Koffie is leven

Jaa love espresso tonics :yellow_heart: Ik was laatst bij een koffiezaak waar ze het met coldbrew deden, was ook heel lekker!

4 likes

Wij hebben de 2200 en die is in twee jaar al twee keer stuk geweest. Wel onder garantie gerepareerd, maar toen waren we em zeker een maand kwijt elke keer.

Nu weer stuk, maar geen garantie meer. Zou deze niet adviseren en als je kijkt bij de reviews op bijvoorbeeld Tweakers zijn we niet de enige.

1 like

In het nieuwe nummer van dar blad ‘boon’ van de ah las ik dat bij de ah nu die koffie zonder koffie verkocht word! Heeft iemand het toevallig al geprobeerd? Ik ben er nooit aan toegekomen om het online te bestellen maar ga binnenkort de koffie wel kopen bij de ah.

Het blijft fascinerend dat zoveel dingen die nu vernieuwend zijn, gebaseerd zijn op dingen van vroeger. Voor deze koffie hebben ze oa gekeken naar de 19de eeuw en de tweede wereldoorlog, beide was toen schaarste aan koffie. Chicorei was toen de basis van surrogaatkoffie. Ik ben benieuwd of we straks ook thee surrogaat gaan drinken

4 likes

Heeft er iemand hier een fijne thermosbeker?
Wil hem gebruiken voor latte macchiato. Had er 1 gezien van Simon Levelt die 4 uur warm zou blijven maar die was helaas net te klein. Heb er nu 1 van Starbucks maar daar blijft het niet eens een half uur warm in.

Van Nespresso

2 likes

Ik heb eentje van fellow en die houdt mijn koffie zeker 4 uur echt goed warm en dan nog minimaal 2 uur beetje warm. Niet dat ik koffie zo lang bewaar maar soms vergeet ik 't wel en als ik dan om 13u nog koffie wil drinken (om 8u gemaakt) dan is het nog prima warm en drinkbaar. Lekt ook niet en is stevig.

Deze

1 like

Oh dit klinkt perfect. Ik ga hem bestellen, bedankt!

1 like

Wij hebben een GOAT outdoor beker. Ook lekvrij en handig voor onderweg.

3 likes

Iemand die toevallig een deksel van een KeepCup overheeft? Of weet waar je losse onderdelen in een winkel kan kopen :slight_smile:

Op hun eigen website kan je alle onderdelen van alle soorten bekers apart bestellen
Al is dit in verhouding best duur
en anders kan je de website ecomondo proberen. Die heeft veel losse onderdelen

2 likes

Ik heb ook die van Fellow en die is top!
Alleen houd er wel rekening mee dat het geen latte macchiato meer is na enige tijd in beker met deksel erop, na kwartiertje is het schuim al weg dus gewoon warme koffie met melk is het dan! Ook lekker hoor maar ik had dit zelf even niet ingecalculeerd de eerste keer haha.

2 likes

Goed om te weten, bedankt! Daar had ik anders ook geen rekening mee gehouden

1 like

Nog mosterd na de maaltijd misschien maar ik vind de piccopresso de allerbeste espresso maken. Heel klein, komt zelfs een kleine etui bij zodat je m mee kan nemen naar de camping

4 likes

ik drink het liefst koffie met schuim. aangezien ik melkintolerantie heb drink ik het vaak met amandelmelk alleen schuimt dit niet altijd even goed. heeft iemand nog andere melk tips, buiten koemelk om?

1 like

In mijn ervaring zijn havermelk en sojamelk toch wel echt de melksoorten met de beste schuimlaag. Deze blijven iin mijn ervaring ook langer liggen dan van sommige andere soorten. Mijn tip is om ook te kijken naar het vet en eiwit gehalte. Als dit iets hoger ligt is het vaak makkelijker en beter om op te kloppen

2 likes

Ook zou je kunnen kijken naar de melkopschuimer. Hier weet ik zelf minder van, maar er is online genoeg te vinden. Dit kan namelijk best een effect hebben op de schuimlaag. Dit komt doordat het anders schuimt dan koemelk en hierdoor tempratuur en rotatiesnelheid verschillend is

Ik gebruik zelf altijd havermelk (barista versie) of als ik wat zoeter wil, Alpro Vanille Soya dit schuimt top! Ik kan het mijn mijn espresso machine opschuimen, maar ik doe het altijd in een opschuimer, ik heb nog een oudje van Nespresso.

alpro vanille lijkt me lekker, ga het gelijk halen :slight_smile:

1 like

Ja echt favoriet hier! Als er visite is willen ze dat altijd, geen siroopje nodig!

Havernelk in barista versie schuimt goed! Die van de IKEA is een aanrader, niet duur en schuimt perfect

1 like