Klussen in huis-topic

De opstelling van die douche was als volgt;

• regendouche met stopkraan
  • wanddouche met stopkraan
  • handdouche met stopkraan
  • alle drie gereld met dezelfde thermostaat

als ze dus bijvoorbeeld hoofddouche en wanddouche combineerden was er direct een merkelijk verschil in in temperatuur omdat het warm water allemaal door de thermostaat moet stromen om daarna verdeeld te worden over twee uitvoeren wat het moeilijk kon trekken.

3 likes

Coooool dat gele glas! Is dat een schuifwand?

1 like

Ik denk dat dat plastic is ter bescherming

Ik denk het niet eigenlijk (beetje Vincent de Rijk/Sabine Marcelis stijl plus de zijkant is ook zo)

1 like

het linkse deel is vast, het rechtse deel is schuifwand om douche of toilet af te schermen, materiaal is 3form, een mooi soort kunststof dat in de kern gekleurd is, vergelijkbaar aan gelaagd gezuurd glas met folie (alleen minder gewicht)

2 likes

Heel mooi! Ook het ontwerp (heb jij dit bedacht?). Materiaal klinkt ook chill, heb wel eens mat gekleurd plexiglas gezien maar dat krast zo snel, heb dit opgeslagen :ok_hand:t2:

Eén van mijn eerste projecten ja! Het is een fijn zacht materiaal maar wel wat krasgevoelig, niet zo erg als plexi maar wel meer dan glas, zoals het hier verwerkt was heeft de meubelhouder er ook wel op gezweet omdat we geen rails toelieten en het niet genoeg stijfheid heeft. Anderzijds kan een meubelmaker het wel vlot verwerken wat met ze met glas niet kunnen natuurlijk, en het is iets goedkoper.

1 like

In ons appartement zitten overal dit soort vensterbanken en ik vind ze zooo lelijk. Ze zijn beschadigd en viezig en de kleur is niet mooi bij de witte kunststof kozijnen. Nu dacht ik eraan om ze te lakken (met een goede primer eronder). Iemand dat wel eens gedaan en is het mooi geworden? Ik heb ook gedacht aan wrappen, maar er zit overal kit om de kieren tussen de vensterbank en de kozijnen te dichten en ik weet vrij zeker dat dat lelijk gaat worden omdat je dat niet netjes strak kan wrappen (en ik heb niet zo’n zin om eerst de kit overal te verwijderen denk ik…)

Oh en heeft iemand dan nog tips voor wat voor kleur mooi zou zijn als ik ze besluit te verven? Wit is zo wit en ook lastig te matchen met de kleur van de kozijnen ben ik bang…

Snapt iemand dit? Bij alle andere lampen gebruik je dat haakje om de lamp aan op te hangen (de kabels) maar hier lijkt het alleen een soort opbergplek te zijn want zodra ik hem kantel (zodat ik er daadwerkelijk iets aan kan hangen) dan valt ie naar beneden…?

1 like

Dan zit het plaatje niet vast denk ik? Dus die schroefjes op de hoeken zitten niet goed/in een te groot gat? Ik zou het plaatje dan even opnieuw bevestigen!

Hmm nee ik denk niet dat dat het is want het plaatje zit wel gewoon goed vast. Alleen dat ijzere dingetje valt er uit als een soort ~-~ heb ik 't dan in m’n handen en er zit ook nergens een gaatje waar ik het dan in kan draaien zodat ik de kabels daar aan kan hangen

2 likes

Kan je m niet ergens in zo’n gaatje haken? Dit ziet eruit als een opbergplek inderdaad

4 likes

Volgens mij hoort hij in dit gat:

Maar ik kan niet zo goed zien of die er bij jou inzit

3 likes

@Druppels Dat was 'm inderdaad, thanks voor de hulp!
Niet dat de lamp nu hangt want het lukt alsnog niet maar het haakje past in elk geval

Ik wil een afdekplaat op het plafond bevestigen om een nieuwe lamp op te hangen. Nu past het afdekplaatje niet omdat de afwerking van het plafond niet netjes is gedaan. Te ver er over heen. Kan ik dit zelf netjes maken? Hoe krijg ik het te veel aan plafond weg zonder een groot gapend gat te maken?

1 like

Waarschijnlijk is het stucwerk wat een beetje over dat gat heen zit? Meestal kun je dat heel voorzichtig met een stanleymesje of een plamuurmesje een beetje wegschrapen? Dat zei iig de klusjesman die hier pas was om het stucwerk in het plafond rondom het lichtpunt bij te werken.

2 likes

Wij krijgen vandaag de sleutel van ons nieuwe huis, maar gister is gebleken dat de oude huurder de verlijmde PVC vloer er niet uitgehaald heeft. Nu zegt de makelaar dat wij over die vloer ons laminaat mogen leggen. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Kan dit zonder ondervloer? (Lijkt mij niet…) + we zitten met de decibelnorm.

Vandaag gaan we sowieso kijken of het kan qua deuren en drempels voordat we volledig akkoord hiermee gaan.

Wat een ellende. Hij heeft ook alle muren donkerblauw gelaten… Daar gaat onze strakke planning.

1 like

Je kunt laminaat zeker over PVC leggen maar ik zou wel een ondervloer gebruiken. Dit kan volgens mij een dunne zijn want de PVC-vloer blijft sowieso het geluid dempen.
Kijk wel uit dat je vloer niet te hoog komt, wij hebben destijds een halve cm van de deur moeten halen.

2 likes

Ah fijn om te horen! Dit stelt me gerust.
Dunne ondervloer is een goede. We gaan over twee uurtjes het huis weer in, dus dan kunnen we het opmeten.

2 likes

Andere tip: heb je dit allemaal zwart-op-wit? Voordat je zelf gezeik krijgt met de pvc vloer als je er ooit uitgaat. Leg goed vast in welke staat je het huis krijgt. Een mailwisseling is al voldoende.

4 likes