het is letterlijk een folie over vloer plaatsen (gewoon op rol te koop) en je planken klikken, meer is er niet aan behalve de hoekjes en kantjes die je moet gaan zagen waar je waarschijnlijk wel een paar fouten zal maken maar het ook snel door hebt
Ja mega goor maar ik zou echt eerst met bleek en een tandenborstel door de voegen gaan, hielp hier echt enorm. Idee vond ik wel echt om te kotsen dat je op je knieën pis van een ander zit los te borstelen
Ik had dit in mn vorige huis en kwam echt door de tegels en voegen. Ik heb alles 2x ingesprayed met HG alle nare geurtjes weg spray en schoon geschrobd met een schuursponsje. Daarna was het een stuk beter te doen, ik had nog wel standaard een geurblok op de wc staan.
Vervangen heb ik trouwens ook weleens gedaan en was prima te doen met wat youtube filmpjes voor uitleg. Iemand hier had het ook gedaan en was ook gelukt dacht ik, kan je misschien nog wel terugvinden met de zoekfunctie.
Ik heb het bij ons op kantoor weggekregen door een paar keer de vloer te weken in Glorix O2 (dus niet de chloor zelf), werkte heel goed, zelfs de urine-aanslag van de afgelopen tig jaar is er mee verdwenen.
Ik vraag me alleen af wie destijds bedacht heeft dat het een goed idee was om poreuze tegels in een toilet te plaatsen…
Ons washok neemt zo ongeveer de buitentemperatuur aan, want niet geïsoleerd en geen verwarming. Je merkt alleen echt dat het in het aansluitende halletje heel koud wordt, al is dat ook waar de voordeur zit. De deur naar het washok is een gewone binnendeur, dus niet extra geïsoleerd.
Nu wil ik deze wel isoleren, ik denk dat tochtstrips plaatsen maar weinig doet en het tocht ook niet echt daarbinnen. Ik wil isolatiemateriaal op de deur plaatsen, het hoeft niet mooi want het is toch maar het schuurtje. Wat zou ik het beste kunnen doen? Andere tips zijn ook welkom trouwens.
En hoe zou ik de waterleidingen kunnen isoleren? Want wil niet dat die bevriezen. Is vorig jaar niet gebeurd maar het was ook niet zó koud toen.
Heb je ruimte over in het hok? Dan kun je er een houten frame in timmeren, vullen met isolatiemateriaal en afdekken met iets van osb of gipsplaten. Heb ik van de zomer ook met mijn schuur gedaan.
Ervoor zorgen dat de deur iets beter isoleert dan de eenvoudige binnendeur die erin zit. En ja de deur moet nog wel gebruikt kunnen worden.
@George helaas niet, want het is ook de fietsenstalling en die passen er net in.
Er bestaan isolerende buitendeuren, die zijn wel vrij duur, werken wel best goed , als je gewoon een experimentje wil doen, is het misschien de moeite een PIR-X plaat van 3 cm (Pir met aan beide kanten aluminiumfolie) tegen de deur aan te schroeven. Het is een zeer goed isolerend materiaal, wat veel gebruikt wordt voor dakisolatie en dit mag daar ook direct tegen het dak aan geschroefd worden (ander isolatie materiaal mag niet direct tegen hout aan vanwege vocht en isolatiewaarde). Ook zou ik tochtstrippen overwegen ook als het niet per de tocht (wel die metalen met rubber ertegen aan).
Pas ook op met isoleren van een washok. De warmte moet ook weg kunnen als je er een droger hebt staan, anders vliegt de boel in de fik.
Ook bij een warmtepompdroger?
Er is ook nog een deur en raam naar buiten trouwens, en we gaan de ruimte zelf niet echt isoleren, dus denk dat dat sowieso geen probleem is.
En kun je ook een gordijn hangen voor de deur aan de binnenkant van je huis?
Hoe breed moet voor jullie een douche zijn om er comfortabel in te douchen? De badkamer is groot en kan doorgeven hoe de aannemer alles installeert. Ik wil sowieso een zitje om mijn haar te kunnen doen en benen te scheren, nis voor producten en dan regendouche. Heb een haat voor douches met dubbele douchekoppen maar vind dat er plek genoeg moet zijn om er toch comfortabel met twee in te staan.
Ik heb een douche van 90cm breed, dat is ruim genoeg om met z’n tweeen comfortabel te staan (je moet elkaar wel leuk vinden, je staat wel soort van tegen elkaar aan). Ik vind dat je meer beperkt wordt door de breedte van de douchestraal, die van ons is 30cm dacht ik en daarmee staat er meestal wel 1 buiten het water.
Ik wilde heel graag 2 douchekoppen, maar dat vond mijn vriend onzin, dus hij mag ook de meeste tijd buiten de douchestraal staan
Ja ik vind dat niet mooier twee douchekoppen en vond het zonde voor die weinige keren dat we dan echt samen kunnen douchen. Ik moet misschien een kraan vinden waarbij je regendouche en handdouche tegelijk kan gebruiken, heeft niemand het koud.
Ja dat zou chill zijn inderdaad!
Wij hebben 90cm breed, en 1m50 lang. Ruim voldoende om met 2 te douchen. Met een zitje kan het misschien wel handig zijn om wat breder te gaan denk ik. Voor een nis moet de muur ook een bepaalde dikte hebben.
We hebben zelf een grote ronde douchekop samen met een kleine handsproeier die tegelijk aan kan. Als ze beide aanstaan is de straal wel minder hard van de douchekop, maar dan kan de andere persoon zich warm houden moest dat nodig zijn. Met het systeem van Grohe Smartcontrol hebben wij onze douche ingericht
Ligt er een beetje aan wat voor meubel het is, bij sommige meubels ligt de wasbak er als het ware op en bij andere is die aan de muur bevestigd. Misschien is het ook mogelijk om alleen de deurtjes te vervangen? Scheelt misschien ook qua kosten.
Ik heb dat gedaan en vond het vrij makkelijk en de moeite zeker waard want het ziet er nu zooooo veel beter uit! Wel even goed opletten dat je het bestaande kastje met beleid eraf haalt zodat je geen tegels sloopt. Dat was bij ons een beetje wrikken doordat het ook zat gekit. En voorzichtig zijn met nieuwe gaten boren in tegels bijvoorbeeld. Maar als je er een beetje de tijd er voor neemt moet dat wel lukken!
Als je dit doet moet je wel opletten dat ze daadwerkelijk twee aparte leidingen leggen, dus ook twee thermostaten (of ke waagt je aan een simpele mengkraan) wat het wel duur maakt. We hebben dit ooit voor gehad bij een klant die graag samen douchten en toch de opmerking gaven dat er een dip in temperatuur was zodra ze twee douches tegelijk gebruikten, uiteindelijk heeft de loodgieter hier iets verandert aan hun boiler maar dat was heel omslachtig.
Wat je ook kan opteren is om gewoon een extra haakje voor de handdouche op hoogte te voorzien trouwens, quasi alle merken hebben dat en dat zal je niet meer kosten dan 100 euro.
Qua oppervlak zou ik wel zeker 90x150 als minimum aanhouden, breder is wel fijner als het kan, zeker als je een wankje wilt
Dat eerste is als je twee regendouches hebt of een kraan waarbij regen- en handdouche simultaan kunnen werken? Oké maar ik hou zeker rekening met twee leidingen en merci voor de tip!