Bedankt voor alle reacties!
@Bailey @Koda @Kusjessoldaat @Zitzak
Ik hoopte dat de “urgency” voor zonnepanelen misschien wat minder is, gezien ze in de winter minder opbrengen, maar ik vreesde al dat het (te) krap wordt. Dit gaat over België en de premies worden vanaf januari 2023 weer een stuk minder, vandaar mijn vraag. Ik verhuis zelf ook pas in oktober.
@Ovenschaal @Zitzak
Ik had er zelf nog niet aan gedacht, maar ik kreeg juist het advies dat het wel al interessant is, vandaar mijn vraag. Maar het zal waarschijnlijk ook wel behoorlijk afhankelijk zijn van hoe de premies/vergoedingen geregeld zijn (per land). Dit jaar krijg je in België nog een premie tot max 1725 euro of max 40% van de factuur, volgend jaar is dit al weer iets lager. Meer zonnepanelen is volgens mij sowieso geen optie, want ik denk dat ik sowieso alles vol leg, indien mogelijk (mijn dak is niet zo groot, haha). Ik twijfel alleen nog een beetje over alles vol leggen en plaats laten voor een zonneboiler (ik moet me nog verder inlezen, maar volgens mij is het interessanter om alles vol te leggen met zonnepanelen en een warmtepomp te installeren).
@Krekel
Een elektrische auto klinkt wel interessant, maar dat is voor mij voorlopig absoluut geen optie. Daar heb ik geen budget meer voor
.
@Kerselaar
Bedankt! Dit gaat ook over België. Ja, de terugbetaling van de premies heeft een grote achterstand, 6 maanden is tegenwoordig de normale verwerkingstermijn, volgens mij. Maar als de installatie bij mij ook zo snel gaat, dan zou het voor mij ook nog kunnen lukken voor eind dit jaar.