Klussen in huis-topic

Phoe, nee, dat weet ik niet. Maar ik heb wel altijd geleerd dat apparaten die water opwarmen, heel veel stroom trekken en dat je ze dus alleen in een stopcontact moet doen, niet in een verlengsnoer of iets. Als jouw koffieapparaat dit effect heeft, zou ik eens langslopen of deze direct in een contact zit en of de groep in de meterkast wel krachtig genoeg is. Vraag me af of dat met de dimmer te maken heeft.

2 likes

@PrincessPeach ja dit was mijn gedachte ook, er zit eerder een probleem in je circuit dan in de dimmer vermoed ik. Als je beiden op één verlengsnoer hebt zitten kan je dat idd simpel aanpassen. Als dat niet is ben je verder van bed denk ik.

3 likes

@TanteBetje @Ainu geen verlengsnoeren maar ik vermoed wel dat zowel de lamp als het koffiezetapparaat op dezelfde groep zitten. Dan kan ik dat beter aanpassen dus.

2 likes

Spiegelklemmen? Even ook googlen.

Ik vond ook dit, maar weet niet hoe het heet;

5 likes

Mijn badkamerspiegel hangt gewoon aan haakjes, maar de spiegel zelf heeft ook uitsparingen waar die haakjes dan invallen

1 like

Heeft iemand nog tips voor het zo goedkoop mogelijk vernieuwen van een badkamer? Wij hebben enorme pech met het appartement dat we hebben gekocht en zitten nu al ruim 5 maanden met lekkages. De conclusie is nu dat de hele badkamer vervangen moet worden omdat alle leidingen/afvoeren opnieuw aangelegd moeten worden. We hebben hier echttttt niet op gerekend en waren nooit van plan zo veel geld uit te geven aan dit afgrijselijke huis. Wil ook zo snel mogelijk verhuizen (dream on haha). Maar goed. We zijn nu dus op zoek naar een zo goedkoop mogelijke manier om de badkamer aan te leggen. Heeft iemand hier nog tips voor? Juist wel via een badkamerzaak of juist zelf alle materialen kopen en een loodgieter en tegelzetter regelen? Wat voor type douche is bijvoorbeeld het goedkoopst? En heeft iemand misschien een indicatie van een recent geplaatste badkamer (klein, niets fancy?). Ik kan wat betreft dit gewoon niet meer helder nadenken omdat we al zoooo lang met dit gezeik zitten en ons hele huis in puin ligt terwijl we alles hadden opgeknapt.

Het is een kleine badkamer en we hebben al een spiegel en badkamermeubel gekocht (we hadden de badkamer gepimpt en daarna kwam het lekkage gezeik) dus qua materialen zijn het tegels en een douche en een wasmachine aansluiting.

3 likes

Geen tip, maar is dit niet iets wat je onder het mom van verborgen gebreken kunt verhalen op de verkoper? Echt shit zeg, veel succes gewenst!

3 likes

schuifdeur! pas nog gedaan bij een klant, helaas nog gee foto’s van
je kan ze ook gewoon op een osb plaat laten verlijmen en dan ophangen met aluminium z-profielen

We zijn daar nog mee bezig, maar de kans is klein dat we geld krijgen. Beetje te veel gedoe om uit te leggen allemaal. Maar thanks voor de tip! :blush:

Nogal naast de kwestie maar valt dit niet tenminste gedeeltelijk onder dekking van je woningverzekering igv lek in een leiding?
Goedkoopste lijkt me om gewoon zelf de handen uit de mouwen te steken maar dat zien jullie misschien niet zitten?

Ja deel onder verzekering via vve maar het zijn 5 lekkages geweest op verschillende plekken dus niet alles. En de duizend lekdetecties ook niet. We hebben dit allemaal al goed uitgezocht verder dus ben vooral op zoek naar tips voor de badkamer! En ja slopen gaan we zelf doen maar aanleggen niet. Zeker na dit gezeik ga ik geen enkel risico meer nemen en wil ik er hierna eindelijk vanaf zijn en geen risico lopen dat we zelf iets verkeerd aanleggen.

1 like

Wat rot om te horen en dat dit jullie overkomt :disappointed:
Wij hebben zelf onze badkamer volledig vernieuwd dus helaas heb ik hier verder geen tips voor. Hopelijk kan een medeforummer je verder helpen!
Succes :four_leaf_clover:

1 like

Wat een rotsituatie. Ik zou een goede loodgieter zoeken en met hem bespreken wat hij kan doen, en wat jullie zelf kunnen doen om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Qua douche is, afhankelijk van de aansluiting een douchebak het goedkoopst. Ook al lijkt tegelen goedkoper, de verzonken afvoer is vrij duur en is niet makkelijk te installeren. En dan moeten de tegels ook nog onder afschot getegeld worden. Dat maakt het allemaal duurder. En dan een douchegordijn. Niet het mooiste, maar wel kostenbesparend. En je kunt later altijd een glazen wand of deur plaatsen als het financieel beter uit komt.

Qua goedkope spullen zou ik denken aan de Hornbach, of een winkel als Sani-dump. Voor de badkamer van mijn moeder hebben we daar een glazen douchewand uit de showroom meegekregen, voor 250 euro. De Sani-dump heeft zelfs ook nog een outlet, en daar kun je ook tegels krijgen, en kranen etc. Niet de mooiste, maar wel echt heel goedkoop. Succes!

