Kopen zonder kijken

Ik snap nog steeds niet dat er 520.000 euro in een tussenwoning is gestopt. Je gaat dan toch proberen meer in te zetten op goede isolatie, kozijnen, zonnepanelen of andere verduurzamings maatregelen? (als dat nodig is uiteraard)
Nee we gooien er een uitbouw in en ohja, gaskookplaat, ook handig! De bedragen zijn echt intens, ik krijg er echt gewoon een hartverzakking van als ik het vergelijk met hoe wij momenteel proberen ons huis te verbouwen zonder overbodig luxe uitgaven.

Ik zou het nu leuker vinden als ze dit soort praktische zaken combineren met inrichten etc zodat men daar ook weer iets mee kan.En laten zien dat het soms beter is concessies te doen om een huis te verbeteren/verduurzamen dan een keuken verbouwen die nog prima 2 jaar kan.

En daarbij inderdaad ook eventjes een keer geen stel die plots weer even een kind tussendoor krijgt (of weer ff X euro’s boven het budget kan bijtoveren) :expressionless:
Single mom/dad? Of jonge stellen die willen gaan samenwonen maar door de markt thuiswonend zijn? Of oudere mensen die hun te grote huis uit willen en kleiner willen gaan wonen? Maar goed, dat gaan ze natuurlijk niet doen, ze moeten wel euro’s hebben haha.

8 likes

Ik heb de laatste tijd het idee dat ze initieel een soort ‘welk bedrag zou je idealiter willen uitgeven aan een huis’ aan het begin presenteren bij elk stel en dan halverwege de aflevering het maximale bedrag benoemen met een kleine gespeelde scene, om de spanning erin te houden. Vaak is het rond de 20.000 euro, dat is echt best veel geld om zo even uit je mouw te schudden…

4 likes

Je hebt voor dit programma eigenlijk toch wel minimaal €400.000/€500.000 nodig. Uitzonderingen daargelaten, maar je ziet dat dat al héél lastig is. Een single (ouder) komt hier vaak al niet aan, starters ook moeilijk. Een ouder stel die kleiner wil wonen heeft wss zoveel overwaarde, dat ze ‘makkelijk’ een ander huis kunnen kopen en dus geen hulp nodig hebben.

Ik zou wat meer diversiteit daarin ook leuk vinden en dan vooral wat meer lagere bedragen maar dat is blijkbaar niet realistisch genoeg om dit programma te maken (kopen + genoeg budget over om te verbouwen).

Daarbij denk ik dat het niet heel gek is dat mensen zwanger raken tijdens de opnames; veel mensen wonen (naar eigen zeggen) te klein voor een kind en hebben daardoor wellicht gewacht. Nu met (uitzicht op) een nieuw huis gaan ze er dan toch voor?

5 likes

Ze hebben echt een heel seizoen zonder standaard stellen he?

Ook altijd dat gezeik over die budgetten. Zo’n beetje elk stel dat ik ken dat de afgelopen jaren een huis heeft gekocht heeft ergens 20k vandaan “getoverd”. Wat doorgaans betekende: toch een hypotheek op de max, toch je spaarpot leegmaken of bij de rijkere types: ouders. Zo gek is dat toch ook niet.

6 likes

Ik vond aflevering 5 echt een heel leuk stel. Net pas aflevering 6 gezien gisteravond en wat zijn ze ouwelijk? Schrok echt toen ze 29 en 30 zeiden, ik had begin 40 ook geloofd qua kleding/ haar etc.

Inderdaad wel jammer van het gasfornuis, maar ik denk ook dat ze heel erg luisteren naar de wensen van het stel. Zij wilden per se een uitbouw, en dat is (vooral nu) gewoon schijt en schijtduur. En dan zijn de bedragen eigenlijk voor alles nog aan de lage kant, zij hebben nog sponsoring en dealtjes. Denk dat als je zelf een aannemer etc zoekt en een huis zo wil aanpakken je vele malen meer geld kwijt ben. Die grote wijnkoelkast zou ik zelf ook wel willen trouwens.

3 likes

Ik kan me ook best goed voorstellen dat het stel, nadat ze het huis gezien hebben, het waard vinden om meer spaargeld erin te gooien. Dat ze liever het programma meer laten verbouwen, anders moeten ze het later zelf gaan doen. En dat is, zeker zonder de sponsoring, minder voordelig.

