Ga ik straks idd aangeven. Tot nu toe allemaal telefonisch gegaan. Thanks!
Iemand ervaring met zelf een traploper leggen?
Toen we dit huis kochten dachten we dat er een mooie loper op de trap lag. Toen we hem tijdelijk wilden weghalen om hem netjes te houden tijdens de verbouwing kwamen we erachter dat het niet 1 loper was maar per trede op maat geknipt en vastgeniet. De nietjes krijgen we met geen mogelijkheid meer uit de trap. Het huis is nogal gehorig dus een loper helpt denk ik ook qua demping. We hebben de loper (doordat hij geniet was) niet netjes van de trap afgekregen dus hergebruiken is geen optie.
De enige optie is denk ik hetzelfde doen? Dus de loper per trede knippen en weer vastnieten? Ik heb wel wat youtube filmpjes gezien van Amerikaanse youtubers die een loper leggen maar dat is op een rechte trap en die van ons heeft een hoek, maakt het toch wat lastiger.
Ik heb nu 8meter loper gekocht in de outlet van louis de poortere en ik hoop heel erg dat er hier iemand is die me nog wat tips kan geven waar op te letten?
Zou niet weten waarom je daar spijt van zou krijgen haha. Is toch super neutraal?
Als je houten frontjes neemt kun je hem altijd nog schilderen. Kind van mijn moeder, dus ik heb de keuken vorig jaar geschilderd en het zou me niet verbazen als ik hem met een paar jaar weer in een andere kleur wil haha.
Ja is natuurlijk heel persoonlijk. Maar vind zelf een grijs/groene keuken eigenlijk veel neutraler dan zwart omdat je er meer kanten mee op kan!
Dit groen wordt het en deze opstelling, alleen koken wij tegen de muur en spoelen aan het eiland met zicht op tuin. Ik vind deze kleur niet zo trendgevoelig en ja hout kan je altijd schilderen.
Prachtig!
Ervaringen gevraagd: van een donkere (grijs) muur naar een lichtere tint (groen, sage achtig), moet je dan eerst alles wit verven of kan je direct met de lichte kleir aan de slag? En wordt de kleur anders als er een lichte/donkere ondergrond onder zit?
Ik heb een donkere antraciet/betonlook overschilderd met groene verf (voor en na is in het interieurtopic te vinden), dit dekte met 1 laag. Wel F&B verf dus wel goed dekkend en heb wel nog een 2e laag aangebracht om het egaal te krijgen. Maar denk eerder dat verf kwaliteit daarin het belangrijkste is!
Thanks voor je reactie. Wat er nu op zit is nog van de oude bewoners en ik ben van plan Flexa eroverheen te schilderen. Is op zich ook wel goede verf geloof ik
Persoonlijk zou ik eerder voor sikkens of sigma gaan. Flexa is niet zo dekkend, ik denk dat je het daarmee sowieso 2 x moet overschilderen.
Ok, ik heb een domme vraag.
In ons nieuwe huis zit een keuken die niet naar onze smaak is. Nu hebben we niet het geld om die meteen te vervangen, dus is het idee de keuken te wrappen en de tegels te verven. Echter vind ik bij het verven van tegels het niet zo mooi dat de voegen ook dezelfde kleur worden. Nu word ik op insta doodgegooid met reclames over een voegenstift (wat volgens mij gewoon witte verf in een stift is). Zou het mooi worden als ik na het verven de voegen opnieuw inkleur met zo’n witte stift? Of moet ik dat niet eens willen proberen?
Ik denk niet dat dat gaat werken
Eens met softijs, ik zou voor een ander merk gaan. Ik had wijzonol, vond ik fijne verf. Besteld via verfwinkel .nl, kon ik elke kleur ik elk merk laten mengen. Dat kon hier bij de bouwmarkt niet
https://www.instagram.com/p/CTuqODkjAT4/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Zij had dit geprobeerd en was niet tevreden.
Ik had een donkerblauwe lambresering van wijzonol verf. Die heb ik eerst een laagje wit gegeven met een emmer Gamma huismerk monodek die ik nog in de schuur had staan. Het verbaasde me eerlijk gezegd hoe goed ik het daarmee al dekkend kreeg, want dit is echt simpele verf. Daarna alles zandkleur geschilderd met Flexa en je ziet geen verschil! Dus mocht je ergens nog een beetje wit hebben zou ik dat doen.
Ik krijg stress van beslissen over de locatie van stopcontacten en lampen/licht. Wil elke keer weer op mijn beslissingen terugkomen.
Ik heb ook nog steeds zo een spijt dat ik met het stucwerk er niet op heb gelet destijds om gelijk alle stopcontacten te verlagen. Ik zou denken hoe meer hoe beter en vooral goed nadenken over de plaats van de plafondverlichting.
Wanneer is de einddatum van de renovatie?
Ja het is dat, locatie, type, positie. Mijn aannemer zou het liefst van al overal spotjes willen doen maar wil dat liefst combineren met andere verlichting.
Einde is voorzien voor januari als alles goed gaat. Donderdag gaan we finale prijs van onze keuken weten. Gebeurt heel veel op dit moment.