Klussen in huis-topic

Ah thanks voor deze uitleg. Klopt het dan dat ik hieruit interpreteer dat mijn led wel nog verder gedimd zou kunnen worden, maar dat de dimmer dat niet toelaat? Dan is t namelijk wel de moeite waard om de boel te veranderen. Anders stuur ik de lamp terug want dan is t teveel een tlbuis helaas haha

Ja! Ik kreeg een dimmer die ook met een piefje nog beter kon tunen. Nu kan het echt heel goed gedimd. Althans als de LED dimbaar is, natuurlijk.

2 likes

Ik had dit ook en na uitgebreid onderzoek op tweakers heb ik deze dimmer besteld en die werkte perfect! En stukken goedkoper dan veel andere dimmers.

Ik heb hem nu inmiddels vervangen door een WiFi dimmer zodat ik ook tegen de Google kan schreeuwen dat de lampen op zoveel procent moeten, daar zou je ook nog naar kunnen kijken als je meer smart home dingen hebt.

4 likes

Weet jij of @Ainu ook hoe dit werkt met meerdere led-lampen op 1 dimmer? Wij hebben nu 9 ledlampen op 1 universele dimmer maar zodra je het koffiezetapparaat ofzo aan zet gaan ze zwakker branden. Totaal zijn de lampen meer dan 100 Watt, daarom hebben we ook een universele dimmer gekocht.
Kan ik het beste weer de standaard dimmer terugzetten of een echte leddimmer kopen ipv universeel?

1 like

Phoe, nee, dat weet ik niet. Maar ik heb wel altijd geleerd dat apparaten die water opwarmen, heel veel stroom trekken en dat je ze dus alleen in een stopcontact moet doen, niet in een verlengsnoer of iets. Als jouw koffieapparaat dit effect heeft, zou ik eens langslopen of deze direct in een contact zit en of de groep in de meterkast wel krachtig genoeg is. Vraag me af of dat met de dimmer te maken heeft.

2 likes

@PrincessPeach ja dit was mijn gedachte ook, er zit eerder een probleem in je circuit dan in de dimmer vermoed ik. Als je beiden op één verlengsnoer hebt zitten kan je dat idd simpel aanpassen. Als dat niet is ben je verder van bed denk ik.

3 likes

@TanteBetje @Ainu geen verlengsnoeren maar ik vermoed wel dat zowel de lamp als het koffiezetapparaat op dezelfde groep zitten. Dan kan ik dat beter aanpassen dus.

2 likes

Spiegelklemmen? Even ook googlen.

Ik vond ook dit, maar weet niet hoe het heet;

5 likes

Mijn badkamerspiegel hangt gewoon aan haakjes, maar de spiegel zelf heeft ook uitsparingen waar die haakjes dan invallen

1 like

Heeft iemand nog tips voor het zo goedkoop mogelijk vernieuwen van een badkamer? Wij hebben enorme pech met het appartement dat we hebben gekocht en zitten nu al ruim 5 maanden met lekkages. De conclusie is nu dat de hele badkamer vervangen moet worden omdat alle leidingen/afvoeren opnieuw aangelegd moeten worden. We hebben hier echttttt niet op gerekend en waren nooit van plan zo veel geld uit te geven aan dit afgrijselijke huis. Wil ook zo snel mogelijk verhuizen (dream on haha). Maar goed. We zijn nu dus op zoek naar een zo goedkoop mogelijke manier om de badkamer aan te leggen. Heeft iemand hier nog tips voor? Juist wel via een badkamerzaak of juist zelf alle materialen kopen en een loodgieter en tegelzetter regelen? Wat voor type douche is bijvoorbeeld het goedkoopst? En heeft iemand misschien een indicatie van een recent geplaatste badkamer (klein, niets fancy?). Ik kan wat betreft dit gewoon niet meer helder nadenken omdat we al zoooo lang met dit gezeik zitten en ons hele huis in puin ligt terwijl we alles hadden opgeknapt.

Het is een kleine badkamer en we hebben al een spiegel en badkamermeubel gekocht (we hadden de badkamer gepimpt en daarna kwam het lekkage gezeik) dus qua materialen zijn het tegels en een douche en een wasmachine aansluiting.

