Wij hebben ze net allemaal verlaagd.
Wij doen ook deels spotjes en wil werken met gewone lampen. Als niet genoeg is desnoods maar stekkerdoos ofzo.
Ik vind het zo lastig voor te stellen waar wat komt.
Nu in iedergeval bij de deur een set als oplaad station voor telefoons. Komt een kastje te staan. Enige wat ik wel wist.
Keukenverlichting vind ik ook lastig want we doen geen bovenkastjes.
Tip uit eigen ervaring, bij twijfel gewoon doen Ik wilde niet overdrijven met het aantal stopcontacten qua locatie, omdat ik ze niet altijd in het zicht wilde, maar heb daar echt spijt van. Je ziet ze eigenlijk toch niet zo wanneer het ingericht is, en je wil toch weleens hier een lamp, daar een kerstboom, daar nog eens een laptop opladen,… Zouden we het opnieuw mogen doen dan hadden we zeker in elke hoek (althans links rechts van de bank en eettafel) stopcontacten geplaatst. Kan achteraf nog steeds, maar dan moet je weer slijpen, plamuren, verven. Ain’t nobody got time for that
Oj, en zeker genoeg stopcontacten in de keuken(kasten)!
Goed dat je zegt van de keuken. Daar had ik me niet zo mee bemoeid maar mis daar altijd stopcontacten. Morgen kijken of we wel genoeg hebben en de stucadoor niet als is geweest.
Hoeveel breder hebben jullie je gordijnrails dan het kozijn?
Ik lees verschillende dingen van 10 tot 20 cm extra aan beide kanten nemen. Hangt miss ook af van de grootte van het kozijn natuurlijk.
Dit zijn mijn kozijnen waar ik rails voor zoek.
Groot raam woonkamer 218
Klein raam woonkamer 141
Slaapkamer raam 142
Ik heb mijn gordijnen over de hele breedte van de muren, maar aan de voorkant zit er aan beide kanten van het raam 50 cm en aan de achterkant aan 1 kant ook zoiets dus het was mooier om het over de hele breedte te doen dan dat je aan allebei de kanten nog 20cm muur zou zien.
Ik zou kijken wat voor stof je hebt en (als dat kan) uitrekenen hoe breed de gordijnen zijn als je ze open hebt en dat ze dan nog wel mooi hangen. Dus denk dat dat dan per raam verschilt als je op de slaapkamer bijv verduisterende gordijnen hebt en in de woonkamer niet.
Heeft iemand een tip voor een expert in warmtepomp/ duurzaamheid in zuid Holland? Iemand die thuis langs komt en advies geeft wat te doen?
Ben ik ook benieuwd naar! Wij kunnen dit ook via onze hypotheek (Asr), bank (ASN) of VVE regelen overigens. Volgens mij zelfs via de gemeente, met korting ook via de gemeente!
Via de gemeente ja? Ik ga eens zoeken
In mijn gemeente was het 100 euro korting bij woonwijzerwebshop, via daar kon je een woningopname aan huis plannen (dan betaal je nog 100 euro bij). Woningopname aan huis door een WoonWijzer Expert – WoonWijzerWebshop
Heb hier zelf geen ervaring mee overigens. Maar ik zie dat dit wel in regio ZH wordt aangeboden.
@Ovenschaal nummer 3! Voorkomt ook verrassingen als iemand eerst kijkt wat het meest passend is.
Ik denk dat het eraf halen mooier wordt uiteindelijk
Handig al die stopcontacten/elektra tips!
Wij bevinden ons ook op dat punt in de verbouwing.
Ik ga sowieso ook wat stopcontacten bij of onder de bank doen voor als je tel of laptop op is ofzo. Dat mis ik nu echt.
Vandaag hele dag geschuurd, ik kan niet meer
Onze aannemer heeft in élke hoek een dubbel stopcontact geplaatst. Zag er tbh echt te debiel uit toen hij bezig was maar ben er nu zó blij mee. Met meubels en planten in de ruimte zie je nauwelijks nog iets zitten en we hebben nooit gedoe met verlengsnoeren, niet kunnen opladen etc. En als we keer met de meubels willen schuiven, dan kan dat ook makkelijk.
We gingen in de woonkamer van 2 enkele stopcontacten random op de muur, naar 7 dubbele net boven de plint.
In de keuken ben ik vooral blij met de 2x dubbele stopcontact op het stukje waar koffiespullen + waterkoker staan (nooit meer stekkers verwisselen!) en het stopcontact in de buurt van de kookplaat (handig met pureren, gebruik die ook voor grillapparaat zodat de afzuigkap aankan). Oh en onder de keuken zitten nog extra, mochten we toch nog een keer extra nodig hebben voor andere apparatuur.
We hebben ook in twee hoeken van de woonkamer internetkabels laten trekken. Is wel handig als je geen stabiele wifi hebt. En boven in de kamers.
Eerst 3, dan 2. 3 is denk ik iets goedkoper of 2 prijzen (wel of niet weghalen). Kijk, stuc is vrij dik, dus je ziet de structuur niet meer, maar ook vrij zwaar, dus moet de hechting goed zijn, niet alleen van de stuc, maar ook van het behang erachter. 1 zou ik sowieso wantrouwen, want die wil niet weten of het behang stevig is gehecht met de wand. No 3 wil eerst weten wat de staat is, voor een advies te geven, en denkt dus na, en beseft dat je op de kosten let. Altijd prettig om mee te werken.
minstens 10 cm, beter 20 cm voor verduistering, voor het mooie de volledige wand als het gaat (ook beter voor je akoestiek)
@Ovenschaal stuc over glasvezelbehang heb ik nog nooit van gehoord, lijkt me problematisch qua hechting eerlijk gezegd, het is idd een kutklus om te doen voor de glasvezel maar is het nu ook zo erg dat je de structuur wat ziet?
Dan zou ik het eraf laten halen.
Een tijd terug hebben we in een slaapkamer de ruimte tussen gipsplaten opgevuld met renoband en daarna muurverf eroverheen gedaan, nu begint het op sommige plekken te scheuren, is dat nog te fixen (en zo ja met wat: meer renoband, acrylkit, structuurverf, iets anders?)
Nee niet gedaan, dat raadde onze timmerman af… nu al spijt van dat ik naar hem heb geluisterd.
Ik wil een artwall maken met verschillende lijstjes en decoratie. Dat zijn geen zware dingen, en nu ben ik van plan om met een heel dun boortje gaatjes te boren en daar een spijker in te doen.
Ik denk namelijk niet dat het nodig is om overal plug+schroef te gebruiken en zo zijn de gaatjes minimaal…
Is dat slim om te doen of zie ik iets over het hoofd? Of een ander idee beter?