Soms wil ik opgeschuimde melk in mijn koffie van de caffetiere maar heb dan geen zin om mijn koffieautomaat te gebruiken (wachten, veel geluid etc) ik wilde testen of melk opschuimen zou lukken met de caffetiere. De melk heb ik opgewarmd in een pannetje en vervolgens in de caffetiere ong 20 seconden op en neer geduwd net als bij een handmatige melkopschuimer. Het resultaat was lekker! Hele fijne schuim en het mengde niet met de koffie maar bleef er echt op liggen (weet nog niet wat ik daar van vind). Mijn dochter zei zelfs dat het leek op gesmolten marshmallow. Ik heb barista kokos gebruikt, maar denk dat ik het zelfde effect krijg met koe of havermelk.
Elke dag en dat gaat heel goed. Wel is voor ons 1 kopje 2 streepjes, volgens mij dus 200 ml.
Ja elke dag! Ik doe het water tot ‘4’, dat is dan twee grotere bekers koffie.
Heeft iemand de Monin Suikervrij? Is deze lekker of is de normale beter.
Ik heb de hazelnootsiroop suikervrij, maar vind hem niet echt lekker. Hij heeft een best aanwezige zoetstofsmaak, en daar hou ik niet van.
Ik heb de vanille suikervrij en die is heel lekker!
Karamel suikervrij vind ik hetzelfde smaken als karamel suiker
Omg ja die wil ik graag!
Ik heb de vanille en vind de zoetstof wel aanwrzig.
Ik vind de monin caramel suikervrij heel chemisch. Vanille wat minder chemisch.
Ik heb ook laatst deze melkopschuimer besteld, maar vind hem dus heel erg tegenvallen. Ik gebruik altijd “verse” halfvolle melk, en in mijn oude cheapass melkopschuimer werd dat heerlijk schuim. In deze helaas vooral warme melk.
Iemand nog een gouden tip voor een vaatwasserbestendige melkopschuimer die goed schuim maakt van halfvolle melk?
Is je melk goed koud? Ik vind halfvolle melk sowieso wat minder goed schuimen.
Melk komt gewoon uit de koelkast. Heeft dat er ook nog wat mee te maken? Klopt dat het wel wat minder goed schuimt ja. Ben vooral teleurgesteld dat het in mijn oude altijd wel goed ging en deze 3x zo duur is . Vind het ook vervelend om 2 verschillende pakken melk te moeten kopen en gebruiken.
Heb je wel het goede opzetstukje erop?
Jaa koude melk schuimt beter ( heel verhaal over eiwitten enzo ik weet niet meer hoe en wat)
Maar wel gek dat je vorige opschuimer het wel gewoon goed deed. Meerdere pakken melk is idd wel vervelend. Drink je niet vaak koffie? Dat je die andere melk dan miss weg moet gooien of?
Ik vind zelf volle houdbare melk het beste schuimen. Ik weet niet of daar ook een halfvolle variant van is die misschien wel goed schuimt en verder ook prima te drinken is.
Oh weer wat geleerd! Ik drink 1 of 2 kopjes per dag, dus dat gaat niet zo hard dan. Mijn vriend walgt helaas van houdbare melk om het zo te drinken. Maar bedankt voor het meedenken!
@Luzarl Haha goed dat je het checkt, maar ik gebruik inderdaad wel het juiste opzetstukje!
Ik gebruik inderdaad houdbare volle melk, blijft lang goed en geeft prachtig schuim. Ik heb alle varianten biologische melk geprobeerd en dat werd nooit iets, alleen warme melk met wat luchtbellen bovenop.
Mijn enige vergelijk is de Nespresso melkschuimer, die problemen had met dezelfde melk, maar deze machine geeft beter schuim met de houdbare melk.
Zit je nog in je retourperiode? Misschien kun je hem nog terug sturen?
Wil je echt een apparaatje die de melk ook direct verwarmd? Want zo niet is mijn tip dit glazen ding van de xenos want die werkt zo goed (zo cheap ook). Je moet de melk een minuutje in de magnetron doen en dan 5 seconde schuimen. Ik vind het zelf minder werk dan het schoonmaken van zo’n apparaatje en het maakt echt perfect schuim want heel vaak vragen mensen wat voor schuimer ik heb als ze koffie bij mij drinken haha.
Haha grappig, mij zou je echt zo diep ongelukkig maken met verse melk. Ben echt, ook vanuit horeca hoor, gewend dat cappuccino altijd met houdbare volle melk wordt gemaakt. Gebruik zelf altijd de bio houdbare volle melk van het huismerk Jumbo of AH. En koud inderdaad! Krijg daar gewoon de koffie van zoals in koffietentjes.
Ik las een tijdje terug dat een barista van de nieuwe winkel de dutch brewers cup heeft gewonnen voor beste filterkoffie. En dat hij ook een koffiebranderij heeft, Blommers. Dus ik ging even kijken (ze zitten in Nijmegen en hebben ook een koffiebar) en ze hebben een webshop. Ik heb drie soorten bonen besteld en de eerste die ik nu geprobeerd heb is echt zoooooo lekker.
Ze hebben bonen voor filterkoffie, die zijn light roast en voor espresso, medium roast en dan nog decaf. Ik heb voor filterkoffie gekocht omdat ik meestal mijn aeropress gebruik. En normaal luistert een aeropress nog wel nauw met temperatuur en tijd, ik heb echt wel eens vieze koffie gehad. Maar met deze bonen lijkt het niet uit te maken wat je doet, het wordt gewoon elke keer super lekker. En je proeft er allemaal bijzondere smaken doorheen. Ik heb nu de monteblanco en daar staat bij het smaakprofiel ‘gember, citroengras en rose limonade’ en die smaken komen ook echt terug. Echt heel lekker.
Dus die tip wilde ik even delen.