Koffie is leven

Jaaaaaa Blommers :heart:

@Aiden huh ik ben 8 jaar barista geweest en heb nog nooit een pak houdbare melk aangeraakt…

5 likes

Idem, ik herken dat ook echt niet van de koffiezaken waar ik graag kwam! Je proeft het ook meteen die houdbare melk, zo’n overheersende smaak

4 likes

Huh echt!!! Welke specifieke ‘verse’ melk vond je dan fijn om te gebruiken. Ga ik dat toch maar eens proberen. Ik heb namelijk maar een half jaar in een koffietentje gewerkt haha. Meer wat ik vaak achter een bar zie staan.

Love Blommers trouwens ook. Hebben meestal hun bonen thuis voor onze koffietjes. :heart:

Ik ben ciselering niet, maar wij hadden altijd deze.

1 like

Arla bio volle melk. Echt top!

1 like

Bij ons Gebruikte we de van Elder volle melk

Meestal Arla of Campina gebruikten we :slight_smile:

De bar waar mijn vriend werkt gebruikt inderdaad ook Biologische volle melk (zij krijgen dat rechtstreeks van de bioboer zelf). Ik kies zelf eigenlijk altijd voor een plantaardige melk, maar als ik koffie met koemelk drink vind ik dat wel het lekkerst

3 likes

Er zijn ook van die bussen met melkpoeder wat je moet aanleggen met water. Geen idee of dat werkt voor cappuccino, maar misschien is het iets om eens te proberen als je afval wilt besparen.

Ik ga altijd het liefst lokaal dus daar heb je niet zoveel aan. Lekker uitproberen van lokale branders.
Maar Boot Koffie Colombia vind ik heel toegankelijk als basisespresso, die is wat wijder verkrijgbaar. Uit de supermarkt vind ik moyee coffee ook best goed.

1 like

Ik vind de Nalu Blend van Moto heel erg lekker!

2 likes

Mijn favoriet is de Brazilië van The Little Roastery (midden gebrand). Wij hebben een maandabonnement bij hun, echt chill.

1 like

Ik ben van de kinderkoffie en had op insta gezien dat ze een espresso over een Lindt chocolade bal goten. Heb er nog opgeklopte melk bij gedaan en het is echt lekker. Heb ook Monin chocolade siroop maar dit is echt 10x beter.

Hopelijk is het ook lekker met goedkopere chocolade.

Misschien is de frappuchino smores amaak van starbucks iets voor je. Heel zoet wel

2 likes

Oh goede. Ik vind dat zij altijd zoveel keus hebben dat ik altijd basic drankjes pak. Ik ben niet van het mierzoete, maar dat kunnen ze vast wel aanpassen. Danku.

Dit was dan geen verse maar uit de supermarkt. Limited, smaakt naar vanille latte maar dan net anders
Welke echt lekker chocoladerig is is bij dunkin donuts de dunkachino of hoe dat ook heet met chocolate cookie smaak

2 likes

Ik heb sinds kort een nespresso apperaat en wil nu een leuk koffie hoekje maken. Ik wil leuke kopjes kopen en nu viel mijn oog op die van hk living, alleen ik drink alleen lattes/ cappus, maar dan zijn die kopjes toch te klein? Hebben jullie aanraders? En wat zijn jullie favo cupjes voor lattes en hoe zetten jullie deze?

1 like

zo te zien heeft het merk HK living zelf ook lattemokken of zijn dit nietde soort die je zoekt?

1 like

Heb net een cappuccino gemaakt voor mezelf. Ik drink het liefst uit dit soort kopjes. Zonder oor en niet te groot. Deze zijn van Søstrene Grene. Ik maak cappuccino wel met espresso, als je het met een lungo maakt wordt het misschien wat krap.

Naar welke kijk je?
Ik heb latte mokken en cappuccino mokken van HK living, maar bijv ook die kleine kopjes zonder oor. Die laatste zijn wel echt te klein voor een cappuccino ja