Super! Dankjewel!
Wij hebben ook klik-pvc op de begane grond en de verkoper gaf inderdaad aan dat helemaal egaal moest zijn.
Nou hadden wij een stuk aanbouw waarbij er dus sowieso een heel miniem verschil was en hier en daar plekjes die wij hebben geschuurd ->wel zo egaal mogelijk gedaan door de aannemer.
De vloerlegger (zzp’er) vond het niet egaal genoeg maar omdat de klikpvc van goede kwaliteit was met een geintegreerde ondervloer heeft hij het wel gelegd. Hij zei dat als het alleen de pvc zelf was, hij het niet zou leggen…
ik zou dan wel uitgaan van de 2e winkel als ik t zo hoor
Ja bij ons ziet het er netjes uit gelukkig, geen kiertjes oid.
Maar moet zeggen dat het leggen niet goedkoop was (visgraatstructuur) op de bovenverdieping hebben we gekozen voor laminaat om de kosten te drukken…
Vaak is het wel echt de hele vloer egaliseren helaas. Al was het bij 1 vriendin dan weer niet nodig, maar misschien heeft ze dat ook niet gecheckt want zij heeft alleen de vloer gehaald en kende zelf iemand die het is komen leggen. Maar niks over problemen bij het leggen gehoord iig! Wel chill dat je meerdere opties hebt voor het laten komen leggen, dat deed hier destijds geen enkele zaak waar we geweest waren.
Misschien kun je ook kijken naar een rigid vloer? Lijkt op klik-pvc, maar je hoeft niet te egaliseren en is makkelijk zelf te leggen.
Mijn ouders hebben dat over een bestaande oude hobbelige tegelvloer gelegd en ziet er echt netjes uit!
Ik heb een nieuwe badkamer nodig en ben me rot geschrokken van alle lelijke badkamers die verkocht worden . Ik ben totaal niet handig, dus wil alles bij elkaar kopen en ook alles laten doen (daar heb ik al iemand voor).
Heeft hier iemand ervaring met Sanidirect? Daar heb ik namelijk iets gezien wat ik wel mooi vind. Ben vandaag langs gegaan bij de showroom en op zich wel goed geholpen. Maar ik vind het zo lastig om door die verkooppraatjes door te kijken en te bepalen of iets kwaliteitsvol is. Zou fijn zijn om ervaringen te lezen.
En is het nou de bedoeling om af te dingen in zo’n zaak? Ik durf dat echt niet haha.
Vorige week is een technische schouw van ons huis gedaan, en ons huis is geschikt voor een PVT systeem als alles goed gaat dan kunnen ze in november alles komen installeren.
Het is dan een systeem met zonnepanelen die ook warmte uit de lucht halen, dus eigenlijk zonnepanelen en zonneboilers in 1, met een kleine warmtepomp unit. En dan kunnen we van de cv ketel af!
Het is wel echt een behoorlijke investering maar wel heel fijn als het er is!
Ik ben vanmiddag met mijn tante naar de vloerenwinkel geweest voor haar huis. Daar legden ze uit dat een klik-pvc op een vloer gelegd kan worden die prima egaal is, maar niet meer dan dat. Een ruwe betonvloer bijvoorbeeld. Die hoeft niet geëgaliseerd te worden, als je klik pvc gebruikt met een geïntegreerde ondervloer. Er is ook klik pvc zonder zo’n vloer, en dan moet je alsnog egaliseren. (Voor plakpvc moet er altijd een egaliseerlaag overheen.) Misschien verklaart dat het verschil in advies tussen de partijen die jij had gevraagd.
In ons jarendertighuis hebben wij een deur naar het balkon die met geen mogelijkheid meer opengaat (gelukkig is er nog een andere deur). Ik heb echt met al het gereedschap dat we hebben meerdere middagen al gewrikt etc., en er gebeurt helemaal niets. Ik kan de klink er ook niet afhalen vanwege oude lagen lak en verroeste (?) schroefjes waar geen schroevendraaier meer in kan. Heeft iemand toevallig een gouden tip voor hoe ik dit op kan lossen?
Heb je al geprobeerd via de scharnieren? Om 'm uit de scharnieren te proberen te tillen?
Is hij misschien vastgelijmd?
Heb je alles al ingespoten met siliconenspray? Doet vaak wonderen voor schroeven etc die muurvast zitten
Goed omgedacht! Ik heb wat geprobeerd, maar die scharnieren zitten ook vol lak en zijn vastgeroest:
@Lidwien Bedoel je in plaats van vastgeschroefd, of de deur zelf aan het kozijn bijvoorbeeld? De deur heeft wel open gekund, maar ineens ging het niet meer.
@PrincessPeach Ga ik proberen!
Bedankt voor het meedenken alle drie, heel fijn!
ja kan de scharnieren ook uitboren om ze eruit te tillen en dan terug vastzetten met een pen eventueel, of gewoon volledige nieuwe scharnieren erop zetten
Ja ik bedoelde echt aan het kozijn, maar dat is het gelukkig dus niet. Bij ons in huis zijn we zo wel wat vastgelijmde zaken tegengekomen. Sommige mensen houden iets te veel van tec7 haha.
Het bolletje bovenop bij de scharnieren is een lange pin die je er misschien via de onderkant eruit kan tikken. Afhankelijk van het scharnier. Zo hebben wij op het werk het wel eens geprobeerd met een schroevendraaier/hamer.
Ik wil zonnepanelen leggen, maar ik heb hier amper kennis van. Voor diegenen die al zonnepanelen hebben gelegd, hoe lang duurde het tussen de aanvraag van een offerte en de keuring na installatie? Ik vraag me nl. af of dat dit jaar nog zou lukken, i.v.m. hogere premies.
En kijken installateurs ook uitgebreid naar de staat van het dak? Want je hoopt die zonnepanelen er wel te leggen voor minstens 25 jaar. Hoe kan ik inschatten dat ik in die tijd geen grote dakwerken verwacht?
En is het interessant om ook een batterij te nemen?
Mijn ouders hebben vorige week panelen laten leggen, ze zijn er ongeveer 2-3 maanden mee bezig geweest. Ze hebben eerst bouwtekeningen moeten opvragen bij de gemeente geloof ik en daarna moest er nog iemand (een constructeur?) langskomen om te meten of het dak het wel zou houden. Vervolgens moest er een nieuwe offerte komen omdat het aantal panelen anders was dan in eerste instantie gedacht en was de levertijd natuurlijk ook weer anders. Volgens mij hebben ze wel geluk gehad dat het zo snel nog kon, want je hoort ook veel verhalen over langere levertijden.
Ik denk dat het best krap wordt om ze dit jaar nog te laten installeren, maar in de winter brengen de panelen ook minder op. Wij profiteren van onze panelen vooral van maart-september, dan staan we altijd in de plus qua energiekosten. Je loopt dus niet super veel voordeel mis als het bijv. pas in maart ipv december geplaatst kan worden.
Vanaf januari verdwijnt de btw op zonnepanelen dus dat kan het interessant maken nog tot dan te wachten!
Ik begreep dat er volgend jaar een subsidie komt op die batterijen, mogelijk is het dan interessant. Ik las ook dat het mogelijk interessanter is om een electrische auto als batterij te gebruiken, waarbij je dus zowel opgewekte energie daarin opslaat als terugleveren voor Bv de vaatwasser.