Ja, moccapot of aeropress!
Tefal travel mug!
Wie weet een betaalbare elektrische koffie molen? Liefst rond de 50€, als dat überhaupt mogelijk is. Ik heb al gekeken op bol maar vind het best lastig kiezen. Ik heb een Moccamaster cup one, mocht dat nog iets uitmaken.
Ik denk dat dat best lastig is. Wij hebben daarom een handmolen gekocht rond die prijs. Bij een elektrische gaat een groot deel van de kosten op aan de elektrische onderdelen en niet aan de maler zelf, een goede is daarom al snel prijzig.
Bosch TSM6A013B - Koffiemolen - Zwart | bol.com
M’n moeder heeft deze en die doet het prima vind ik (en vindt zij ook haha), die valt binnen dat budget. Je kan alleen niet instellen hoe fijn je wli malen, dat hangt er dan gewoon vanaf hoe lang je maalt.
Iemand wil voor zijn verjaardag een percolator voor op inductie. Hebben jullie misschien aanraders? Ik ben zelf niet zo’n koffiedrinker
Ik ben zelf een grote fan van bialetti (wel basic i know) en die mogen volgens de website op inductie. De perculators van Dille en Kamille mogen trouwens niet op inductie, dus die winkel kan je alvast skippen
Wij hebben een standaard Bialetti met een Bialetti inductie plaatje. Zo kun je alle percolators inductieproof maken!
Ik wil ook thuis eens wat betere koffie maar wil er ook niet te veel geld aan uitgeven. We hebben nu gewoon filterkoffie en kopen altijd Perla van de ah, maar het smaakt me niet meer. Is er lekkere, niet al te dure koffie in de supermarkt te kopen? Of zou een nieuw automaat handig zijn? Die we nu hebben, hebben we ooit van m’n schoonouders gehad, denk al meer dan 10 jaar geleden.
Koop je gemalen koffie of koffiebonen? Koffiebonen kopen en die zelf malen is vaak lekkerder. Je zou eerst met koffiebonen kunnen spelen en dingen uitproberen voor je een nieuw apparaat koopt.
Probeer de Hema crema! Ik vind deze super lekker ruiken en smaken voor de prijs.
Ben geen expert trouwens, alleen verschillende merken in de supermarkt / groothandel gekocht en alles deed me denken aan sigaretten. Ik had toen ergens gelezen dat het o.a. aan de branding (te heet of te lang?) lag en dat voor budgetkoffie bovenstaande werd aangeraden
Ik vind deze lekker, is niet zo donker gebrand en niet bitter:
https://www.jumbo.com/producten/smit-dorlas-koffiebonen-mild-roast-500g-509467ZK
Dat het naar tabak smaakt is (vaak) bij robusta, een ander koffieras dan arabica. Vaak staat het op de voorkant als er (deels) arabica in zit, staat er niets dan is het waarschijnlijk robusta.
Je hebt ook lekkere robusta hoor, maar sowieso niet in de supermarkt.
Edit: ik vind uit de supermarkt Moyee koffie lekker, maar dan heb je een eigen malertje nodig want die verkopen ze nog niet gemalen
Oh wat een leuk weetje Daar ga ik op letten de volgende keer.
Die van @Meka ziet er ook goed uit, als ik ooit in de supermarkt moet kopen dan wordt het deze.
Wat is de beste manier om thuis koffie te maken zonder veel ruimte (op beinngersniveau lol)? De koffietjes buiten te deur worden een beetje te duur. Ik heb het een tijd met een French press (van Ikea) geprobeerd maar vond het toch niet zo goed. Het waren voorgemalen bonen, denk dat dat al een ‘fout’ was? Ik goot water op en liet het 4 minuten staan. Heeft iemand een foolproof stappenplan voor goeie koffie thuis? Kan iemand een goed medium en koffie aanraden?
Wat voor koffie wil je maken (espresso, filterkoffie?) en wat is je budget?
Euhmmm… ik drink vooral melkerige dingen, lattes en cappu, dat is met een espresso shot denk ik? Sorry ik ben een total noob! Budget maakt niet zo uit, ik heb gewoon niet veel fysieke ruimte! Er zijn trouwens wel veel koffiebranderijen in de buurt maar ik vind ze een beetje intimiderend zonder enige kennis
Ik gebruik een french press, maar niet met voorgemalen bonen. Dat werkt niet echt (gruis in mijn koffie, bah.
Ik maal zelf, het moet echt wel vrij grof zijn. Water moet niet 100 graden zijn. 2-3 min laten trekken, walsen tot de bonen naar beneden zakken en dan zachtjes naar beneden drukken.
Ik vind het dus echt ideaal, lekkere koffie, weinig gedoe en neemt nauwelijks ruimte in.
Ik heb ook nog een percolator, maar daar ben ik nog mee aan het stoeien😅
Dan zou ik zeggen: koop een echt goede bonenmaler (van rond de €400/€500) en een klein espressoapparaat. Moet je wel een beetje skills krijgen maar dat is leuk!
Zelf heb ik de allerkleinste Nespresso-machine, die is super smal en de espresso is okee-ish (dus misschien een goede keuze als je weinig gedoe en een klein apparaat wilt), maar haalt het niet bij een echte espresso. Aan zo’n apparaat heb je alleen niks als je de bonen niet fijn genoeg kunt malen (en dan ben je dus meteen veel duurder uit).
Als je vooral melk-achtige koffie drinkt, investeer dan in een goede melkopschuimer en een klein nespresso apparaat. Dat geeft niet de beste koffie, maar prima voor lattes en cappuccinos.
Dit is een goede voor warme en koude (iced latte) geschuimde melk: