Koffie is leven

Of van die cupjes koffiemelk?

1 like

Ik zou zelf nooit een dolce gusto nemen maar in jouw situatie lijkt het mij echt prima en beter dan oploskoffie in elk geval :sweat_smile: en leuk/lief dat je dan zoiets als cappuccino kan aanbieden.

Ik dacht qua goedkope oplossing nog aan gewoon een losse filter en een thermoskan ofzo alleen dan zit je met een geopend pak koffie en dat is niet zo lang houdbaar.

2 likes

Ik vind het wel lekker hoor, Dolce Gusto, en idd handig dat je dan wat aan visite kunt aanbieden. :slight_smile: (sorry, echt late reactie ook)

1 like

Ik heb er inmiddels een gekocht en het is inderdaad meer dan prima! En zelf lekkere chocomel

2 likes

Ik heb mijn koffie-situatie geupgrade naar een Sage en wow, zoveel verschil. Helemaal alsof ik mijn eigen koffiebar ben nu❤️ Elke dag een geluksmoment haha.

7 likes

Welke heb je gekocht?

2 likes

Omg welkom! Ben ook nog steeds zo blij met m’n sage. Nadeel is dat koffie buiten de deur heel vaak tegenvalt ineens :joy:

3 likes

De impress express!

Ja dat geloof ik… ik ben nu met bonen aan het experimenteren & aan het oefenen op goede melk (en figuren haha) bij de flat white / cappuccino. Als dat lukt, dan ben ik helemaal gelukkig.

1 like

Oeeh fancy!
Ik heb de Sage Barista Pro. Het is zo leuk om ermee te oefenen vind ik. Kan inmiddels redelijke latte art, maar dat blijft een uitdaging haha.

2 likes

Toen ik nog een Nespresso had dronk ik altijd de cups van Lidl. Blauwe, groene of gouden had ik altijd.

3 likes

Leuke podcast aflevering over senseo koffie

6 likes

Mijn moeder wil een vol automatisch koffiemachine, maar alles is zo lelijk, zeker voor dat geld wat je er voor moet neerleggen.

Voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl/p/de-longhi-rivelia-exam440-35-b-volledig-automatisch-espressomachine-1-4-l/9300000165160134/

https://www.bol.com/nl/p/philips-4400-series-ep4446-70-volautomatisch-espressoapparaat-12-verschillende-dranken-zwart-zilver/9300000171006093?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Bestaat zoiets in een wat aantrekkelijkere variant of is dit sowieso opgegeven zaak?

By the way, ik heb haar al proberen te overtuigen van een moccamaster omdat ze veel cuter zijn en waarschijnlijk ook betere koffie hebben. Tot nu toe mocht het niet baten. Extra overtuigtips voor zoiets zijn ook welkom.

Huh maar je moeder moet er toch zelf blij mee zijn en jij niet? Zou haar laten kopen wat ze zelf handig vindt en graag wil hebben ipv je eigen wensen erdoorheen willen krijgen.

17 likes

Wij sinds gisteren! Welke bonen gebruiken jullie?

1 like

Ja, tuurlijk. Daarom vraag ik ten eerste ook tips voor een mooie automatische versie.

Vindt je moeder ze ook allemaal lelijk of is dat gewoon jouw mening?

1 like

Ik zie gewoon ook echt niet wat er nou zo lelijk is aan deze automaten?

1 like

Nee maar dat is natuurlijk een beetje het ding met smaak, wat de een mooi vindt is voor de ander het lelijkste op aarde

2 likes

Oh je gaat er denk ik echt van genieten. Ik vind het echt een verschil. We zijn nog in de uittest fase wat betreft de bonen, hebben nu diverse bonen van het Hoofdkwartier. Nu zit ‘Colombia’ in de machine en vind ze erg lekker; vol, stroperig.