Koffie is leven

Ik heb een paar van deze koppen, lekker groot!

Zijn cappuccino mokken van Urban Culture. Je kunt zelf leuke kleuren combineren.

5 likes

Ja ik had ook naar die latte mokken gekeken, maar ik denk dat die ook te klein zij als je het idd maakt met een lungo, maar ik denk sowieso dat het lekkerder is met espresso

Ik zag dat action, xenos en sissy boy ook namaak hadden

Ik heb van familie een oude moccamaster gekregen :heart:
ik heb nu ook weer helemaal zin om goede koffiebonen enzo te gaan kopen.

9 likes

Wibra heeft ook namaak. In verschillende formaten, weet niet meer of ze ook ‘latte’ hadden.

1 like

Ik kon het even niet zo snel vinden maar zijn er nog interessante merken (behalve monin) met lekkere koffiesiroopjes? Heb een tijdje terug die van de lidl gehaald (grote flessen) en de hazelnoot smaakt prima.
Maar wil graag een iets goedkopere siroop vinden/gebruiken/

Dit is een super oude post, maar wij bestellen onze bonen bij Giraffe in Rotterdam. Echt super goed zijn die!

We hebben onze maler nu ook helemaal geperfectioneerd op deze boon, dus de doorlooptijd en ml komen precies uit. Echt super leuk.

Er is weinig keuze vind ik, bij de Jumbo heb ik van douwe egberts gekocht, je hebt er vooral de standaard smaken zoals vanille, caramel en hazelnoot.
Bij de action of xenos heb je vaak setjes met 5 kleine flesjes, die zijn ook wel oké, het is wel snel op…
Denk dat je het beste de acties bij de AH in de gaten kan houden voor korting op Monin siropen

1 like

De pedro redonda! Hazelnoot-achtig en mild, echt top is die

3 likes

Ik gebruik altijd Monin, maar bij TK max zie ik ook weleens siropen staan. En gisteren ben ik voor het eerst in een Normal geweest (gewoon in NL) en zij hadden ook betaalbare siropen voor in de koffie.

1 like

Bij de Makro hebben ze veel siropen, ook betaalbaar (en lekker!)

1 like

Ik heb een Sage Barista Express en moeite om mijn naked filter goed af te stellen. De koffie spuit er haast uit, waardoor hij ook opzij lekt.
Is het dan een kwestie van meer gemalen koffie in het filter doen, of moet ik de maalgraad ook aanpassen?

Hoe lang is je doorlooptijd?

Ik zou eens proberen om de koffie wat grover te malen zodat het water beter tussen de koffie door kan lopen.

2 likes

Hoeveel gram doe je er nu in? En wat is je doorlooptijd inderdaad? Als het qua maling en doorlooptijd allemaal goed zit valt er zeker met naked portafilters ook nog wel wat te winnen met goede puck prep, gebruik je iets van een wdt tool?

1 like

Ik wilde dit ook zeggen maar kwam niet verder dan head massager

1 like

Hahaha ik had me dat nog niet eerder bedacht maar ze zien er inderdaad wel exact zo uit ja

1 like

Ja heb ik! Ik zal mijn doorlooptijd en hoeveelheid gemalen koffie eens meten. Heb je daar tips voor?

Edit: Ik bedoel qua tijd en gewicht haha, niet hoe je het moet wegen.

2 likes

Ja lijkt me goed om daarmee te beginnen! Gaat altijd van je koffie en persoonlijke voorkeur afhangen natuurlijk maar voor een standaardformaat portafilter is 18 gram gemalen koffie in, 36 gram espresso uit in 25-30 seconden een goed uitgangspunt! En dan kan je dus grover malen als je doorlooptijd te lang is (en je koffie dus aan de bittere kanrlt) en fijner malen als je doorlooptijd te kort is (en je koffie dus aan de zure kant). En als 'ie binnen die range nog steeds zo sputtert zou ik het inderdaad in de puck prep zoeken en daar wat mee experimenteren!

2 likes

Ah super, dankjewel!

1 like

Ik gebruik op werk die van nespresso en heb een vriendin de inventum melkopschuimer kado gedaan en ze zijn allebei goed vind ik… of je moet voor eentje kiezen met de opties tot koud opschuimen, dat lijkt me ook chill voor ijskoffie🤩

Ik heb die van Inventum en die kan ook koud!

1 like