Weet niet wat jouw budget is, maar nivona is ook fijn!
En schoonmaken is ook echt super makkelijk en snel!
Een vriendin van mij deed dat zo en vond het prima, dus het kan sowieso haha. Ik vond dat wel iets minder lekker, het is niet hoe die percolator bedoeld is geloof ik. Is het geen optie om een kleinere percolator te kopen?
Ja de smaak veranderd, bitterder. Als je ‘m meestal halfvol doet voor jezelf zou ik dat dus zonde vinden… is twee formaten geen optie? En anders een simpele filter en thermoskan voor als je bezoek krijgt?
Ik wil mijn eerste echt goede koffiezetapparaat kopen, maar ik vind het maar een lastige keuze. Het liefst wil ik een niet te gek dure, maar wel een soort echte barista-vibe. Dus ik vind het wel leuk als je echt met gemalen koffie kunt werken. Iemand tips voor een niet te duur instapmodel voor een beginnende barista?
Ik heb wel goede dingen gelezen over Philips baristina. Je hebt dan geen stoompijpje bij deze apparaat. Ik heb paar jaar als barista gewerkt maar heb geen ruimte voor een ‘echte’ apparaat zoals die van Sage (vanaf 600 eur geloof ik). Maar deze van philips leek mij wel chill en betaalbaarder (299 eur). Het is ook vrij nieuw maar twijfel nog haha. Misschien is het wel iets voor je
Ik heb de Solis Perfetta Plus en daar ben ik echt heel tevreden mee! Inmiddels zet ik zulke lekkere koffie/cappucinos dat ik gemiddelde koffie buiten de deur niet veel voor mij doet. Hij heeft het uiterlijk van een grote Sage met een drukschermpje, maar dan compact. En je kunt qua instellingen ook veel customizen, bijv. Temperatuur en hoeveel water er doorheen loopt om zo de sweet spot te vinden.
Wij zijn al jaren heel erg blij met Delonghi Dedica apparaat met bijpassende bonenmaler. Het geeft barista vibes maar je hoeft niet per se op te letten hoe hard je de espressomaling aandrukt etc. Incl fijn stoompijpje voor latte art en best goed betaalbaar
Deze is top!!!
Ik heb paar maanden geleden Sage barista express gekocht, heel erg tevreden mee! Super leuk om zelf koffie te zetten, voel me helemaal een barista haha
Heeft iemand hier een dolce gusto? Ik zoek een koffie-oplossing voor visite, ik woon alleen en drink zelf geen koffie. Ik vraag me af hoe de melkcupjes smaken bij de cappuccino bijvoorbeeld, heeft dat een hele neppe smaak (omdat het poedermelk is) of is het prima?
Nee is vies en nep
Daar was ik al bang voor… De reviews zijn fantastisch maar op fora is zowat alles over dolce gusto negatief. Zelf lijkt het me ook helemaal niet lekker. Is het wel lekkerder dan oploskoffie (mag ook duurdere zakjes zijn) of ook niet?
Ik vond dolce gusto prima maar het is wel erg duur ik verhouding. De melk vond ik trouwens niks mis mee, gewoon lekker. Voor gasten zou je ook een goede oploskoffie kunnen kopen. Gold van de Plus/Coop huismerk of gold van DE of Nescafe. Je hebt daar ook wel vaak kleinere varianten van. Het voordeel van een pot oploskoffie is dat je geen extra apparaat hoeft te kopen. Als je toch liever gewone koffie wilt kan je zo’n opschenk ding kopen! Die heb je ook voor twee kopjes. Daar moet je dan nog wel van die filters voor kopen en nog koffie maar dat is al met al goedkoper dan een machine plus cups en het scheelt veel ruimte.
Is er een reden dat je per se dolce gusto wil en koffies met melk wil maken? Zou anders voor een machine gaat waarin je van die Nespresso cups kan doen, heb je in allerlei huismerken en je hebt goedkope machines waar die in kunnen
Nee geen specifieke reden eigenlijk, het leek me in mijn situatie een goede optie. Ik drink dus zelf geen koffie, en heb ook niet standaard melk in huis. Dolce gusto leek me daardoor handig want dat is lang houdbaar en dan staat er niet iedere keer een pak melk te beschimmelen in de koelkast. Plus ik heb er zelf ook nog wat aan met chocomel. Ik zou wel graag iets met melk aan kunnen bieden, de meeste mensen hebben wel zo’n bonenapparaat in mijn omgeving en drinken altijd cappuccino.
En van die schoolpakjes melk? Die zijn erg lang houdbaar en daar zit 200 ml in per pakje, net zoveel als een slagroompakje. Of anders van die zakjes oplosmelk maar daar maak je niet een cappuccino mee natuurlijk. Je zou nog kunnen kijken naar een mocca pot en dan melk opwarmen in een pannetje en opkloppen.
Oh van die kleine verpakkingen vind ik heel slim!
Ik koop idd houdbare pakjes melk voor incidentele cappuccino’s! Is bij elke supermarkt te koop en lang houdbaar.
Ik vind dolce gusto wel prima hoor!
Ik ook! Drink nu geen koemelk meer maar vond het echt altijd helemaal prima (zeker voor incidenteel) en lijkt me inderdaad een prima oplossing in jouw geval!