Wooow ik heb twee offertes aangevraagd voor het schilderen van de buitenkant van ons huis. Simpel tussenhuis, een dingetje moet vervangen worden want dat is aan het rotten, maar verder nog in prima staat. Twee verdiepingen en geen dakkapel ofzo. De ene 2000 euro, de ander 4500. Wat een bizar verschil.
Hebben jullie ervaring met renovlies? Ik zoek iemand in Oost-Vlaanderen om onze traphal te doen. Zie het zelf niet zitten gezien vele kantjes, hoekjes en schuine stukken…
De achtergevel is volledig gesloopt en nu ben ik in het waarom-vond-ik-dit-een-goed-idee-stadium. Even paniekmoment nu, er moet nog zoveel gebeuren
Denk aan je groene pui
Jaaaaa, daar doe ik het voor
Ik zou het eerst op marktplaats zetten, wie weet wil een handige Harry of Helma nog een klein tuinhuisje van een vloer voorzien
komt goed! afbraak is altijd even slikken maar als ze eenmaal beginnen te werken gaat het ook weer snel!
dit is vrij hoog ingeschat omdat ze op voorhand niet kunnen inschatten hoelang het gaat duren/wat het probleem is. Ik zou dit zelf eigenlijk ook eerder aanbieden in regie omdat het echt een wilde gok is. Bij een klant van ons zijn ze vorig jaar bijvoorbeeld twee dagen bezig geweest met het zoeken naar een lek in de keuken.
Een uurloon van 66 euro is vrij normaal trouwens, er is een groot tekort aan personeel in de bouw
het licht aan de lijm die ze gebruikt hebben en hoe je het los gaat maken, als het met stomen goed gaat ben je vrij snel klaar met het verwijderen maar je moet wss toch weer bijwerken na dit
anderzijds kan je waarschijnlijk gewoon erover behangen hoor
Als het 1 laag behang is, is het er zo af. Sneetjes maken, stomen, afsteken. Daarna vliesbehang en eventueel schilderen als je het niet al in een patroontje of kleurtje hebt.
Ik zou wel echt het oude behang eraf halen, want er overheen behangen wordt nooit zo strak en mooi als je wil. Vooral niet als het van die korrelstructuur is. Kost wat moeite, maar dan ben je ook voor jaren klaar.
Zo lelijk vind ik dit niet
Ik heb hier ook succesvol overheen geschilderd! Zou dat eerst proberen als ik jou was
dat is gewoon klassiek (goedkoper) renovlies
afhankelijk van de dikte van je behang kan je hier zonder problemen overgaan hoor, de textuur is niet zo diep en behangpapier kan vaak dik genoeg zijn om te nivelleren, ik zou eerlijk gezegd gewoon proberen over te gaan om te kijken
Ik heb exact dit zo te zien en heb er ook overheen geverfd! Ging echt prima, dekte gewoon zoals normaal
verven zal sowieso geen probleem zijn, dat is gewoon een nieuwe laag erover wat al eeuwen wordt gedaan
wat bedoel je met kind behang?
Renovlies is juist om een muur te prepareren. Daarna kun je erover heen doen wat je wil. Ik zou nooit renovlies eraf gaan halen. Zonde van je tijd. Structuur behang hangt af, maar spachtelputz (geen behang) is wel een crime om eraf te halen.
Mijn ouders hadden precies die soort renovlies in het vorige huis omdat de muren niet vlak waren, eenmaal erop moet je het er niet meer vanaf halen want de kans is groot dat je een stuk muur mee trekt (wat bij ons dus gebeurde ). Wel heel makkelijk overschilderbaar! Wie weet is er wel een reden dat er renovlies op zit en niet alleen voor de aesthetics
We gaan binnenkort de buitenkant van ons huis schilderen, maar we hebben geeeen idee wat voor kleur. Het is nu rood en crème maar dat crème wordt sowieso normaal wit. Maar dat rood?? Onze stenen zijn licht, een beetje gelig. We willen geen antraciet of zwart en ik zou best wel een leuke kleur willen. Maar ik heb gewoon even geen idee wat. Sowieso niet lichter want dat kost extra haha.
Iemand ideeën?
Wat voor soort huis is het (bouwjaar, type?)? Gaat het om verschillende delen van het houtwerk of het huis zelf? Zijn er regionale kleuren die je misschien mooi vindt?