Kopen zonder kijken

Ik vraag me elke keer af of tegen de Belgen van te voren is gezegd:
Benoem alles wat je niet zint, zeg alles wat je denkt.

1 like

En ze vinden hartstikke normale fijne tuinen altijd “te klein”
Hebben doorsnee Belgen in de stad echt 200m2 aan tuin dan??

3 likes

Ik erger me ook aan de presentators haha. Wij zijn gestopt met kijken daardoor. En ook steeds die engelse termen, kan daar echt slecht tegen :joy: misschien is het iets typisch belgisch om die termen te gebruiken maar ik kan het niet aanhoren (en zien)

2 likes

Welke termen?

Ik kan het woord “leefruimte” niet meer aanhoren, dat valt minstens 3x per dialoog.

1 like

Nu niet in centrum van de stad maar wij wonen wel veel groter dan Nederlanders. Ik ken niet veel mensen die hier in een huis van 80-90m² wonen, terwijl dit vaak kwam bij KZK. En tuin ook, zeer groot, ik heb zo’n 600m² en mijn vriendin nog 300m² meer.

Maar denk dat ik als Belg mij dan mateloos erger aan KZK denk dat een beetje eigen is aan ons allen is?

Is er geen nieuwe Nederlandse kzk op Videoland? (was afl 10 vorige week de laatste?)

Ja 10 is de laatste!

1 like

Ja de 10de aflevering is de laatste jammer genoeg

2 likes

Met die lelijke kast haha, denk dat ze met opzet die hun badkamer niet gerenoveerd hebben :rofl: .
Een collega zocht ook een appartement en die zei: “ja ik wil echt niet reageren op appartementen kleiner dan 100m², echt veel te klein”

1 like

Ja inderdaad, denk dat heel lang heeft meegespeeld en we meer waar voor ons geld krijgen. Als ik aan een Nederlander zou vertellen wat ik betaalde voor het huis, dan zou die niet begrijpen dat we daar toch ook zeer lang hebben over nagedacht.

1 like

Die mensen van be die een huis met loods zoeken. Zijn die okĂŠ? Wat een aanstellers. Echt walgelijk

11 likes

Nee hahaha weet niet waar je nu bent maar het gaat van kwaad tot erger met deze mensen

7 likes

Neen helemaal niet, meer huis willen dan wat ze nu hebben maar nog goedkoper.

7 likes

Ik kijk de de aflevering van KZK die nu op tv is (afl 10) en ik knijp m toch wel een beetje hoor voor deze mensen. Ik herken de buurt een beetje waarin het huis voor hen is gekocht en volgens mij kunnen ze voor hun budget zoveel mooiers krijgen in dat dorp. Qua huis maar ook qua ligging/gezelligheid buurt. Ook in de tijd dat de prijzen nog hoger waren dan nu…

Jaa geen idee meer precies maar bedoelde vooral de engelse termen en zinnen steeds. En dat ge- ‘oh myyy gawdddddd’ steeds :roll_eyes:

1 like

Ik denk dat zij binnen een paar jaar weer in Zwolle wonen :sweat_smile:

5 likes

Dat hoop ik voor ze :grin:

1 like

Aflevering 5 blind gekocht: wat een kritische mensen, echt niet normaal😂 Een prima mooie houten vloer ‘oh die moet er direct uit’. En dat ze alles zo klein vinden terwijl het prima kamers zijn vind ik.

4 likes

Ugh walgelijke mensen met teveel eisen. Zo’n contrast naast die moeder met haar dochter die überhaupt bijna niks kan kopen. Ik moet nog verder kijken wat er voor haar gekocht gaat worden maar zij zal vast in een appartement terecht komen waar ze waarschijnlijk nog blijer mee gaat zijn dan die andere mensen als die hun droomhuis zouden krijgen.

edit: oef en die oudere moeder met dochter die een kangoeroewoning willen in een straal van 3km rond Brussel station. LOL. Hoezo heeft geen enkele deelnemer van BG enig idee wat voor woningen er in hun zoekgebied staan? Al die mensen denken dat er via het programma op magische wijze een nieuw perceel verschijnt met een woning met alle eisen ofzo?

9 likes
De moeite waard afl 6

My god, die vrouwen hadden voor het grootste gedeelte echt geen idee waar ze mee bezig waren. Echt een chaos verbouwing. En dan die gekke stopcontacten en een hele slaapkamer zonder stopcontacten??? Maar wel heel erg zuur voor ze dat het uiteindelijk zo mega lang duurde voor het verkocht werd…

4 likes