Ja dat herken ik haha. Voor heel veel onderwerpen vind ik het ook niet zo boeiend maar voor koffiegerelateerde zaken vind ik het wel fijn om dat die subreddit echt wel heel actief is
Ik heb geen ervaring met Ascaso, maar ga nu ongevraagd mijn eigen apparaat aanraden. Ik heb dit apparaat. Dat is wel met een draaiknop voor het stoompijpje (en volgens mij verder dus ook wat jij zoekt).
Die ziet er inderdaad goed uit, ondanks dat hij geen dubbele boiler heeft klinkt een warmtewisselaar wel als een goede tweede optie. Bedankt voor de tip!
Edit: inmiddels een reactie op Reddit dat de 2022 versie van de machine die ik had gepost een draaiknop heeft voor de stoompijp, dus dat is helemaal ideaal.
Weet iemand of Segafredo goede koffie is? Ik zie regelmatig goede aanbiedingen in de supermarkt, zoals nu 6,50 voor 1kg koffiebonen bij Plus. Nu gebruik ik de bonen van Lavazza oro en die vind ik erg lekker
Ja is lekkere koffie, wordt ook veel gebruikt in de horeca! Mijn ouders gebruiken deze de laatste tijd ook
Top thanks! Dan ga ik hem halen
Ik ben nu een paar jaar een volautomaat gewend, maar die blijft bij m’n ex achter… Is voor mij helaas te duur.
Nu twijfel ik tussen:
- Moccamaster
- Krups Dolce Gusto
Bij die eerste ben ik heel huiverig, want onze filterkoffie van vroeger thuis vond ik zo goor… Zo waterig.
En die tweede… Tja cups…
PS ik wil een “gewone”, volle en romige koffie!!
Dus:
- Moccamaster
- Krups
0 stemmers
Of
- Nespresso
0 stemmers
Heb je bewust een nespresso machine achterwege gelaten?
Anders zou ik dat zelf kiezen
Uh haha nee, ik kwam gisteren op deze opties uit. Heb hem erbij gezet.
Misschien er eerst achter komen wat je het lekkerste vindt? Als je graag espresso drinkt is namelijk een moka pot ook nog een betaalbare optie.
Ik heb zelf deze: De'Longhi Nespresso Lattissima One EN510.W Wit - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis
En ben er echt heeeel erg blij mee! Had eerst een dolce gusto maar dit heeft echt m’n leven verbeterd hahaha. Echt zin in koffie als ik wakker word, ik gebruik Wakuli cups.
Als je cups wil zou ik gaan voor Nespresso en niet voor dolce gusto
Heb je uitgerekend wat cups je ongeveer per maand gaan kosten? Dat tikt behoorlijk aan ten opzichte van een zak filter koffie. Misschien nog iets om rekening mee tr houden.
Oh! Hoe drink jij je koffie graag? Ik ben het liefste van een lungo met melk of een cappuccino. Heb je dan een aanrader van Wakuli? Wil ze ook graag proberen.
Hetzelfde als jij! Soms een latte macchiato maar dat kan ook met dit koffiezetapparaat. Ik vind de blauwe het lekkerste maar heb soms ook weleens de groene.
Je kan een bestelling doen met alle vier de cups, zitten in pakketjes van 10.
Heb ze nu ook thuis, ik denk dat wij voor de groene (Brazilië) gaan als vaste koffie.
Ik wilde Wakuli zo graag lekker vinden maar vind ze allemaal echt te fruitig
Hebben jullie aanraders voor koffie to go bekers die niet lekken?
Rubytec Hotshot Olive 200ml | Thermosbekers | Koffie | Simon Lévelt | Koffie en thee sinds 1826 (simonlevelt.nl)
Deze hebben twee vriendinnen van mij waar ze erg blij mee zijn
en heb ook al meerdere mensen enthousiast gehoord over die van Nespresso
Touch Travel Mug Roestvrijstaal | Nespresso Professional
Jaa dit is dus mn overweging ook om misschien toch weer een filterapparaat aan te schaffen en mn nespresso te lozen.
Bonen malen ga ik me ook verder zeker niet aan wagen, daar ben ik allemaal niet snob genoeg voor haha. Ik wil gewoon basic zwarte koffie, niets meer niets minder.