Ik wil iemand graag een percolator cadeau doen, heb gekozen voor 1 van bialetti. Maar nu wil ik er ook graag koffie bij geven, zodat ie meteen gebruikt kan worden. Ik ben zelf niet echt een koffiedrinker. Wat vinden jullie als kenners een goed merk van gemalen koffie? Oja diegene houd van espresso’s of zwarte koffie dus het mag wel sterk zijn denk ik.
Wij hebben nu een Sage Bambino met losse maler.
We willen graag net wat beter dus zitten nu te kijken naar een Quickmill 820. Mijn vriend had de maler Eureka Mignon erbij gevonden. Is er iemand die heel toevallig deze combi heeft staan?
Nee niet met de Quickmill, maar wel de Eureka Mignon eerst naast onze Solis Barista Pro (toen nog Solis, nu Sage) gebruikt en dat was echt al een enorme verbetering! De maler maakt echt heel veel uit en ik kan de Mignon zeker aanraden.
Inmiddels hebben we een 969 Elba espressomachine, omdat we voor een E61 zetgroep wilde gaan (beetje technisch) maar dan zit je weer in een hogere prijsklasse dan die Quickmill, dus denk dat die combi vrij goed is.
Ja, ik heb die combi! Bevalt prima, maar mijn vriend heeft het indertijd uitgezocht, weet niet precies de ins en outs.
Welke het liefst duurzame cupjes raden jullie aan? Ik wou Koffiejongens bestellen maar via de zoekfunctie vond ik een niet enthousiaste reactie haha
Max 45 cent per cupje.
Wat vinden jullie een goede koffiemolen? Mag max 100 euro zijn.
Handmaler? Of automatisch?
Automatisch als het kan.
Oke! Dan heb ik geen tips helaas, hopelijk iemand anders!
Wakuli?
De reviews op Google zijn wel echt overwegend lovend. Overweeg ‘t zelf te proberen ook.
ik vond wakuli echt niet lekker. ze adverteren met dat ze de koffie minder branden waardoor het een fruitge smaakt heeft, ja dat is zo en dat vond ik echt niet te drinken
Ik ben wel fan, maar ik houd ook echt niet van die donkergebrande koffie! Smaken verschillen
Wij hebben een Solis Scala, die vind ik prima maar erg statisch. Blijkbaar hebben ze nu een Zero Static variant, die is 120 maar misschien kun je hem l ergens in de aanbieding vinden?
Hoi lieve koffiesnobs,
Ik drink thuis graag cappuccino of cortado en wil voor vakanties graag een klein melkschuimertje meenemen (mijn melkschuimer zit vast aan de nespressomachine), iemand ervaring met deze? Of advies over een andere? Melk maak ik dan wel warm in de magnetron of pannetje.
Wij hebben een tijdje zoiets van Ikea gehad, die was prima voor die paar euro
Ik heb een percolator voor de kerst gekregen. Zo eentje voor 6 kops maar ik kan geen juiste verhoudingen van gemalen koffiebonen en water vinden via Google. Ook is er geen maat-streepje in onderste gedeelte te vinden voor aantal kopjes. Ik wil namelijk heel graag espresso zetten
Volgens mij kun je niet “minder” zetten in een percolator.
Hier is een video met de beste uitleg over hoe koffie te zetten ermee. Misschien heb je er wat aan:
Ik wou net precies dezelfde video delen als @TanteBetje hahaha, had de link al gekopieerd. Maar je wil in principe het koffie-gedeelte altijd helemaal vol hebben en als uitgangspunt voor de koffie-waterverhouding rond de 1:10 aanhouden. Minder (of minder) water kan in principe natuurlijk wel, dan krijg je dus sterkere (of slappere) koffie, maar daar zal je wat mee moeten experimenteren of/hoe het het lekkerst wordt
Ik ben zo blij dat ik door mijn man (die zelf geen koffie drinkt) ben overgehaald om in plaats van een Nespresso een Jura aan te schaffen. Kost even heel veel slik maar oh wat lekker en onder de streep goedkoper. Denk ik. Heb ik uitgerekend. Je haalt het er ooit weer uit!