Wat je even kwijt wil #44 (Deel 1)

Huizen aan het bekijken op Funda en dan zie ik opeens een confederate vlag hangen aan de muur. Je zou maar zo racistisch zijn dat je dit als Nederlander ophangt.

@Maestoso

https://www.instagram.com/p/CHieBzkHW2x/?igshid=15e62n61xat9k

9 likes

Heel naar :pensive: ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en ze weer gauw opknapt.

2 likes

Hahaha 6 minutes in de nieuwe afl van grey’s en ze zijn al weer on antiracist fire :boom: geen tijd voor grapjes dit seizoen

3 likes

Stomme Taylor Swift platenmaatschappij nog steeds heb ik je vinyl plaat niet binnen gekregen en de herfst is straks al voorbij. :pensive:

Eindelijk een goede French press koffie kunnen zetten. @TanteBetje

2 likes

Heeft iemand ervaring met een Samsung Galaxy Active 2? Heb ook nog my eye on de special edition. Ik ben na jaren fitbit toe aan iets wat mooier is om mijn pols, maar duuurrr dus hoor graag ervaringen :grin:

Ik zou de situatie nog even aankijken. Mocht het inderdaad zo zijn dat hij de aankomende weken meer buiten de boot valt of nog een keer een bepaalde opmerking maakt die niet in goede aarde valt bij de meeste collega’s dan pas zou ik hem even apart nemen.

Ik had een studiegenoot die heel erg tegen religieuze huisjes aan zat te trappen en hoewel ik zelf geen georganiseerde religie aanhang, heb ik hem daar toch een keer op aangesproken. Uiteraard toen we alleen waren. Dat had ik pas gedaan toen het nog een keer gebeurde. In mijn situatie had ik toen vooral geprobeerd te peilen of hij zich er bewust van was dat hij anderen daarmee pijn kon doen. Dat bleek hij niet echt te zijn omdat zijn omgeving totaal niet religieus was.

3 likes

Ik heb hem nu een half jaar en ben er nog steeds blij mee. Ben niet heel actief en gebruik heb vooral voor de stappenteller + handig om apps en smsjes te lezen als ik mijn telefoon niet bij de hand heb. Heb de zilveren versie met grijze sportband gekocht, en daar nette bandjes bij besteld via ali

Ik mis wel de (fitbit) challenges

1 like

Ik heb gistermiddag een coronatest gedaan, en zou binnen 24 uur de uitslag moeten hebben. Nog een paar uur voor die 24 uur voorbij is en ik zit mezelf echt op te vreten. Als-ie positief is moet ik ineens als de wiedeweerga afspraken voor morgen gaan verzetten. Hoop echt dat ik snel meer weet.

@Quinn @desecretaris oeeh dit klinkt goed! Die challenges zijn inderdaad altijd wel tof maar doe ik weinig. Challenge vooral mezelf haha. Oké nou dan gaat ie toch op mijn verlanglijstje :grin: nu al zin in. Dank voor jullie uitgebreide reacties!

1 like

Ik probeer ook al heel de ochtend mijn boodschappen te bestellen. Al ge-update, uithelogd en al, maar niets helpft

1 like

Moet vandaag werken, maar had voor de laatste 2 uurtjes verlof aangevraagd, maar dit verzoek was afgekeurd. Nou ja, dikke prima, ik wilde het gewoon proberen haha. Zie ik nu dat het verlof tóch is goedgekeurd met de opmerking: ‘ik doe het gewoon toch! geniet ervan!’

Lief haha, echt handig als je goed kunt opschieten met de roosteraars.

24 likes

Nee, ik zou mijn collega hier niet om afwijzen. Ik vind het een opmerkelijke/onhandige uitspraak als je stage loopt bij een christelijke organisatie, maar religie en de kijk daarop is zoiets persoonlijks, iedereen geeft daar zijn eigen invulling aan. Ik hoop dat je collega’s professioneel genoeg zijn om dit niet van invloed te laten zijn, maar ze kunnen hem er natuurlijk wel op wijzen dat zijn visie niet aansluit van de visie van de organisatie.

2 likes

Ik heb er een wat wil je weten? Ik hiervoor fitbit charge 2 gehad.

Goed dat je niet op het moment zelf iets hebt gezegd. Je kan het zegt prima nog even aankijken denk ik hoor. Voor hem is het vast ook lastig om in een situatie te zijn waar bijna iedereen christelijk is maar je zelf een nare ervaring hebt met christenen (als ik je bericht goed interpreteer)

En stel dat je collega’s hem daarom afwijzen, dan mag ik hopen dat ze wel eerst het gesprek met hem zijn aangegaan.

Opzich denk ik dat als jij het gevoel hebt dat je het beste wel even met hem dit kan bespreken, dan zou ik zeggen doen. Als je er open en persoonlijk in gaat met een goh ik hoorde je dit zeggen en moest even aan mezelf denken maar ook aan hoe dit kan overkomrn op de anderen. En ik zou het jammer vinden dat… want je doet je werk goed vandaar dat ik het toch bespreek. Kan je niet echt iets fout doen lijkt me. Ik zou het lastig vinden om zoiets te horen, maar ook fijn vinden omdat er mee word gedacht.

2 likes

Ik zou hem denk ik wel even aangeven dat je het snapt, maar zijn stageplaats (zeker deze niet) niet echt de plek is om dit soort dingen te uiten. Zeker niet tijdens een stage. Meningen over politiek of religie zijn over het algemeen niet de binnenkomers.

Ik kwam hier posten dat mijn katten echt een lui en goed leven hebben. Sinds ik zo goed als 24x7 thuis ben, zie ik wat die een hele dag doen. Van slaapplek naar slaapplek en af en toe wat eten of 2 min naar buiten en dat is het.

3 likes

Ik kom net terug van de intratuin en jeetje zeg, ben helemaal overprikkelt? Ik zit natuurlijk alleen maar thuis, maar had niet gedacht dat het dit met mij zou doen omdat ik normaal wel veel onder de mensen ben

5 likes

Ik had vanochtend een stokbrood in de prullenbak gegooid. En bedacht me net dat ik toch zin had in stokbrood, net uit de prullenbak gevist. No shame in mijn katergame

36 likes

Bah, mijn tante had een of ander raar ‘kritisch’ boekje in de brievenbus gekregen. Over ‘de media’ etc. Ik zag aan de lay-out en manier van schrijven meteen dat het niet pluis was, maar zij had dat niet in de gaten. Ik was juist zo blij dat al die onzin op Facebook haar (70+, digibeet) bespaard was gebleven :disappointed:

1 like