Toevallig heb ik net dezelfde keuze gemaakt. Wilde betere koffie dan Nespresso en niet gelijk een moccamaster aanschaffen omdat ik niet zeker wist of ik filterkoffie dan het beste alternatief zou vinden. Maar heb nu een maandje een Aeropress, handmaler en verse bonen van brandzaak en het is echt genieten elke ochtend. Even wat gekloot en uittesten in het begin om het perfecte recept te vinden, maar als je maar 1 kopje nodig hebt echt een prima alternatief.
Fijn om te horen! Zit al het hele weekend filmpjes te kijken hoe je hier koffie mee zet haha. Kun je hier ook een beetje een oke neppe “espresso” mee zetten voor een cappuccino?
Nee, dat lukt niet met een aeropress! Heb het wel eens geprobeerd, maar leek echt niet op een espresso.
Dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Je hebt wel een paar espresso recepten, maar las op Reddit dat je in dat geval beter een moka pot kunt aanschaffen.
er staan echt veel moccamasters op marktplaats als je er een wil kopen, vaak ook nieuwe.
Ik heb mijne net verkocht. Verbaasde me echt hoeveel zo ding nog opbrengt ! 110 euro
Kanarie geel
haha ja viel me op! maar goed het is ook nog steeds 50% korting op een nieuwe dus snap het wel.
Ik heb hem zelf bij elkaar nu met de-punten, maar twijfel of tweedehands nie duurzamer is.
Heb mijne ook met punten gekocht 10 jaar geleden.
Maar gebruikte hem alleen op verjaardagen.
Ben zelf meer van latte enzovoort.
Dus weg ermee en het geld bij een mooi apparaat !
Oeh! Goed om te onthouden als ik niet meer in een kleine studio woon
beetje creatief zoeken werkt ook!
veel mensen voegen bijv de titel moccamaster niet toe, maar wel iets als ‘‘douwe egberts koffiezetapparaat’’
dan heb je hem echt zo voor weinig. goed ontkalken en klaar. zag er laatst een voor 15 euro
En zoeken met spelfouten! Las die tip eens hier op het forum en werkt echt goed.
@CloserToFine heb je ook naar de (douwe egberts/melitta) aromaboy 2 gekeken? dat is misschien wel iets voor je studio. staan ook voor weinig op marktplaats.
Lifehack. Ik heb al eentje voor erbij op t oog. Heb een one cup staan maar soms is dat onhandig.
Welke koffieliefhebber kan een goede melkopschuimer aanraden? Prijs maakt niet zoveel uit.
Deze is fijn. Niet alleen geweldig schuim , maar ook een kannetje zonder anti-aanbaklaag. En die kan in de afwasmachine, omdat de motor in het onderste deel zit.
Ik heb sinds kort deze, waar ik tevreden over ben! Kan er diverse kanten mee op en hij kan in de vaatwasser. Het is gelijk een soort schenk kannetje
Deze heb ik ook al een paar jaar, ik gebruik ‘m meerdere keren per dag en het doet het nog heel goed. Na elk gebruik spoel ik wel even om met water.
Dank je wel! Besteld en hij is fantastisch. 🫶🏼
zet er hier iemand wel eens 2 kopjes koffie met de moccamaster en hoe goed gaat dat?
Ja prima? Waarom zou dat niet goed gaan? Ik maak sochtends meestal 450ml en doe dat in een thermos zodat ik er wat langer mee doe en dat smaakt gewoon hetzelfde als wanneer ik een kop of een hele kan zet