Koffie is leven

Kan ik iemand blij maken met deze Vertuo cups? Ik heb nog twee volle Hazelino Muffin, twee Vanilla Custard Pie en drie Caramel Cookie :sweat_smile:

Gekregen bij een actie in oktober vorig jaar waar je voor een jaar aan koffie moest kopen en je dan een machine gratis kreeg… ik kende deze Nespresso cups nog helemaal niet dus heb maar wat uitgekozen waarvan ik dacht dat ik het lekker zou vinden en deze drie vind ik eigenlijk niet zo lekker…

Misschien zitten er toevallig liefhebbers in deze groep?

2 likes

Vandaag deze beauty opgehaald. Rib uit ons lijf maar zooo mooi. Nu oefenen met koffie zetten.

42 likes

:heart_eyes: zo mooi met dat hout!

1 like

Oooh zo mooi :heart_eyes:

4 likes

Zo mooi en leuk! Wij hebben toen een barista workshop gedaan haha, was wel heel leuk.

1 like

Dit is misschien vloeken in de kerk, maar wie heeft de gouden tip voor decafe koffiecups voor een Nespresso machine? Ik heb geaccepteerd dat het nooit hetzelfde als gewone koffie gaat zijn maar soms denk ik echt “wat drink ik??”

1 like

ik drink eigenlijk nooit decaf, maar ik weet dat Lidl de blauwe lungo cups ook in decaf heeft. en de gewone blauwe zijn lekker iig.

maar ik ben geen fijnproever oid dus misschien vloek ik in de kerk.

1 like

Ik vind die paarse (arpeggio) decaf van nespresso zelf wel prima eigenlijk, maar ik ben niet heel kieskeurig vrees ik dus of anderen die ook lekker vinden durf ik niet te zeggen :sweat_smile:

1 like

Ik vind die van Lor die blauwe lekker. Heb t enkel voor als ik in de avond koffie wil. En sowieso die van Nespresso vind ik ook lekker.

Heb ooit via zo’n site koffie kunnen bestellen (gratis) en dat was me toch goor :laughing: iets van koffievoordeel ofzo, dus die niet doen.

2 likes

Gewoon die van Nespresso!

3 likes

En hoe gaat het met afstellen enzo? Bevalt ie goed?

1 like

Ja hij bevalt heel erg goed! We hadden hiervoor een semi-automaat dus we waren al gewend om met piston en zo te werken. Maar dit is wel echt next-level. Ben ook heel erg blij met het stoompijpje, want ik drink veel cappuccino en hij werkt echt snel!

3 likes

Nice! welke koffie drink je nu?

We gebruiken nu Opal van Simon Levelt, maar gaan experimenteren met koffie van Café du Jour.

Kan op dit moment eigenlijk nergens beter koffie drinken dan thuis haha.

2 likes

Superleuk om de verschillen te proeven. Ik weet niet waar je woont maar ik zou zeker aanraden wat lokale koffiebranders op te zoeken en veel te proeven! In mijn ervaring is dat vaak lekkerder dan Simon Levelt.

edit: dat staat er een beetje veroordelend, wilde alleen maar zeggen dat er nog een hele grote specialty coffee wereld is die leuk verrassend en megalekker kan zijn, gewoon leuk en de moeite waard om te ontdekken als je zo’n mooie koffiemachine hebt (:

3 likes

Ja klopt! We zijn tot nu toe voor makkelijk verkrijgbaar gegaan maar zullen binnenkort wel e.e.a. uitproberen.

2 likes

Vind je dat er voldoende waterdruk achter het stoompijpje zit? Ik wil ooit ook een goede espressomachine, maar ik heb het idee dat ik alleen mooie microfoam kan maken met machines die op het waternet zijn aangesloten omdat er dan meer druk is.

2 likes

Oh dat heb ik nog nooit gehoord. Nee er zit echt veel druk achter!

1 like

De druk heeft niet zoveel te maken met de manier van watertoevoer. Veel van deze machines kun je zowel met een watertank als met een aansluiting op de kraan gebruiken, wij hebben onze Rocket laten ombouwen toen we een nieuwe keuken kregen.
In mijn ervaring levert een machine met thermoblock vaak niet genoeg druk op het stoompijpje, en met een boiler/warmtewisselaar wel. Maar ik heb zeker niet alle wijsheid in pacht hierover!

2 likes

Waarom zit er bij de Moccamaster een schepje voor twee kopjes. Omdat we even geen keuken hebben heb ik filterkoffie gekocht in plaats van bonen. De bonen wegen we af, maar de filterkoffie niet. Dat doen we met een schepje. Dus even opgezocht online hoe je dat normaal doet.

Wij steeds 1 schepje per koffie, maar het was wel heel sterk en een beetje sludgy. Veel te veel koffie dus. Ik dacht gewoon dat ik filterkoffie niet meer lekker vond haha. Dus dat hebben we nog drie dagen zo gedronken :’)