Klussen in huis-topic

Waarom wil je de gaatjes voorboren? Ik ben bang dat het gaatje dan al te wijd is voor een spijker.
Kun je de spijker niet gewoon met een hamer erin tikken? Als het kleine, lichte dingen zijn en je geen gaatjes wil zou je ook nog plakspijkers kunnen gebruiken.

4 likes

Voor een spijker hoef je niet te boren, zou ik gwn met een hamer inkloppen

2 likes

Tenzij het een betonnen muur is zou ik de spijkers er gewoon in slaan met een hamer, is geen enkel probleem.

1 like

@Hetty @MENDOWN @Spaarlamp
Ik durf dat niet, bang dat mijn stucwerk naar beneden komt. Maar jullie zeggen het alledrie…
Ga ik wel even een testspijker doen.

Plakspijker heb ik slechte ervaringen mee, zo’n Tesa strip bedoel je toch?
Plus die zie je zo duidelijk, ik heb ook lijstjes aan een ketting enzo.

Thanks!

2 likes

Wat voor muur is het achter de stuc? Ik draai voor dat soort dingen ook wel gewoon schroeven zonder plug of voorboren in de muur, wij hebben een paar muren van (ik denk) kalkzandsteen, daar lukt dat prima bij. Een spijker lukt ook prima, maar die gaan in mijn ervaring wel wat los zitten na een tijdje.
Als je bang bent voor je stucwerk kun je ook eerst een stukje schilderstape plakken en daar doorheen boren.

1 like

Ik snap dat kleuren soms iets kunnen afwijken maar dit is toch een hele andere kleur (de rechter kleur)?De linker is de kleur die ik erbij had uitgekozen en lijkt er wel gewoon op. Op de pot staat wel deze kleurcode, kan ik hier mee terug gaan? :thinking:

1 like

Kleur op een website is echt niet te vergelijken met kleur uit de pot, en het kan ook in jouw huis weer heel anders zijn door lichtinval. Je kan het proberen maar ik zie meestal dat ze wel wijzen op dat de kleur kan afwjken en je dus eerst zou moeten testen ipv gelijk een pot kopen…

2 likes

@Feather Ja dat snap ik en zou het ook niet erg vinden als het iets afweek maar op de kleurenwaaier in de winkel (speciaalzaak) was het ook echt die roze tint en niet dat zanderige. Heb hem dus echt in de winkel gekozen en niet vanaf internet. Al kan een staaltje natuurlijk ook afwijken van de echt verf of anders tonen in je eigen huis… bedenk me nu dat ze hem meestal ook nog wel even laten zien maar nu was er net een klant na mij en had hij het druk.

@Ovenschaal We gaan het meemaken… als hij lichter opdroogt denk ik dat het alsnog een heel andere kleur is, ik vind het meer zanderig dan roze. De linker zou dan nog meer in de buurt komen🙈.

Dan ga ik morgen toch gewoon maar even terug want deze kleur is hoe dan ook niet wat ik wil. Bedankt voor het meedenken in ieder geval! Blijft een lastig iets haha met al die verschillende tinten en lichtinvallen!

Ik heb een keer witte verf gekocht die toen ik het op de muur deed beige leek. Dit bleek toen een badge die verkeerd was te zijn. Het was in de aanbieding die week en er stond een enorme stapel emmers met deze verf die allemaal weg/terug kon. Dus ik zou zeker even terug gaan!

1 like

Weet niet of het echt in dit topic past; maar ik heb in m’n nieuwe huis twee stopcontacten (naast elkaar) die lijken te blokkeren. Ik krijg er geen stekker in, alsof er een plaatje achter de gaatjes zit of zo. Weet iemand misschien de oplossing?

1 like

Is het misschien een kindveilig stopcontact? Ik had er een aantal in huis met zo’n plaatje, daarbij moet je de stekker er harder in duwen. Maar ik vind ze zo vervelend dat ik het frontje eraf heb geschroefd en dat plaatje eruit heb gehaald

Heb je het plaatje al eraf geschroefd om te kijken?

2 likes

Heeft iemand praktische tips voor een nieuwe badkamer? Dingen waar we op moeten letten bij het ontwerp, handige nissen enz

Stopcontact in de buurt van de kraan voor je föhn oid

4 likes

Nissen in de douche, niet een te donkere en gladde tegel (zooooveel kalk zie je daarop), zo min mogelijk glas (zelfde kalk verhaal), een stopcontact laten maken op de plek waar een kast komt (wij kunnen onze tandenborstel nu uit ‘t zicht opladen in de kast), dimbaar licht (ideaal als je ‘s-nachts naar de wc moet) en vloerverwarming + radiator waar je je handdoeken op kan laten drogen.

Dat zijn mijn tips denk ik wel zo’n beetje.

8 likes

Nu hebben wij een donkere gladde marmer look tegel uitgezocht, zie je daar veel kalk op?

Ik heb zelf douchewanden en vloer met Vietnamees hardsteen, dus donker, glad en glimmertje erin. Maar ook poreuzer dan gebakken tegels. Ik houdt het kalk onder controle door altijd na het douchen de wanden en glazen douchewand met een trekker droog te maken. Daarnaast helpt het zachtere water in mijn stad (020). Dat is prima te doen. Maar ik zou dit nooit zelf uitkiezen. Op de vloer en achterwand toilet is het prima, maar op het natte deel in de douche echt bewerkelijk.

1 like

Wat hierboven is genoemd en let op wat voor tegel je kiest. Wij hadden in de winkel tegels gekozen die zowel op de vloer als op de muur zouden kunnen. In de praktijk waren ze heel zwaar en daardoor lastig te tegelen op de muur en heel hard waardoor ze lastig op maat te snijden waren. Er was zoveel snijverlies dat we extra tegels moesten bestellen en dat was qua batchkleur en levertijd heel stressvol (en duur :sob:).

2 likes

Ik zou echt uitkijken met een donkere tegel op de vloer als je geen zin hebt in elke keer je douche helemaal droog maken (alleen met een trekker volstaat bij ons niet, er moet ook nog een handdoek overheen - uiteraard niet altijd zin in dus dan zie je veel kalk).

Hangt denk ik ook wel af in welk deel van NL je woont. Hier zit best veel kalk in het water.

2 likes

De vloertegel zal licht en mat zijn, dus dat scheelt weer. Thnx voor de tips allemaal

4 likes