Dankjewel!!
Plus extra elektrisch verbruik.
Dat is echt verwaarloosbaar, ik denk dat m’n elektrische tandenborstel meer verbruikt in een jaar.
Welke witte zijdeglans verf voor binnen denkt er goed?
We gaan van donkergrijs naar witte kozijnen. We hebben nu Flexa strak in de lak en het dekt gewoon na 2 a 3 keer nog niet. Ellende ellende. Ben zo klaar met het schilderen haha.
Heb het idee dat terpentineverf altijd veel dikker was en dekkender.
Mijn vriend en ik gebruiken alleen nog maar Sigma S2U Nova via verfwinkel.nl
Ik ben echt zo klaar met al dat klussen/dingen ophangen
Gisteren is m’n vader geweest en vandaag zouden we de raambekleding (jaloezieën) er gewoon op kunnen klikken
Maar nu is het dus nèt scheef gegaan (waar dat ovalere openingetje zit met dat rondje er onder) waardoor we dus het er niet fatsoenlijk op krijgen, de twee rechtse gaan wel en dan zit de bovenste balk gewoon goed maar doordat die linker scheef zit, trekt ie heel de jaloezie scheef…
Wij hebben een kleine bakstenen muur die wit geverfd is. We zouden graag de originele bakstenen laten zien, maar is dat een beetje doen? Heeft iemand hier ervaring mee en wat is dan de beste methode?
Binnen of buiten? Binnen zou ik er niet aan beginnen.
Binnen inderdaad. Buiten kan ik nog wel eea vinden over hogedruk spuit, maar binnen is wat minder te vinden. Ik zie bij amerikaanse youtubers wel wat chemisch spul waar het mee lukt. Heb je er ervaring mee?
Nou hierbij het eindresultaat! Ben er heel blij mee. De volgende keer zou ik er een loper in 1x kleur zonder streep bestellen want door de draai in de trap heb ik hem steeds iets moeten laten inspringen. Het valt door de roedes niet zo op maar wel jammer.
Ik denk nu toch dat de vorige professioneel was gelegd want die waas aan beide kanten schuin genaaid. Die techniek heb ik niet maar zo is het ook best mooi geworden.
Echt mooi en stoer dat je t zelf hebt gelegd!
Ik probeer mijn keukenkraan te vervangen, ik heb het juiste gereedschap maar die schroef zit zó vast dat het me bijna niet lukt en ik ben nu zo gefrustreerd.
is het niet voldoende om een volkernlatje te kitten? 6-10 mm h
volkern is eigenlijk een massieve HPL, volledig waterproof, waarschijnlijk wel te vinden bij de locale dhz om direct te verzagen
voor een douchevloer in helling wordt gemiddeld 1cm per lopende meter helling voorzien dus dit zou wel voldoende moeten zijn lijkt me, desnoods plak je er twee op elkaar
In mijn vorige huis had ik een kabelgoot vastgekit aan de vloer en dat werkte prima. Niet per see een hele mooie oplossing maar wel een klein opstaand randje.
Maar klinkt ook alsof het verkeerd is aangelegd, het water zou altijd moeten aflopen naar het putje om vochtschade en lekkage te voorkomen. Onze huidige badkamer heeft weer de douche gelijkvloers maar daar loopt het wel goed af. Voor wat waterrestjes gebruiken we zo’n vloertrekker.
Ja volkern is te koop als plaat die dan verzaagd moet worden, niet echt makkelijk zelf te doen omwille van de hardheid. Daardoor ligt de prijs natuurlijk hoger om mee te starten…
Meranti is opzich wel een stabiele houtsoort maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet lang zal houden in je douche omwille van de hoeveelheid en frequentie van water. Hoe zou je het afwerken?
Zou zoiets als dit misschien werken? Kan sowieso tegen water. Moet het wel toevallig ongeveer uitkomen qua maat, hardsteen lijkt me ook niet makkelijk netjes te verzagen zelf.
Wij hebben iemand ingehuurd om onze woonkamer en slaapkamers te komen verven.
Eerst vertrok hij zonder iets te zeggen de eerste dag na 1 uur. Hij gaf aan dat er een familie noodgeval was. Toen kwam hij dus weer een paar dagen later. Wij zitten dus al een paar dagen met een lege/afgedekte woonkamer en slaapkamers. Hij vertelt doodleuk dat hij de dag ervoor een klus had terwijl de dag ervoor eerst ook een dag was dat hij bij ons zou komen verven.
Maar goed, alles maar dan ook alles zit onder de verf, ook m’n plafond, deuren, ramen, vensterbanken en het is scheef afgeplakt geweest en heeft op vele stukken niet gedekt. Ik weet gewoon niet wat ik er morgen van moet zeggen, hij gaat de stukken bijrollen (terwijl hij gespoten heeft). Wat ik hoor, is dat dat eigenlijk niet kan, kleine stukjes rollen over gespoten verf.
We gaan hem dan ook niet meer de slaapkamers laten doen, maar ben een beetje bang hoe hij gaat reageren aangezien we dat wel hadden afgesproken. Maar dat zijn nog heftigere kleuren, dus als dat niet netjes zit, zou ik nog veel meer ervan balen. We hebben verder niets getekend.
Update: we hebben de schilder gisteren een bericht gestuurd en daarin benoemd wat we al met hem hadden nagelopen, dat we tot in de avond laat zijn bezig geweest met schoonmaken en we het boven niet aandurven na deze ervaring. Gevraagd of hij de woonkamer komt rechttrekken zoals hij dat zelf noemde gisteren.
Nu heeft hij geantwoord dat hij het gevoel heeft dat het vertrouwen weg is en dat hij niet meer komt, maar dat we hem wel moeten betalen voor gisteren. Of hij komt nog wel, maar dan doet hij de hele klus alsnog. Oh ja, hij zegt dat het normaal is dat het niet dekt en dat er overal verf zit (daar plak je toch voor af?).
Bij daglicht is het allemaal nog veel erger helaas . Ik heb ook geen idee hoe je dit moet herstellen zonder nog een keer alles inclusief plafond te spuiten.