ook gehad op verschillende muren. Ik zou het nu corrigeren door eerst voorzichtig af te steken met een driehoekskrabber zo glad mogelijk te schuren of anders een klein beetje snelstuc en daarna schuren om het weer gelijk te trekken. Maar als het weer gebeurt als je gaat verven: hele dunne lagen en zo min mogelijk heen en weer rollen. Bij ons zie je het helaas op plekken nog best goed, dus weet niet of dit de aaaallerbeste tips zijn maar van alles dat we hebben geprobeerd wel het beste resultaat. Hopelijk heeft iemand een beter idee!
Hee, thanks, wat een snelle reactie en hier heb ik ook meteen wat aan! Ga morgen meteen een driehoekskrabber en snelstuc aanschaffen
Er zit trouwens geen stuc op de muren, het is destijds behangklaar opgeleverd en de vorige bewoners hebben de muren toen gelatext (met meerdere lagen denk ik). Maar ik gok dat het principe vergelijkbaar is en dat een laagje snelstuc sowieso geen kwaad kan.
De juiste voorstrijk gebruiken, het kan zijn dat de verf die je gebruikt hebt niet goed hecht aan de ondergrond waardoor de verf eraf valt/ schilfert
Maar voorstrijk voorkomt toch dat de verf opgezogen wordt, en niet zozeer dat het goed hecht? Of is het allebei?
Moet nog zo’n terrormuur doen dus als het verholpen is met andere voorstrijk (hebben dat namelijk in een van de herstelpogingen wel geprobeerd) dan zou dat heel chill zijn.
Ik dacht inderdaad ook dat wat @Feather zegt klopt, heb ook getest of ik voorstrijk nodig had (door de muur nat te maken met een spons) en dat was niet zo, maar ik heb niet echt verstand van zaken verder.
Ik heb dus een mini huis en ik heb echt bijna alle ruimte nuttig in gebruik maar ik heb nog wel 50000 kledingstukken die nog een plek nodig hebben. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om twee kasten op elkaar te zetten.
Dus bijvoorbeeld deze onder
En dan deze er boven
Of word dat een hele onveilige situatie, ik anker ze natuurlijk wel aan de muur vast
Alles kan natuurlijk, maar ik zou dit persoonlijk niet doen. Je plaatst of a) veel gewicht op je ladekast en die is niet gemaakt om dat te dragen of b) veel gewicht op die kledingkast zelf omdat ie in feite hangt ipv staat. Verankeren is iets anders dan ophangen. Zou dan eerder bij ikea een kastcombinatie kopen die gemaakt is op stapelen (denk platsa)
Ja. Ik denk dat ik nog 2x de Ivar ga bestellen, die zijn geschikt als hangkast.
Ik zou dan voor de zekerheid van die wandplankhouders onder de kast doen zodat ie daar op leunt en niet volledig op de ladekast
Heeft iemand hier ervaring met spouwmuur isolatie? Wij wilden dit doen, omdat het een relatief goedkope maatregel is die zich snel terug verdiend. Het is ons nu echter al door 3 mensen afgeraden. Oa iemand die bouwtechnische keuringen doet en een aannemer. Zij geven aan dat er na spouwmuur isolatie vaak vochtproblemen ontstaan binnen.
Passen daar wel hangers in? Die kasten zijn 30cm diep toch? Of zijn er ook andere maten. Mijn doodnormale hangers zijn 41cm
Haha wat wil je hier dan nog horen? Wij doen het om die reden ook niet. Het stuk lucht in je spouwmuur isoleert op zijn eigen manier ook en het rendement is voor ons te laag om interessant te zijn, zeker icm deze waarschuwingen (die wij ook kregen). Wij hebben doorgespaard voor andere vormen van isolatie!
Nog een aanvulling hierop: ons werd aangeraden door een shady mannetje voor verduurzamen om een soort schuim te laten spuiten op onze vloer (onderkant) en op ons houten (!) dak, want ‘hoog’ rendement en goedkoop. Na googlen vonden we dit:
Dat gaan we dus ook niet doen. Deze man legt goed uit hoe de wereld van je huis verduurzamen bestaat uit allerlei cowboys die zo veel mogelijk geld willen verdienen.
Nee, het word leggen, hangen heb ik sowieso wel al opgegeven want er is nu 0 ruimte tegen de muren op de grond vrij en een hangkast zwevend aan de muur hangen is volgens mij onmogelijk
spouwmuurisolatie heeft quasi nooit het rendement dat beloofd wordt omdat het gedaan wordt door charlatans doe totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, het is idd ook altijd risico dat je vochtproblemen gaat krijgen omdat de ventilatie van je schil verstoord wordt
als je de investering wilt maken denk ik dat je toch beter probeert door te sparen voor een extra laag isolatie op je gevel en dan crepi of een andere goedkope afwerking die je leuk vindt
Je hebt wel gewoon kledingrekken die je aan de muur kunt hangen, zou ook boven een ladekast kunnen.