Koffie is leven

Wij hadden hiervoor een volautomaat van Philips, waarbij je ook cappuccino’s kon zetten : nooit gedoe mee gehad en werkte goed. Heb geen vergelijk met andere merken, hebben alleen die gehad als volautomaat.

1 like

Haha dat is waar natuurlijk!

Het is een verjaardagscadeau en zij heeft wat suggesties gegeven. Ik ga het kopen met onder andere mijn vader (die het dus ook in zijn huis moet hebben staan) en hij vind de vorige voorbeelden ook lelijk. We proberen eentje te vinden die mijn moeder in de eerste plaats mooi gaat vinden, maar ook voor mijn vader acceptabel is… Dus rustigrustig @Babka ik probeer niet mijn mening door te drukken, maar bedankt om de vraag zo nadrukkelijk te stellen.

@AutumnStorm Zoiets vind ik bijvoorbeeld veel beter, maar misschien vind jij dit foeilelijk :joy:

Sidenote, die hierboven gelinkt is mooi, maar blijkbaar veel werk om schoon te houden en de lelijkere versies die we nu toe gevonden hebben spoelen zichzelf schoon. Makkelijk in onderhoud staat ook hoog op haar lijstje.

Die je linkt is ook half-automatisch en niet vol-automatisch toch?

Wat vind je van een Philips Saeco? Die hebben mijn ouders en vind die wel minder lelijk dan twee die jij linkt, maar nog steeds niet zo mooi als een half-automatische machine.

1 like

Ja, klopt. Daarom zijn ze waarschijnlijk ookal vervelend om schoon te maken.

Die Saeco is al een kleine stap in de goede richting. Ik hoop gewoon dat er een te vinden is die esthetisch bevredigend is én volautomatisch en makkelijk schoon te maken.

Melita café solo?

Bedankt om mee te denken!

Ik vind dit zo’n karakterloze doos zwart plastic. Iets met een ambachtelijke uiterlijk lijkt me meer passend in hun keuken, maar dus niet zo 123 te vinden.

Maar wat je nu linkt is geen volautomaat. Hier moet je oa zelf koffie tampen & melk schuimen, daar komen echt meer handelingen bij. Dus zou wel even kijken of je moeder dat wil!

1 like

Smeg heeft ook wel een mooie volautomatische (vind ik althans, misschien vind je het niks).
Zelf heb ik een van Jura, die verdient zeker geen schoonheidsprijs maar wel lekkere koffie en je hoeft alleen maar op een knop te drukken :smile:

1 like

Nee, het was als voorbeeld voor een wat gezelligere look. Een niet volautomatische wil ze inderdaad niet. Helaas is zoiets dus geen optie.

@simsalabim die van smeg zijn inderdaad nog wel cute. En over de Jura, inderdaad niet mooi, maar lekkere koffie is altijd nog het belangrijkste. Hoop gewoon dat er een combi bestaat van volautomatische, makkelijke schoon te maken, lekkere koffie én mooi.

1 like

Ik zag nog dit: Volledig automatisch koffiezetapparaat EA8155/EA81P0/E…

1 like

https://www.kookpunt.nl/sage-barista-express-impress-espressomachine-black-stainless-steel

We hebben sinds een week deze en de koffie is echt hemels :heart_eyes: Nog even testen welke bonen perfect passen.

Nu deze besteld.

2 likes

Wij hebben deze ook sinds kort en ik vind het ook een giga verschil qua koffie😍🫶

1 like

Ik vind de Nalu blend van Moto Coffee erg lekker!

2 likes

Iemand ervaring met de Delonghi Eletta Explore?

Ik heb sinds een week weer een koffiezetapparaat met filter want we kregen veel klusmannen over de vloer en gingen dat niet redden met onze french press en ik vind ‘gewone’ filterkoffie’ zoooo lekker. Wel met vers gemalen bonen maar ik geniet hier echt van.

4 likes

Heerlijk een koffietopic! Ik ben een echte junk. Drink voornamelijk espresso. De boontjes van Simon Levelt vind ik het lekkerst. Vooral de Amethist :slight_smile:

3 likes

Wij hebben sinds kort ook een filterkoffieapparaat, en I love it! We doen ook veel met de percolator, maar als er meer mensen zijn is die natuurlijk heel fijn. En ik vind 't echt heel lekker!

1 like

Voor degene met een Moccamaster, waarmee ontkalken jullie deze? Is het ook veilig om te ontkalken met bijvoorbeeld HG koffiemachine ontkalker op basis van melkzuur? Of alleen zoals Durgol op basis van sulfaminezuur i.v.m. het koperen verwarmingselement?

Ik gebruik wel Durgol, ben bang dat ik anders de machine verpest.

1 like

Dat zou ik zelf ook hebben… Is tweedehands machine waarmee blijkbaar met die HG is ontkalkt, maar weet niet of ik het dan durf te kopen.