3 likes

Klopt, dit is inderdaad wel waar. Sponsoring was ik eventjes vergeten, uitgaand ook hoe de prijzen alleen al bij Eijerkamp zijn zal dit inderdaad veel minder geld kosten dan zelf doen :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik geniet zo van die mensen die van huizen flippen hun beroep willen maken in dat nieuwe programma met de wetenschap dat de markt nu totaal anders is.

Aflevering 2

Die meid vindt het allemaal zo leuk, maar als haar pa ermee stopt blijkt ze amper een lamp op te kunnen hangen? Wat vindt je dan precies zo leuk?

3 likes
Samenvatting

Nee, niet echt stoppen. Hij kan op een begeven moment niet zo vaak meer op en neer en dan besteed zij alles uit aan die klusjesman.

Verder ook eens. Die mensen zien echt gouden bergen

Oke ik ben zelf ook niet heilig qua topics en bijpassende berichten maar kunnen we pls niet hier ook De Moeite Waard bespreken? Ik wil die afleveringen nog kijken en lang niet iedereen zet het in een spoiler of samenvatting en dat is nogal irritant want nu is het niet meer nieuw voor me :sweat_smile:

5 likes

Dan zou ik zeggen roep iedereen op om wel spoilers te gebruiken, voor het bespreken van de moeite waard is dit wel het meest passende topic

Over de moeite waard

Samenvatting

Heb de afleveringen echt achter elkaar gekeken, heel leuk programma!! Bij die eerste was de afwerking wel echt slecht en dat viel me eigenlijk bij de tweede aflevering ook op. Ik had het trouwens wel gedaan met dat bod wat ze kreeg… Van verhuur wordt een huis echt alleen maar lelijker en is het niet meer zo turn key als waarbij sommige mensen the extra mile zetten qua bod. Wel goede deal hoor van dat meisje met haar vader maar denk idd ook dat ie niet nog een keer gaat klussen voor haar. En wat een naar stemgeluid had zij dangggg

4 likes

Haha die meid uit afl 1 van de moeite waard geeft voor €15 hypnose aan huis zodat je kan afvallen, fitter en succesvoller kan worden🤡 (dit is geen spoiler, wordt niet in de aflevering besproken). Vet veel posts over hoe zij je gaat helpen afvallen

2 likes

Duidelijk dat zij niet de money mindset heeft!!! Lijkt me een tóp methode, dat ze niet minimaal €1495 vraagt joh.

Overigens heel benieuwd naar dat programma. Zag dat het wel veel minder bekeken werd dan kzk.

1 like

Zit dat “plotseling” extra budget niet ook vaak in verkoop? Dat je maar 90% ofzo mee mag rekenen voor je nieuwe hypotheek (van de overwaarde). En dan verkoop je, misschien ook nog iets boven verwachting + dan wordt 90% ineens 100%, dat is op Bijv 100.000€ overwaarde al snel 10-15K.

Of in ieder geval duidelijk erbij zetten waar de spoiler over gaat zou wel heel handig zijn!

Aflevering 7 KZK: zo fijn dat het uiteindelijk voor hun toch gelukt is! En hier duurde het ook echt een stuk langer dan in de andere afleveringen voor mijn gevoel want bij de eerste ontmoeting met Martijn was die baby net 1-2 maanden oud en daarna bij de oplevering kreeg hij een groot bed en leek hij al 2 jaar! :joy:

7 likes

Wel een misser met die pui hoor :joy:
Gelukkig is het uiteindelijk wel goed geregeld

Haha volgens mij vierden ze toen z’n 1e verjaardag toch? Niet 2e toch?
Maar ik was ook verbaasd over het grote bed ja :sweat_smile:

1 like

Dat was aflevering 8 toch? Die te laag was en daarna nog vervangen naar een hogere?

@Fishing Oh haha ik heb die verjaardag gemist maar het is sowieso een groot contrast met die kleine baby en dan een groot bed :joy:

2 likes

Daar ga je nu toch niet al denken, als je altijd maar moet denken aan de volgende die het koopt dan kun je nooit je eigen smaak nemen in je eigen huis

9 likes

Plus negen van de tien keer rammen nieuwe bewoners toch alles er wel uit want echt een ‘persoonlijke(vt-wonen)smaak’ en willen het echt lekker eigen maken.

2 likes