3 likes

Geen tip, maar is dit niet iets wat je onder het mom van verborgen gebreken kunt verhalen op de verkoper? Echt shit zeg, veel succes gewenst!

3 likes

schuifdeur! pas nog gedaan bij een klant, helaas nog gee foto’s van
je kan ze ook gewoon op een osb plaat laten verlijmen en dan ophangen met aluminium z-profielen

We zijn daar nog mee bezig, maar de kans is klein dat we geld krijgen. Beetje te veel gedoe om uit te leggen allemaal. Maar thanks voor de tip! :blush:

Nogal naast de kwestie maar valt dit niet tenminste gedeeltelijk onder dekking van je woningverzekering igv lek in een leiding?
Goedkoopste lijkt me om gewoon zelf de handen uit de mouwen te steken maar dat zien jullie misschien niet zitten?

Ja deel onder verzekering via vve maar het zijn 5 lekkages geweest op verschillende plekken dus niet alles. En de duizend lekdetecties ook niet. We hebben dit allemaal al goed uitgezocht verder dus ben vooral op zoek naar tips voor de badkamer! En ja slopen gaan we zelf doen maar aanleggen niet. Zeker na dit gezeik ga ik geen enkel risico meer nemen en wil ik er hierna eindelijk vanaf zijn en geen risico lopen dat we zelf iets verkeerd aanleggen.

1 like

Wat rot om te horen en dat dit jullie overkomt :disappointed:
Wij hebben zelf onze badkamer volledig vernieuwd dus helaas heb ik hier verder geen tips voor. Hopelijk kan een medeforummer je verder helpen!
Succes :four_leaf_clover:

1 like

Wat een rotsituatie. Ik zou een goede loodgieter zoeken en met hem bespreken wat hij kan doen, en wat jullie zelf kunnen doen om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Qua douche is, afhankelijk van de aansluiting een douchebak het goedkoopst. Ook al lijkt tegelen goedkoper, de verzonken afvoer is vrij duur en is niet makkelijk te installeren. En dan moeten de tegels ook nog onder afschot getegeld worden. Dat maakt het allemaal duurder. En dan een douchegordijn. Niet het mooiste, maar wel kostenbesparend. En je kunt later altijd een glazen wand of deur plaatsen als het financieel beter uit komt.

Qua goedkope spullen zou ik denken aan de Hornbach, of een winkel als Sani-dump. Voor de badkamer van mijn moeder hebben we daar een glazen douchewand uit de showroom meegekregen, voor 250 euro. De Sani-dump heeft zelfs ook nog een outlet, en daar kun je ook tegels krijgen, en kranen etc. Niet de mooiste, maar wel echt heel goedkoop. Succes!

6 likes

Dankjewel!!

3 likes

Wat een rotsituatie zeg! Als je iemand kent die handig is of via via een loodgieter kunt inhuren voor kleine klusjes zou ik dat doen en verder zoveel mogelijk zelf doen. Wij hebben een tijdje geleden een nieuwe douche geplaatst en daarvoor hebben we de douchebak + twee glazen wanden bij Sanidump gekocht, dat is gewoon basic spul. Veel sanitairzaken hebben ook wel outlets, ik denk dat het wel kan lonen om wat van die zaken op te bellen en te vragen of je goedkoop iets kan overnemen. Voor tegels zou je ook bij een lokale zaak naar een restpartij kunnen vragen, er zijn altijd wel tegels die niet meer verkocht worden en waar ze graag van af willen.

Verder zou ik (als je zelf niet handig bent) vooral al het leiding- en aansluitwerk door iemand laten doen die er verstand van heeft. Wij hebben bijvoorbeeld zelf de mengkraan vervangen, leek heel simpel, maar die bleek toch te zijn gaan lekken waardoor we alsnog met een lekkage zaten.

3 likes

Zijn er dingen uit de huidige badkamer die je opnieuw kunt gebruiken? Bijv een wasbak of toiletpot waarbij alleen de leidingen lekken, denk dat je dat nog wel opnieuw kan gebruiken.