Klussen in huis-topic

waarom zou je online een keuken willen kopen?

2 likes

Omdat ik elders geen hoekkeuken kan vinden met het formaat 180 X 230 voor minder dan 5000 euro😅

Is Ikea duurder? Geen flauw idee, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent, zo online lijkt me echt een te grote gok

3 likes

Heb je marktplaats al geprobeerd? Misschien is dat nog wat.

1 like

Thanks! Ik huur particulier dus is maar net hoe de wind waait of ze er wat mee doen of het mijn verantwoordelijkheid vinden.

1 like

Als ik het bedrijf voor recensies niet kan vinden op iets als trustpilot én het om iets belangrijks gaat als een keuken zou ik het sowieso niet doen. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit een goedkoop is duurkoop kwestie zou zijn.

8 likes

Ik zou zeker naar marktplaats kijken maar ga ook “bekende” keukenzaken af en kijk naar toonzaalmodellen. Die zijn mits kleine aanpassingen naar je smaak en afmetingen te krijgen voor een fractie van de prijs.

4 likes

€5000 voor een nieuw keuken van dat formaat dan moet je bijna wel rotzooi kopen. Zou dan eerder kijken of je tweedehands iets bij elkaar kan sprokkelen. Iig de apparatuur 2e hands scheelt al heel veel geld.

4 likes

Onze hoekkeuken van IKEA met keramieken blad was 5500 euro en wel iets groter dan 180 bij 230. En dan hadden we ook nog wat luxe apparatuur erbij (800 voor de vaatwasser bijvoorbeeld, dat kan makkelijk goedkoper). Ik zou toch nog eens kijken in de ikea planner, want ik denk dat kopen bij zo’n bedrijf juist een heel duur grapje gaat worden.

Je kunt ook bij Kvik kijken, die verkopen ook wel eens showroom modellen volgens mij.

2 likes

Ik zie bij Superkeukens ook best veel showroommodellen onder deze prijs staan, staat daar misschien iets tussen?

2 likes

@Ainu @George @mikselke @Daelyss @Willy @Nefertiti @Takkie
Bedankt voor jullie tips en adviezen!

Marktplaats en Nederlandse keukenfirma’s hadden tot nu toe niet dit formaat (in een goede staat)

De Ikea ga ik morgen even op mijn laptop proberen😊

3 likes

Hornbach heeft ook keukens. Geen idee van kwaliteit maar zag er wel goed uit.
Prijs weet ik niet maar Hornbach staat bekend om lage prijzen volgens mij.

Edit. Zelf bij ikea keuken rond 8000 gekocht. Bijna helft daarvan is apparatuur(dit kon goedkoper). Wij besparen op montagekosten door het zelf te doen. Ook het werkblad. Als we ‘mis’ zagen hebben we zo nieuw stuk voor 150 euro bijvoorbeeld en montage kostte meer dan blad zelf.

2 likes

Was het beetje te doen om de ikea keuken zelf te monteren?

4 likes

Oh nee dat wist ik niet! Die ga ik ook even bekijken!

De IKEA ontwerpstudio doet het nog niet, dus even bij familie proberen😊

1 like

Geen idee. We hebben bouwvertraging dus staat nog ingepakt in de garage :cry: al dik 3 maanden bedenk ik me net.
Hopelijk in januari.

1 like

een bevriend architectenkoppel met twee linkerhanden kregen het wel vlot in elkaar, ze hebben wel ergens anders fronten in fenix besteld maar volgens mij maakt dat geen verschil voor het plaatsen en afstellen

1 like

Dat klinkt goed!

1 like

Heeft iemand recent zijn voor- achtertuin laten doen ivm een indicatie van de prijs? Het gaat om volledig nieuw inrichten/ planten, ontwerp alles.

2 likes

Mijn schoonvader en man hebben onze keuken zelf gemonteerd. Mijn schoonvader is vrij handig, maar begint oud te worden en mijn man is wel oké. Het was goed te doen voor hun. Ben echt blij met mijn Ikea keuken. Je kan makkelijk nieuwe lades en accessoires kopen. Kom er na een paar weken achter dat we wel extra planken en lades kunnen gebruiken.

4 likes

Wij drie jaar geleden tuin, tuin is 88m2. Geen ontwerp, zelf wat gekozen. Nieuwbouw dus grond etc moest gedaan worden, drainage, 2 pergola’s over het pad, tegels, gras, plantenbak verhoging, planten hebben we zelf gedaan. Denk ongeveer 16.000 totaal. Wel dus drie jaar geleden dus tel maar wat bij de prijs op. En ik woon in het noorden dus wellicht goedkoper dan wanneer je bv in het westen woont?

4 likes