Koffie is leven

Deze vind ik het lekkerst uit de supermarkt. Veel aroma!

1 like

Fairtrade mild roast

Deze

1 like

Ik had net de kokos Nespresso cups gekocht en gelijk even als ijskoffie gemaakt, vind hem heerlijk! Lekker zachte koffie met erna een kokos nasmaak :ok_hand: ben benieuwd hoe hij is als hij warm is.

5 likes

Kokos?? Geweldig! Is dat de limited edition voor de zomer of zo? Ik ga morgen gelijk halen! :smiley:

Ja klopt! Ik had er ook nog niets over gehoord of gelezen, liep toevallig langs de winkel en dacht zullen ze niet iets nieuws hebben?
Ga deze week ook echt nog meer inslaan voor dat hij weer weg is.

Warm vond ik hem trouwens niet lekker :sweat_smile:

2 likes

Nooit gedacht dat ik dit zou vragen, maar wat is lekkere Senseo koffie? Ben in een vakantiehuisje met alleen maar een Senseo apparaat dus nood breekt wet :sweat_smile:

Dat bestaat niet

9 likes

Ik vond de mokka pads van de Hema altijd wel goed te doen. Donkerbruine zak.
Smaakt gewoon naar koffie trouwens, mokka is een soort boon, geen chocolade toestanden of zo.

1 like

Ik kreeg laatst de tip dat de Gold variant enigszins te doen zou zijn. Succes!

1 like

Zo jammer dat ik geen espressomachine heb, dit ziet er echt lekker uit. Maar wel veel werk en wat een afwas ook.

3 likes

Ohh leuk dit! Die siroop kan je wel eventjes bewaren denk ik. Heb je ook geen mokapotje ofzo? Daar maak ik mijn espresso mee.

1 like

Nee die heb ik niet. Ik in heb alleen een french press en sinds kort een opschenkfilter. En mokapotje staat op mijn lijstje! Net als een gadget aan Turks koffiepannetje. (al is dat niet echt helemaal espresso toch wat je daar mee zet, dan met de mokapot) .)

En ik denk idd ook dat je de siroop wel even kan bewaren.

2 likes

Ik wil waarschijnlijk voor m’n vriend z’n verjaardag een mocca master kopen. Heeft iemand die en is het het geld waard? We zijn maar met twee personen, maar drinken wel iedere dag koffie.

2 likes

Mijn Nespresso is vandaag officieel overleden :sob: een bonen machine staat al lang hoog op mijn verlanglijst dus denk dat ik eraan moet gaan geloven. Maar zie door de bomen het bos niet? Wie heeft de gouden tip

Ja is het geld echt waard! Zelf niet zo’n apparaat, maar familieleden wel. De apparaten lijken bijna onverwoestbaar. Bij de Doppio gebruiken ze hem trouwens ook (en vast bij meer soortgelijke zaken) Voor twee personen koffie zetten is ook prima te doen. Gewoon de verhoudingen etc. aanpassen en de koffie komt er prima uit. Als je het zonde vindt van de filters etc. dan kun je nog een Philips koffiezetapparaat overwegen die een thermoskan heeft. Maar om eerlijk te zijn vind ik die niet zo goed als de Mocca Master.

2 likes

Ik heb een koffiezetapparaat van Philips (2200 series) en ben er tevreden mee. Je hebt verschillende websites waarbij deze type apparaten worden vergeleken en de Philips werd wel goed beoordeeld. Je hebt bijv ook de Delonghi maar begreep dat ie meer onderhoud nodig heeft dan de philips

Als klant van de ing heb ik het goedkoper kunnen aanschaffen via de rentepuntenwinkel…

En als je echt een ruim budget hebt, zou je ook kunnen kijken naar het merk Jura​:heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Jaaa mijn ouders hebben een Jura en dat is echt de droom. Maar echt wel duur :sweat_smile: ik ga eens kijken naar die van Philips! Heb veel rente punten over dus komt goed uit haha.

1 like

Goed idee!

Ps, je kan ook kijken of de reinigingsset wordt aangeboden (voor ontkalken etc). Is handig om het ook vanaf het begin aan te schaffen!

1 like

Ooh ik heb ook veel rentepuntne! Dit is die waarmee je ook thee kan maken toch?

Hij is uitverkocht :frowning:

2 likes

Ik kijk nu naar de Philips LatteGo EP2230/10 omdat die ook capuccino kan maken. Is niet zo’n dikke aanbieding via de rentepunten als de uitvoeringen die dat niet kunnen, maar er is ook een voucher van 15% korting op huishoud artikelen dus daar pak je ook goeie korting mee.

Maar andere optie zou de Philips EP2221/40 zijn, dat is denk ik degene die @Jeezlouiz heeft. die is dus wel lekker afgeprijsd met de punten. Idd ideaal dat je er ook een theetje mee kan zetten!

1 like