Ja en superhandig dat alle accessoires van IKEA perfect passen al denk ik dat het bij andere keukens ook vast past, maar je hoeft het in ieder geval niet na te meten.
Zijn er mensen die zelf hun vloer geïsoleerd hebben? Vanuit de kruipruimte.
wat wil je erover weten?
Mijn vriend heeft dit in ons oude huis gedaan.
Op welke manier hebben jullie het gedaan, met van die luchtzakken of snippers of andere manier? Zie online vanalles en dan vraag ik me af of we het toch beter door iemand kunnen laten uitvoeren, anderzijds lijkt het me ook weer niet zo heel ingewikkeld en kan je zo natuurlijk wel wat geld besparen. Was het te doen om zelf zo lang in de kruipruimte te liggen? Zag wel dat je ook een soort pomp hebt om die chips erin te “schieten”. Hoe vochtproblemen voorkomen met bijv. die luchtzakken als het volledig dicht is?
als je het zelf zou willen doen zou ik eerder opteren voor dichte isolatieplaten die je tegen de betonplaat aanbrengt, lijkt me het meest efficiënte en foolproof, wel aan beide zijden een dampscherm aanbrengen. Of het te doen is lijkt me voral een kwestie van hoe behendig, lenig en niet-claustrofobisch je bent.
Mijn ouders hebben als jaren snippers. Er was laatst een man over de vloer om advies te geven of het nog beter geïsoleerd kon. Hij zei dat hij nu foam tegen de vloer aan schoot in de kruipruimte en dat snippers/chips ook wel goed werken maar foam beter werkt. Bij mijn ouders kon hij uiteindelijk niets doen omdat je geen foam kan spuiten als je chips hebt liggen want dan kunnen ze er niet goed bij omdat het heel heet is om in de chips te liggen.
Mijn droom (andere chips)
We moeten beslissen over de verlichting in de keuken en waar ik eerst kon kiezen voor verschillende hanglampen, kan dat nu niet meer. We hebben skylights geplaatst boven eettafel en eiland en zijn hierdoor beperkt in keuze.
Aannemer dacht aan railsysteem met opbouwarmatuur op maar ben niet helemaal overtuigd. Wil niet het gevoel krijgen dat ik in een industriële loft woon.
Zo hard aan het twijfelen nu.
Ja, het is heerlijk! We hebben er 1 aan het plafond en 1 aan de muur hangen. Ik zou je wel aanbevelen om het paneel op ongeveer twee meter van waar je zit op te hangen (anders brand je weg). In de woonkamer die bij ons ruim is, is het paneel genoeg om het warm te houden.
wellicht hangt het af van het merk?
Verwarmt alleen de persoon en niet de ruimte zelf. Ik vind een elektrisch kacheltje fijner
Bij mijn schoonouders voel je hem alleen op 50 cm afstand en die van hen was niet heel goedkoop (iets van 300 euro). Eindstand staat hij daar nooit aan.
Bij mij ouders hebben de vorige bewoners zo’n ding aan het plafond gehangen. Merk er nooit wat van.
Wij hebben op werk infrarood panelen en ondanks dat de vloer niet afsluit en niet geïsoleerd is verwarmen de panelen echt heel goed, de hele ruimte voelt warm aan.
Ik had op kantoor ook een paneel en die werkte heel prettig. Was in beide ruimtes geen verwarming mogelijk. En tis echt veel duurzamer. (begreep ik van collega’s die dit uitgezocht hebben haha)
Nee ik heb het paneel van kantoor hier staan, wil wel foto voor je maken.
En op locatie hebben we wel echt teringdure, geïnstalleerd door een bedrijf. Zit ook een thermostaaatknop bij.
Euro mon soleil 691 WiFi.
Artikelnummer: 36.163.6
Volgens mij had Vera camilla er ook en zag ik een instastory oid dat ze het niet deden (maar lag wellicht aan de installatie) dus mss kun je er op haar insta/joetoeb nog iets over terugvinden?
Ik heb een vraag over dimbare lampen. Ik heb een lamp gekocht (zonder peer, een strook LED is het) en aangesloten op de bestaande dimmer in mijn woonkamer. Nu zijn er drie problemen:
- De lamp zoemt
- De lamp is op de zachtste stand nog te fel
- De lamp flikkert (op de zachtste stand)
Ik vind de lamp leuk en wil m graag houden, maar niet als dit zo blijft. Is er een manier om dit te fixen? De dimmer anders instellen? Een andere dimmer en/of aansluiting?
Google helpt me niet echt verder
Thanks. Weet je toevallig ook of je een dimmer überhaupt een andere range kunt geven?