6 likes

Dankjewel!!

3 likes

Wat een rotsituatie zeg! Als je iemand kent die handig is of via via een loodgieter kunt inhuren voor kleine klusjes zou ik dat doen en verder zoveel mogelijk zelf doen. Wij hebben een tijdje geleden een nieuwe douche geplaatst en daarvoor hebben we de douchebak + twee glazen wanden bij Sanidump gekocht, dat is gewoon basic spul. Veel sanitairzaken hebben ook wel outlets, ik denk dat het wel kan lonen om wat van die zaken op te bellen en te vragen of je goedkoop iets kan overnemen. Voor tegels zou je ook bij een lokale zaak naar een restpartij kunnen vragen, er zijn altijd wel tegels die niet meer verkocht worden en waar ze graag van af willen.

Verder zou ik (als je zelf niet handig bent) vooral al het leiding- en aansluitwerk door iemand laten doen die er verstand van heeft. Wij hebben bijvoorbeeld zelf de mengkraan vervangen, leek heel simpel, maar die bleek toch te zijn gaan lekken waardoor we alsnog met een lekkage zaten.

3 likes

Zijn er dingen uit de huidige badkamer die je opnieuw kunt gebruiken? Bijv een wasbak of toiletpot waarbij alleen de leidingen lekken, denk dat je dat nog wel opnieuw kan gebruiken.

Als jullie echt goedkoop willen zou ik kijken wat je tweedehands kunt kopen. Ik heb zelf een (Ikea) wasmeubel en bijpassende kast op marktplaats gekocht voor 60 euro. Kostte wat tijd om degene te vinden die ik wilde, maar hij is in prima staat en een schijntje van de nieuwprijs. Ik was ook op zoek naar een (design)radiator maar heb die uiteindelijk nieuw gekocht door tijdgebrek. Let er wel goed op dat je de juiste aansluiting hebt!
Er zijn ook ontzettend veel mensen die wasbakken en kranen voor weinig geld of gratis weg doen.

2 likes

Wat een ellendige situatie zeg, zo balen als je net alles hebt opgeknapt en er dan zo’n aap uit de mouw komt. Ik begrijp hoe je je voelt want Wij hebben min of meer hetzelfde wel een light versie hoor, maar het lekt in de meterkast als je de bubbels van het bad aan zet, de douche kan maar op 1 temperatuur, als je de wc doortrekt begint er vanalles te borrelen onder het bad. Wij hadden het hele huis verbouwd behalve de badkamer en kwamen er pas na een half jaar verbouwen achter dat de badkamer niet functioneerde naar behoren.

Hoewel onze badkamer er wel heel oké uit ziet heeft tot nu toe elke loodgieter/klusjesman/badkamerzetter gereageerd dat het het beste en uiteindelijk goedkoper is om alles te slopen en opnieuw te beginnen. Dan kunnen ze precies zien hoe het leidingwerk loopt en wat er mis gaat. Maar dat gaan jullie volgens mij al doen!

Wij zijn 2 weken terug in een badkamerwinkel geweest, geen dure zaak sanidirect was het geloof ik. Zij kwamen voor onze badkamer uit op 20k :smiling_face_with_tear:. Dan deden we niks geks of luxe. Was wel inclusief slopen, zelf slopen zou ongeveer €1200 schelen. Gaat wel om een badkamer die iets groter is dan gemiddeld en dat maakte het duur zei hij.

Nou dat geld hebben we even niet omdat we niet op de badkamer hadden gerekend dus we gaan toch zelf alles bij elkaar shoppen via internet. Heel verhaal maar hieronder mijn tips:

Tip van een bevriende loodgieter om geen inbouwkranen maar opbouwkranen te nemen zodat mocht er iets mis gaan ze er altijd bij kunnen. En neem liever een basic lijn van een bekend merk dan een vaag merk waar je geen onderdelen meer van kan vinden (dat probleem hebben wij nu waardoor onze douche niet te repareren is). Bij tegels opletten dat het makkelijk tegelen is (visgraat patroon of hele grote tegels is moeilijker tegelen) en dat het niet te harde tegels zijn die bij het snijden verkeerd afbreken. Badkamermeubel heb je al maar die zijn bij Ikea bijv een stuk goedkoper dan in de badkamerwinkel. Tegels in de aanbieding kopen of via een outlet. Een toilet kun je bij bepaalde zaken een hele set kopen waardoor dat soms nog goedkoper is dan in de praxis oid (Geberit UP100 toiletset met Saniclear Jama randloze toiletpot incl softclose zitting - SK22111 | Sanitairkamer.nl) bijv deze dan heb je wel de wat stevigere lijn van geberit maar niet duur. Oh en de indeling hetzelfde houden, dat scheelt loodgieterswerk.

Voor alle overige tips houd ik mij ook aanbevolen want we hebben nog niemand met tijd om hem te zetten dus voorlopig nog geen nieuwe badkamer :cry:

4 likes

Ja dit is ook een goeie idd! En bijv BVA auctions in de gaten houden.

2 likes

En als je niet alles tegelt? Wij hebben delen gestuckt en delen getegeld. Hierdoor waren we een stuk goedkoper uit.

2 likes