Klussen in huis-topic

Zou niet behangen. Papier over een gat plakken kan natuurlijk maar een keer stoten op de verkeerde plek en je hebt een gat in je behang. Als je lowbudget wil kun je het natuurlijk gewoon schilderen. Heb je een muur met gaatjes. En lastig schilderen wel want je moet met een kwast al die gaatjes in. Anders kom je wel op stucen uit.

1 like

Ik zou de gaatjes plamuren en daarna behangen. Renovlies en daarna verf geeft het strakste resultaat, maar je kan ook meteen een kleurtje er tegenaan behangen natuurlijk. Let wel op dat je eerst voorstrijk gebruikt voor je gaat behangen, want deze muur ziet eruit alsof ie je behanglijm meteen opzuigt nog voor je een baan er tegenaan hebt zitten. (Gaat ook gebeuren als je direct hierop gaat verven. Dat wordt alleen maar vlekkerig)

Stucen is meteen wel heel duur als het “maar” de zolder is.

5 likes

Geen woord van gelogen, wat een kutklus. Maar het zit er op, en wordt voortaan iig wel lekker vrolijk plassen.

30 likes

Thanks voor de tip, plamuur met renovlies klinkt als mijn beste optie. Stucen is duur voor een plek waar je zo weinig komt, en een geverfde muur met gaten heeft niet mijn voorkeur. Is het ook beginnersproof, want ik ben echt een noob op dit gebied?

1 like

ik denk dat je met een dk genoeg renovlies niet hoeft te plamuren eigenlijk, het vlies zelf is gewoon als behangen

4 likes

In plaats van renovlies kun je ook een vliesbehang met een print kiezen, als je al eerder aan behang dacht. Voorstrijken lijkt me sowieso wel een goed plan.

2 likes

Wooow ik heb twee offertes aangevraagd voor het schilderen van de buitenkant van ons huis. Simpel tussenhuis, een dingetje moet vervangen worden want dat is aan het rotten, maar verder nog in prima staat. Twee verdiepingen en geen dakkapel ofzo. De ene 2000 euro, de ander 4500. Wat een bizar verschil.

1 like

Hebben jullie ervaring met renovlies? Ik zoek iemand in Oost-Vlaanderen om onze traphal te doen. Zie het zelf niet zitten gezien vele kantjes, hoekjes en schuine stukken…

De achtergevel is volledig gesloopt en nu ben ik in het waarom-vond-ik-dit-een-goed-idee-stadium. Even paniekmoment nu, er moet nog zoveel gebeuren

10 likes

Denk aan je groene pui

1 like

Jaaaaa, daar doe ik het voor :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ik zou het eerst op marktplaats zetten, wie weet wil een handige Harry of Helma nog een klein tuinhuisje van een vloer voorzien

2 likes

komt goed! afbraak is altijd even slikken maar als ze eenmaal beginnen te werken gaat het ook weer snel!

1 like

dit is vrij hoog ingeschat omdat ze op voorhand niet kunnen inschatten hoelang het gaat duren/wat het probleem is. Ik zou dit zelf eigenlijk ook eerder aanbieden in regie omdat het echt een wilde gok is. Bij een klant van ons zijn ze vorig jaar bijvoorbeeld twee dagen bezig geweest met het zoeken naar een lek in de keuken.
Een uurloon van 66 euro is vrij normaal trouwens, er is een groot tekort aan personeel in de bouw

3 likes

het licht aan de lijm die ze gebruikt hebben en hoe je het los gaat maken, als het met stomen goed gaat ben je vrij snel klaar met het verwijderen maar je moet wss toch weer bijwerken na dit
anderzijds kan je waarschijnlijk gewoon erover behangen hoor

1 like

Als het 1 laag behang is, is het er zo af. Sneetjes maken, stomen, afsteken. Daarna vliesbehang en eventueel schilderen als je het niet al in een patroontje of kleurtje hebt.

Ik zou wel echt het oude behang eraf halen, want er overheen behangen wordt nooit zo strak en mooi als je wil. Vooral niet als het van die korrelstructuur is. Kost wat moeite, maar dan ben je ook voor jaren klaar.

2 likes

Zo lelijk vind ik dit niet :sweat_smile:

1 like

Ik heb ook dit soort behang en heeft prima gepakt!

1 like

Ik heb hier ook succesvol overheen geschilderd! Zou dat eerst proberen als ik jou was

1 like

dat is gewoon klassiek (goedkoper) renovlies
afhankelijk van de dikte van je behang kan je hier zonder problemen overgaan hoor, de textuur is niet zo diep en behangpapier kan vaak dik genoeg zijn om te nivelleren, ik zou eerlijk gezegd gewoon proberen over te gaan om te kijken

3 likes