Koffie is leven

Ik heb een sage barista pro en ben er echt heel blij mee! Was ook eerst naar een losse maler en apparaat aan het kijken maar dan zou het echt >€1000 gaan kosten. Dus voor deze prijscategorie is het echt top.
Ik heb ook een barista cursus gevolgd specifiek met dit apparaat (aanrader!) en ik haal mijn bonen bij een speciaalzaak.

Overigens ben ik nu op vakantie in een fanstastisch koffie land (mexico) en heel veel kleinere zaken gebruiken hier ook de breville (sage)!

3 likes

Oeh wat fijn en goede tip van zo’n cursus!

Ik heb vanmiddag nog duizend filmpjes gekeken en ik denk dat ik ook voor de pro ga!
Welke kleur heb jij?

En omg, wat tof! Heel fijne vakantie!

1 like

Ik heb ervaring met de sage dynamic duo (geloof ik?) dat is het espressoapparaat met een molen apart. Ik vind het apparaat heel fijn, maar de molen is prima, niet heel bijzonder. Handgemalen is het resultaat vaak beter, maar als ik tussen het werk door even snel koffie wil maken vind ik dat te veel werk haha, dus dan is die molen wel een snelle oplossing. Ik weet niet of de ingebouwde molen beter is, maar dat lijkt me wel heel handig!

Maar ik denk dat sage prijs-kwaliteit gezien wel een goede keuze is. Ik vind het ook heel gebruiksvriendelijk en mijn vriend de koffiesnob is er ook vrij tevreden over

1 like

Fijn om te horen! Volgens mij is jouw maler vanbinnen hetzelfde als de maler die in de barista pro zit.

En fijn dat je koffiesnob-vriend er ook tevreden over is :joy:
Ik was op een koffiesnob-forum beland en daar waren ze niet erg positief over Sage. Of überhaupt ergens over.

2 likes

Haha dan moet je zeker koffie van ongewassen bonen drinken om erbij te horen?

Haha ja maar echt :skull:
Echt een naar toontje. Alles buiten hun standaard is meteen ‘vloeken in de kerk’.

2 likes

Wat vinden jullie een goede melkopschuimer? We zetten altijd koffie met de mokapot en heb nu de melkopschuimer van Nespresso. Maar die schuimt eigenlijk alleen maar magere melk goed op, half of volle melk wordt nauwelijks luchtig. Zelfde met haver/erwt melk, het blijft dan zo slap.

4 likes

Ja! Die heb ik ook!!

2 likes

Iemand ervaring met een vietnamese phin filter?
image

Het ziet er super simpel uit, te simpel? Soort combi tussen opgieten en een cafetiere.

Welke van Jura hebben jullie? Vriend is zich ook een beetje aan het oriënteren haha.

2 likes

Deze, en ik wil nooit meer anders!

Fantastisch en schuimt alle soorten merk, warm en koud. Prachtig schuim. Het kannetje kan in de vaatwasser.

1 like

Ik heb ook die van Nespresso maar die van mij schuimt echt heel goed!!! Havermelk niet echt maar sojamelk bijv wel echt mega goed

2 likes

Ik ben niet @ZwarteSchaap maar heb wel een jura. Ik heb de E8 gekozen, twijfelde tussen de E6 en E8 maar omdat ik ook vaak cappucino drink. Als ik dan toch veel geld uitgeef, dan maar ook meteen met die functie erin ipv een losse melkopschuimer ernaast :sweat_smile:

2 likes

Ik heb de jura s8. Als je iets wilt weten oid kan ik je misschien helpen

Ik mag van m’n cardioloog geen koffie meer drinken :sob: FML. koffie is het enige dat me nog doorheen m’n dag sleept. Ja decaf mag wel, maar ik leef gewoon op cafeïne, maarja m’n hart gaat er niet goed op

1 like

Dit was een geweldige tip, zijn er heel erg blij mee!

Update hierover: ik heb uiteindelijk de Solis Scala-maler gekocht en die bevalt prima. Had net mijn kleine cup-apparaatje schoongemaakt en opgeborgen en nu komen mijn schoonouders, die tijdelijk een dag in de week oppassen, ermee dat ze filterkoffie niet lekker vinden en of ik de nespresso weer aan wil sluiten :sweat_smile: sjeezes

3 likes

Die mensen passen een dag in de week op? Je kan toch best voor die ene dag dat koffiezetapparaat neerzetten als zij dat graag drinken. Zeker als zij jou een gunst verlenen @Geranium

7 likes

Nou dit, plus zo’n Nespresso-apparaat is toch vaak een klein dingetje wat je zo weer terug de kast in zet voor een week?

Laat ze de tering krijgen is wel een beeeeetje grof. Maar goed, ik snap je frustratie wel @Geranium maar vooral die generatie heeft soms zelfs nog liever senseo dan goede koffie??? Wansmaak lol.

(ik reageer nu op 3 mensen tegelijk verwarrend dit)