Koffie is leven

@vitaminwater @ciselering @Crusti_Croc geen frustratie hier hoor! Ik ben net zelfs de cupjes gaan halen die zij het lekkerst vinden want inderdaad, ze verlenen ons een gunst. Het is alleen een plottwist die ik niet aan zag komen.

Ze dronken vroeger trouwens inderdaad altijd Senseo! Alles beter dan filterkoffie kennelijk :smile:

2 likes

Jaa ik dacht ook niet dat jij er moeilijk over zou doen hoor, ging me meer om de reactie er op :slight_smile:

Maar ja grappig is dat! Smaken verschillen :laughing:

1 like

Haha ik had dat eens met een schilder die ik op dag 1 een paar keer koffie gaf en op dag 2 kwam hij met een eigen Senseo apparaat aan en wilde hij mijn koffie niet meer :’(

2 likes

Hahaha same, wij hebben een fancy apparaat staan en ik vroeg of ik koffie voor ze kon maken, hij wierp 1 blik en zei, ‘nee hoor, we hebben Senseo in de keet!’.

Maar ik had ook een keer een CV monteur die melk in z’n koffie wilde en had op dat moment alleen Alpro Vanille soya staan, had dat opgeschuimd en erin gedaan en hij vond het helemaal fantastisch.

9 likes

Ik haal vanavond een Moccamaster one cup op. Kan m voor een prikkie overnemen via marktplaats. Hij is nieuw in de doos. Waar moet ik op letten als ik heen ga? Iemand tips?

2 likes

Chill, heb er zelf ook 1!

Misschien alleen ff checken of ie goed doorloopt? Kan ook zonder koffie dus alleen met water

1 like

Ik heb m gehaald! Hij is zo nieuw dat de kopjes nog in bubbel plastic zaten. En hij doet t ook nog! :smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

Leuk! Ik heb m in het zwart gekocht laatst. Die bekers die erbij zitten vind ik lillek. :laughing: Maar alle eigen kopjes passen er gewoon onder gelukkig.

1 like

Haha ja ik heb m’n eigen er al onder gegooid hoor. Mijn vriend wilde ook geen koffie uit die lelijke dingen hahah

2 likes

Heeft iemand deze koffie al geprobeerd? Ik kwam het net tegen in een artikel. Klinkt best oké wel.

1 like

Hoi! Ik heb een vraag die ik hier al wel opgezocht maar waar weinig tips over waren…

Ik wil denk ik een elektrische koffiemolen aanschaffen. Ik heb een nespressomachine en vind het prima voor een cappuccino maar die zwarte koffie vind ik gewoon niet lekker. Ik mis filterkoffie! Ik heb zo’n Hario handmolen maar dat vind ik echt niet te doen om te gebruiken. Ondanks dat ik 8 jaar barista ben geweest ben ik ook heel lui (wellicht juist daardoor haha).

Dus ik zoek een elektrische, die niet al te groot is (want klein huis/aanrecht) en vooral goed is voor filterkoffie. Ik zag hier Melitta voorbij komen bijv., maar dat was alweer een aantal jaren geleden. 60 euro is misschien ook wel een beetje duur voor die ene bak filterkoffie wat ik op een dag wil drinken.

Oftewel heeft iemand ervaring met een goedkoop kutding? Of anders tips voor een duurdere? :slight_smile:

Wij hebben een elektrische koffiemolen van Bosch. Voor ons bevalt ie prima. Doordat ie klein is past er wel niet mega veel bonen in, maar 50-75 gram. Je kunt zelf de maling bepalen door de knop langer of korter in te drukken. En hij is super snel! Is 25/30 euro (afhankelijk van waar je kijkt).

1 like

Deze bedoel je denk ik: Bosch TSM6A017C - Koffiemolen - Crème 180 W | bol.com

En wat bedoel je met de maling bepalen door een knop in te drukken? Kun je dan ook de grootte van de maling bepalen? Of enkel hoeveel er uit komt? :slight_smile:

2 likes

Ja die bedoel ik!

Je doet er zelf bepaalde hoeveelheid bonen in. En dan druk je de knop naar beneden. Dan begint ie te malen. Ik doe zelf altijd 10 seconde indrukken voor fijne maling voor in een perculator, maar je kunt m ook stuk korter indrukken dat wordt ie wat groffer gemaald.

Ahh okee! Dus dat is vooral gokwerk dus… weet nog niet of dat is wat ik zoek maar verder wel precies wat ik zoek, dus houd ‘m in gedachten thanks!

4 likes

Ja het is feeling krijgen en een beetje trial and error.

2 likes

Ik heb een goedkoop kutding :joy:. Ik was onderzoek aan het doen en twijfelde te lang en toen kocht mijn man een goedkope. En ik ben er eigenlijk helemaal tevreden mee. We maken er elke dag een chemex mee, idd een beetje gevoel voor krijgen maar gaat eigenlijk altijd goed. Het is een krups f203.

1 like

Is er iemand hier bekend met het merk Ascaso? Ik heb een mooie machine gezien van dit merk, maar ik ken het verder nog niet. Ben wel al reviews aan het lezen en die klinken positief!

Het enige nadeel lijkt me tot nu toe dat het stoompijpje enkel een ‘’aan/uit’’ stand heeft en niet een flipper of een draaiknop heeft, zodat je kunt wisselen in de kracht van de stoom.

Het moet in ieder geval een zwarte machine worden met twee boilers.

Het gaat om deze machine:

2 likes

Ik ken het merk helemaal niet, maar ziet er wel goed uit! Op de espresso subreddit zijn er wel aardig wat threads over maar dat had je zelf misschien ook al wel gevonden haha. Wel veel enthousiaste mensen daar!

Oh cool die ken ik nog niet, thanks voor de tip! Vergeet het bestaan van Reddit altijd een beetje.

1 like