Koffie is leven

Mijne van Nespresso kan ook koud!

1 like

Ik had voor bij m’n vriend die van de Lidl gehaald en heb ‘m heel gauw omgewisseld met mijnes (van Nespresso) omdat ik die van de Lidl veeeeeeel chiller vind, echt een topding 🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼

1 like

Ik heb nu die van Philips en die vind ik wel chiller dan die van Inventum. Philips geeft zachter schuim, met kleinere belletjes. Verder geen idee hoe die van lidl of nespresso zijn

3 likes

Hoi koffieliefhebbers, ik zoek een goed nieuw automaat! We zoeken iets voor bonen, niet met pistons (dus automatisch?), liefst met melkopschuimer (met bv zon beker die je er af haalt en in je koelkast kunt zetten)… mag wel wat kosten, hoeft niet!

Wij hebben anderhalf jaar een Philips gehad, maar die was telkens kapot. Echt een ramp.
Nu een Jura en dat is geweldig. Ook veel lekkerder koffie. (Maar wel een heel stuk prijziger natuurlijk)

Wat is jullie favoriete filterkoffie? Ik vind het wel leuk om een keer wat nieuws te bestellen. Ik wissel een beetje af in de volgende soorten:

• Biocafe (regular en dark)
  • Cafe de origen (alleen bio is niet goed meer verkrijgbaar helaas)
  • Douwe Egberts Mocca
  • Douwe Egberts Black

En welke Jura hebben jullie? Thanks

3 likes

Iron lion van Man met bril

1 like

De Jura E8

1 like

Volgens mij is dit het beste topic voor mijn vraag: wij zijn op zoek naar een nieuwe espressomachine, het moet een met bonen zijn en geen cupjes. Ik wil er m’n vakantiegeld voor gebruiken want we gaan toch noet weg. Belangrijkste punten zijn dat hij gemakkelijk schoon te maken moet zijn, en ik zou graag een willen waar je verschillende soorten koffie mee kunt zetten, dus ook bijv. een Lungo, maar is geen must.

Ik heb op m’n lijstje de Siemens EQ 6

EQ900 (eerlijk gezegd ook voor z’n looks)

En de Philips Saeco Gran Aroma:

Iemand ervaring met een van deze machines, of betere tips?

1 like

Wij hebben een Siemens gehad (EQ3 geloof ik, 6 jaar geleden gekocht) en daar was best veel gedoe mee, is ook een paar keer weg geweest voor reparatie. Vlak nadat de garantie verliep is de motor kapot gegaan en die was niet meer te repareren, dus uiteindelijk is ie nog geen 4 jaar mee gegaan. Diegene die het apparaat repareerde adviseerde ons om een Jura te nemen, omdat je daar letterlijk elk onderdeel van kunt vervangen en deze dus veel langer mee kan. We hebben nu zo’n 2,5 jaar de Jura E6 en we laten hem ieder jaar reinigen/onderhouden en hij heeft ons nog geen moment in de steek gelaten.

2 likes

Wij hebben deze en werkt fijn en makkelijk met schoonmaken. Je hebt ook nog varianten met meer opties die ook meer lijken op die jij geeft. Heb destijds best wat onderzoek gedaan en kwam qua prijs kwaliteits verhouding hierop uit

3 likes

Ik heb deze ook al zo’n zeven jaar, nadat hij flink een aantal jaar op een kantoor heeft gestaan (en dus ook mega intensief gebruikt is). Ben echt verbaasd dat hij het al zo lang volhoudt!

4 likes

Bedankt voor de tips! Klopt het dat de DeLonghi alleen koffie en espresso maakt, dus verder geen fratsen zeg maar? Is an sich eigenlijk ook voldoende namelijk, ik heb een goede melkopschuimer.

ja alleen koffie en espresso, en een stoompijpje. Die laatste heb ik pas vorig weekend echt ontdekt, en het is me nog niet gelukt om daar heel fijn schuim mee te krijgen. Weet alleen niet of het aan mijn skills ligt, of aan het stoompijpje.

1 like

Ja ik heb hem ook, prima apparaat,maar het stroompijpje vind ik ook niks. Daar krijg je geen goed schuim mee

5 likes

Nee lukt mij ook niet echt goed, soms wel maar voelt willekeurig ofzo. En maakt ook veel lawaai vind ik

Als melkopschuimer heb ik deze:

Elke cent waard, maar ik ben een zelfverklaard verwend nest dus ik wil graag een alles-in-een.

4 likes

Haha ik ook! Beste opschuimer ooit

3 likes

Mijn koffiezet apparaat is kapot en ben nog aan het uitzoeken of ik hem kan laten repareren. Maar ook even op zoek gegaan naar andere opties. Ik dacht “nu moet ik maar voor Jura gaan” maar sla elke keer weer steil achterover van de prijzen. Toch maar niet :sob:

Nu kwam ik de nieuwe DeLonghi Rivelia tegen en ik vind m heel mooi. Maar is het ook zo functioneel als doet overkomen? Ik vind het heel fijn om cappuccino te kunnen maken met 1 druk op de knop.

Iemand die deze toevallig heeft/kent?

3 likes